27 augusti 2007

Snipp, snapp, snut...

Så var Top Model snart slut.

På onsdag är sista inspelningsdagen, sedan börjar programmet sändas om mindre än två veckor. Jag hade första inspelningsdagen för en månad sedan och har min sista ansvariga dag, i dag - med start om två timmar.

30 inspelningsdagar. 10 på location. 10 planeringsdagar. 10 lediga dagar. I teorin. I praktiken har jag haft två lediga dagar, kanske tre. Jag har den senaste månaden inte haft koll på vilken veckodag det varit, på riktigt alltså. Varje lördag har jag trott varit en tisdag eller onsdag och tvärtom.

Stötte på Johan Ronthén på Cafés fest i torsdags. Han skulle egentligen haft mitt jobb, men fick annat och puttade då fram mig som ett vitt offerlamm. Ronthén, med bra mycket mer erfarenhet än mig, yttrade då orden som övertygade mig:

"Du är inte mer än inspelningsledare på plats, det är ett mycket lugnt och skönt jobb."

Jo men så att, visst. Förstås och givetvis. Richard lyssnar, strider för att få jobbet och tar konsekvenserna i efterhand. Det har handlat om att inte vara hemma, få spö av flickvän. Inte sova mer än några timmar per natt. Försöka uppmuntra team när arbetstiden blir längre än utlovat och till det en massa unga modeller som ska ge oss bra tv. Jag har varit ute en kväll på en månads tid. De som känner mig vet att det betyder att jag haft minst sagt en del att göra. Och då ska alla givetvis veta att det gått alldeles utmärkt på jobbet och att jag vill tacka för möjligheten när Johan inte kunde och tack Johan för att du tyckte att jag skulle göra det.

Samtidigt som man kan sitta här och svenskgnälla till döden har jag haft en av de roligaste arbetssomrarna någonsin. Ballar av Stål SE01 och Top Model SE04 är snart i hamn. På torsdag börjar jag återigen på Insider och det är väl säsong 11 eller 12 som vi gör. Känner återigen att det ska bli riktigt lustfyllt att jaga vad det nu är jag ska jaga, min nyhetsnerv behöver ibland sin vila för att vilja komma fram på allvar.

På fredag firar vi av den här produktionen på Strixvis med alkohol. Det blir fint ska ni se.

4 Kommentar/-er:

skrev Blogger Eric Goesta Rosén:

Du är jävlar saknad i utelivet. Kom tillbaka till oss.

27 augusti, 2007 10:55  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Fredag, humlegården. Där börjar livet igen.

28 augusti, 2007 10:27  
skrev Blogger sakine:

Men G, har du gått ut en gång på en månad??

Hoppas det var värt det. Du överlevde uppenbarligen; välkommen åter till livet.

28 augusti, 2007 12:12  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Cafés modepris i förra veckan var den första fyllan på riktigt den här månaden. Då tog i och för sig hela mediageggan igen det man missat under arbetssommaren. Festen kommer gå till historieböckerna som festen då alla blivit apfulla innan midnatt och gått hem.

29 augusti, 2007 11:32  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg