18 september 2007

Avgör själva...

Jan Guillou:
En dussindeckare. (väntar på nätartikel)

Stig Larsson:
Jag ville inte riskera att känna det där föraktet som jag reflexmässigt känner när jag läser något dåligt.Två dagar efter att ha köpt och läst ut den första i serien åkte jag in till Fridhemsplan och köpte den andra, som då hade kommit ut inbunden.Jag satte mig på Roppongi på Hantverkargatan och fylldes av glädjen i att veta att jag hade x antal behagliga timmar framför mig.

Jag överlämnar till läsarna till att göra en bedömning av dessa författares utlåtanden om Stieg Larssons böcker. Vem är en litterär gigant och vem är det inte?

Jan Guillou, kan du inte bara sluta vara bitter och inse att det fanns anledning till att SVT droppade Arnprojektet. Kan du inte sluta så kan du väl ge fan i att ge dig på min vän.

0 Kommentar/-er:

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg