27 september 2007

Vegas inbokat - på polsk restaurang

Nu blir det så, vi bestämde det igår. Las Vegas en månad nästa sommar. Skulle blivit i år men jobbet tog fullständigt över mitt liv - och på mitt initiativ ska sägas.

Åt middag med mina goda vänner igår. 12 stycken närmare bestämt på Piastowska på Tegnérgatan. Peter Hedlund som lever på sånt där kortspel tycker att jag behövs i deras villa nästa sommar. Jag misstänker att det är som festidiot han vill ha med mig, för det är fan inte som sparringpartner i poker i alla fall. Hedlund hävdar med bestämdhet att både jag och Fienden-Christian borde bli pokerspelare och miljonär som han. Jag är mer tveksam, minst sagt.

Skit samma. De kan sitta i sina lokaler utan luft och vända på kort dagarna i ända. Jag och Jenny åker till San Fransisco och våldgästar bästa vännen Marcus Tallhamn och hans fru Julie. Han bor i en av kåkarna som fanns med i vinjetten till "Full House". Bara en sådan sak. Sedan bil ner till Vegas och en månads dekadent liv med pool- och villafester. Och så spelar vi bort några tusen dollar här och var och skrattar åt vår egen idioti. Det blir kanske den bästa sommaren någonsin. Måste bara få in kust till kuståkningen också med flickan. En gammal Mustang och åka från LA till NY.

Detta kom vi fram till igår. Klockan ett ville jag berätta om detta för flickvännen, att hon sov var mindre viktigt just då tyckte jag.

2 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

och då kanske jag har tagit körkort också...så kan vi köra som bonnie och clyde minus mördandet.

27 september, 2007 17:37  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Det låter lysande tycker jag... plus att jag inte behöver dö för att jag är den enda som ska köra och kör av vägen när jag somnar... vi kommer helt enkelt hem levande till sverige igen...

27 september, 2007 17:46  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg