14 juni 2008

Självförtroende

Läser igenom texten innan jag skickar till en redaktör jag inte haft tidigare, men har stor respekt för.

Tycker själv att jag inte får till det, men trots trixande så känner jag att jag inte får ur mig det jag vill men att innebörden ändå är den jag vill. Men jag gillar inte mina formuleringar, jag gillar inte att känna att jag har mer att ge.

Det är en satans åtkomma. Jag har levt hela mitt liv med att aldrig vara nöjd med mitt arbete. Jag har hela tiden intalat mig själv att det är därför jag biter ihop, tänker en extra gång och att det därför blir ett bra jobb.

Så skickar jag en text. Jag är tillfreds, men inte nöjd - tänk valkampanj 2006 och spy på det.

Anywho, så får man tillbaka ett kort mail och kan lossa oket över axlarna. Det var kort, men jag gillar verkligen kort.

"i hast: ser skitbra ut! Nu: middag och sen jävlar smäller det mot Spanien."

Sen gick det förstås åt helvete, men (ett till men i detta inlägg) Fredrik jävla Stoor var fantastisk. Jag satt i Bajentröja och massa folk gnällde och jag svara bara att jag skiter i Sverige, jag bryr mig om Bajen. Det var lite svår stämning ett tag, men när White Stripes sjöngs från läktarplats så var vi ett gäng som sjöng efter kvitteringen:

Vi är Bajen från Söder,
vi är grönvita bröder...

Nu blir vi nog tyvärr våldtagna av ryssen. Jag hoppades på vinst mot Spanien för ryssen ser jävligt bra ut om vi nu skiter i deras match mot Spanien. Hata deras jävla totalfotboll kombinerat med djupled och teknik.

Men för i dag: Zlatan och Fredrik Stoor.

Stoor förresten: Pajasarna är nu borta i Bajen, kom hem snälla?

0 Kommentar/-er:

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg