15 januari 2009

Vi hade manusmöte

Det finns inget så kreativt som en fylla. Efter ett par veckor i Malmö har två nedflyttade sthlmare blivit ett med inventarierna på Tempo och Metro.

Igår bjöd jag in till spånmöte i hemmet.

3 liter rött
3 liter vitt

Utfall:
En person kissade på golvet på toaletten
En person försökte tjåla en tavla i mitt hem
En person försvann bara under kvällen

Detta plus massa bra manusidéer gjorde det till en mycket bra kväll.

I dag är inte alla idéer lika roliga som de var igår.
"Ikea är hans kryptonit" var en idé jag skrattade hejdlöst åt igår. I dag vet jag inte riktigt hur jag då tänkte.

Men.

Grillad kommer bli ett bra program. Det känner jag det.

2 Kommentar/-er:

skrev Blogger Unknown:

Hm, var ni två eller tre på sex liter? Nåväl, är numera naturaliserad skåning efter att ha flyttat ned från Hans Majestäts Hufvudstad så tidigt som i september. Min bestämda uppfattning är att "tjåligt" betyder "tråkigt" på skånska, åtminstone i Osby (obs ej plattskånska), ("tölit" på värmländska). Alltså. Vad tror du att tjåla betyder?

24 januari, 2009 02:03  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Tjåla på stockholmska betyder sno/baxa/stjäla. Malmö har säkerligen någon annan betydelse för det.

Magnus försökte sno en tavla på fyllen.

14 februari, 2009 12:01  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg