28 december 2006

Västberga gårdsväg igår i bilen

*Ljudet av [ingenting]:s Punkdrömmar i kombination vibration i högra fickan*

Richard fipplar, mufflar och tråcklar till och med fram mobilen. Okänt nummer, sånt gör mig alltid illa till mods. Svarar i alla fall, stressad.

- Ja, Richard.

- Hej, är det Richard Slätt i redaktionen för Expo?

*Tänker att nu är det väl något jobbrelaterat som man måste ta tag i på studs*

- Eh, ja det stämmer.

- Ah va bra. Jag heter Hans och ringer från Stiftelsen X. Jag antar att Per Ahlmark har pratat med dig...

- Ehh, om vadå?

- Nähä, då har han nog inte gjort det. Du har nämligen fått ett stipendium från oss på 10 000 kronor.

*Tvungen att snabbt svänga in till kanten för att inte orsaka kaos*

- Va sa du? Varför då? Eller du, jag är skitstressad och ska precis svänga in här och göra en intervju. Kan vi ta det senare?

- Absolut, men vi behöver lite uppgifter så att vi kan få över pengarna till dig.

Alltså, sjukare saker har ju hänt. Men det här är delikat. Jag satt stressad i trafiken så jag uppfattade inte vad Stiftelsen hette och sökningar på Google på typ Per Ahlmark +stiftelse gav inte några uppslag att gå på. Framför allt var jag så stressad att jag inte vet motiveringen till varför jag fått ett stipendium, är det villkorat eller kan jag springa till Nitty Gritty och köpa ny jacka och nya skor?

Jag hade en känsla att de hette typ Westbergska Stiftelsen, men det har inte lett någonstans. Många liberaler läser ju bloggen och istället för att terra alla på telefon så kan ni väl tipsa här. Jag vet inte ens om Per Ahlmark sitter i Stiftelsen, men det borde han ju göra - varför skulle han annars ha kontaktat mig i detta ärende.

Hur som helst, mycket trevligt att få en sådan här sak ett par dagar innan nya året. Nu hoppas jag att pengarna kommer in i morgon så jag kan va extra fin till lördag då Bajen spelar hockey (jag vet, men det är fan kris i föreningen) mot AIK och sedan spelar jag och vapenbrodern Gustav på Spyan i Vita. Sedan är det nyårsafton och planerna låter helt psykat bra.

& så är flickan hemma, åh va underbart. I dag var hon dock orolig att hon kommer tappa alla sina värderingar om hon är med mig. I hennes ögon är jag 1. mördare (älskar kött). 2. Borgarpack (inte vänster) 3. Allt som inte kan förknippas med miljöpartiklar (fast hon har fel på den punkten, bara att mina lösningar inte är mp:s miljölösningar.) Men gud va hon är fin.

6 Kommentar/-er:

skrev Blogger sakine:

Grattis till stålarna. Du fick dem nog innan Ahlmark hörde senaste radioinslaget om yttrandefrihet för en antisemit ;)

28 december, 2006 19:28  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Tackar! Nej, alltså jag tror faktiskt att han måste ha hört det - sägs det till mig i alla fall. Skönt det i alla fall, men jag väntar fortfarande på samtalet. Pratade med Birgitta (?) på Timbro igår som skulle prata med honom och ge mitt nummer. Vill ju höra motiveringen liksom. Pengarna inne i alla fall på kontot. Nya skor och ny jacka än så länge. Sedan blir det en ny bok 2007, kanske att den kommer 2008 dock.

29 december, 2006 13:21  
skrev Anonymous Anonym:

hej bror..hörde av mamma att du fått stipendie...hon hade i sin tur sett det i VN..helt sjukt...stort grattis.va dutkgi du är! you make me a proud lil´sis!

31 januari, 2007 16:19  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

hej bästa syster yster!

Jo det var verkligen galet värre kan man lugnt säga! Du är grym som få!

Kommer ner till Malmö i slutet av månaden förresten, ska spela på lördagen 24:e tror jag det är men vet ej vart ännu och sedan åker vi till köpenhamn jag och gustav på söndagen för att gå på fotboll.

puss
r

31 januari, 2007 17:06  
skrev Anonymous Anonym:

klart att jag är i din stad o du i min samma helg. how bisarr!!

love u,
sis

07 februari, 2007 14:15  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

haha ja men självklart är det på det viset. behöver ni låna lägenheten så är det bara att sga till. kram!

07 februari, 2007 14:19  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg