15 mars 2007

Minnen från fornstora dar

Recap av gårdagen:

Öl och cigg hos Jonas. Mycket trevligt, en full Gustav redan vid ankomst. Skrek på oss när vi prata över en Pluralåt. Bad givetvis honom att dra åt helvete, även om jag också älskar Plura. Jonas har mycket mycket god musiksmak, en snabb blick över skivsamlingen och en cd-rygg som ej går att ta miste på "Sabres of Paradise". Det var dock inte den vi var på jakt efter. KSMB och låten sexnolltvå. Jag tror bestämt att endast jag och Gustav har dyrkat den låten för det var bara vi som sjöng, endast Gustav som lirade luftgitarrsolo.

Som Kim sa: Det är humor med luftgitarr från en människa som uppenbarligen inte spelar gitarr. Gustav tog inte åt sig, han märkte inget i alkoholdimman.

Baba: Hälsa på Dake och Lorenzo, någon gårdare och suveräna bartendern som jag aldrig minns namnet på. Tre bärs och tre järn för en hundring, det är väl det som kallas inköpspris. Jonas och jag pratar om filmen som visas i baren längst in till höger. Av någon fullkomligt obegriplig anledning visar de någon dokumentär med Good Charlotte. På väggen hänger deras affisch också, vid sidan om legendariska soulsångare. Märkligt, minst sagt. Vi saknade båda Oasisspelningen de hade förut på filmduken. Sedan hamnade vi en diskussion om My Chemical Romance är bra eller ej. De är dåliga för att de är i den där genren, men hade inga andra sådana band funnits hade de varit bra. Vi bestämde oss för att vi gillade en del grejer på fyllan. Bra så.

Teatron: Får se om ni får läsa om det hos Gustav, men det ser i alla fall bättre ut på fronten än före Teatron igår. Fina Kornél bjöd på sista ölen, sedan kände jag att jag dog. Ingen ork och massa jobb att ta itu med drog mig hem till flickan.

På apfyllan lyckas jag kasta ur mig att jag står för middag i dag. Nu måste jag göra hasselback och något till det. Men det blir fint. Jag älskar skiten ur henne så det blir fint.

1 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Heh, ja fan tack för ännu en blöt kväll mannen!

Ikväll kör vi igen!

/g

16 mars, 2007 10:44  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg