24 juli 2007

Flyktsoda – recap

Förutsättningarna var inte de bästa:

Det var sista fredagen i månaden. Det var mitt i sommaren. Någon tomte på Nöjesguiden sågade Östermalm i förväg, för vilken gång i ordningen vet ingen. DJ:s får bara fem öl på Debaser Medis.

Förutsättningarna var inte de sämsta:
Debaser Medis ser inte längre ut som en skolaula. 100 heliumballonger gjorde allt ännu bättre. 400 technorör skulle göra sitt. Daniel Bergqvist och Sjöman-Anders höll hov i baren. Jag hade sällskap av bästa Hermann och Gustav bakom skivspelarna vid stora dansgolvet. Östermalm spelade. Jag skulle inte vara helt plakat när jag spelade eftersom det bara var fem öl per huvud som var gratis.

Summan blev att det var sommarens bästa kväll. Jag är helt objektiv, förstås. Dansgolv på stora innan 23.00. En kufisk koreansk tjej började dansa på ett öde golv redan vid 22.15. Världens alla bästa vänner kom dit. Sakine, Jonathan, Krohnman, Jonna, Aaron, Freja, Dana, Sanna, Kringlan, Cissi, Aaron #2, Alice, Erik, Lelia, Tanja, Baxarn, Eken och Jonas. Med dessa människor och typ 600 till så blev det en galet vacker kväll.

När vakterna får säga till två skivvändare – i detta fall jag och Hermann – när vi står på bord och hänger i palmer så får det väl anses vara en helt ok kväll. När Gustav och en halvnaken Dana sjunger tillsammans med Östermalm och välter halvt omkull scenen får det också ses som tecken på en helt ok kväll.

Det var Spy Bar och sedan tillbaka till Medborgarplatsen för efterfest på en trappa. Vid åttatiden på morgonen tog jag mig hem.

Sedan kom flickvännen hem och jag var en hel människa igen.

3 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Haha, vackert mannen!
Och för en gångs skull var det du som fick stå för namedroppandet nurå!

Tack återigen för i fredags, en grym jävla kväll fanimej!

/g

24 juli, 2007 15:25  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Jag börjar tro att det där med namndroppandet för min del hänger ihop med mängden alkohol jag vräker i mig. Men så kan det ju inte vara, förstås.

Ska du inte uppdatera din blogg eller väntar du? ;)

24 juli, 2007 15:28  
skrev Anonymous Anonym:

flyktsoda! det var skitbra, i say!

24 juli, 2007 23:49  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg