31 augusti 2007

Mycket att läsa

Hammarby! Herregud, om ett par timmar lottas UEFA-cupen och blir det Tottenham i första dubbelmötet så kanske jag måste dö - några av er skulle nog njuta då. Jag önskar dock att vi får ett enkelt möte nu först och sedan Tottenham i gruppspelet. Det vore så stort att det nog inte kan hända. Egurén. EGU-JÄVLA-RÉN! Tar vi derbyt mot AIK på måndag och sedan tar oss till gruppspelet i UEFA-cupen så är den här säsongen räddad med råge. Fast jag vill gärna ha en tredje eller fjärdeplats i allsvenskan, jag gillar nämligen mina och Gustavs resor under vinterhalvåret till våra grannländer för fotboll och fest.

Uppdatering: Hammarby är placerat i grupp fem och kan få möta Palermo, Blackburn, Ajax, Braga och svensklaget Rennes.

Sverige har alltsedan Stor-Sverige föll haft en dröm om att det ska återuppbyggas en grandios nation bestående av Sverige-Norge-Danmark. Innan EG var det massa olika avtal mellan de skandinaviska länderna och nu återlanserar ÖB det sämsta av dem - gemensamt försvar. Allt handlar om att inte hamna i klorna på Nato. Svensken är bäst för ni tror väl aldrig att ÖB skulle föreslå detta om det hade varit norges försvarsboss som blivit chef för allting.

Paulina Neuding! Herregud, man tycker inte det var länge sedan man sprang runt i fyllen i villan i Täby i sällskap med hennes syster, men det är faktiskt snart tio år sedan. Paulina - Linko även kallad på den tiden - var tvärtemot storasystern. Hon var ideologiskt insatt och kanske hade vi passat bättre ihop än med systern. Nu är hon i alla fall på Svenska Dagbladets ledarsida. Expressen brukar vara den stora vinnaren under somrarna med nya kaxiga ledarskribenter men jag måste säga att med Gudmundson och Neuding tar Svd upp den kampen i år.

Själv har jag skrivit i Magasinet Neo om antirasism som affärsidé, helt enkelt om Gringo. Köp den och berätta för mig hur det ser ut, mitt nummer har inte kommit ännu.

2 Kommentar/-er:

skrev Blogger gudmundson:

Känns fräscht på nåt sätt att du, medan du rumlade runt i Täby med flickvännen, hela tiden hade ögonen på den då femton år gamla, lillgamla men uppenbarligen heta, lillasystern.

Det är det som är så skönt med att bli medelålders. Man behöver inte skämmas för gubbsjukan längre.

Du har min fulla förståelse, med andra ord. Vid skrivbordet bredvid säger man att storasyrran är galet snygg. Fast ideologisk övertygelse trumfar sånt, det vet vi alla. Åtminstone är det mitt hopp.

31 augusti, 2007 11:24  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Gud, skulle man skämmas över sådana saker hade man fått gå till slaktaren för länge sedan.

Givetvis var/är Katta superhet. Polsk judinna for gods sake!

Leva på hoppet, det är alla tiders det G!

31 augusti, 2007 11:42  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg