03 september 2007

Avslutningsfest Top Model

Korta fragment från fredagskvällens slutfest för produktionen på Top Model 04. Platsen var först Humlegården och sedan Spy Bar.

* Johan Lindqvist illustrerar mitt sätt att hälsa och vara allmänt trevlig med att veva och kladda i ansiktet på motparten. Han erkänner sedan att han överdriver lite lätt.

* Jag konstaterar att tv-porren av i dag finns mest på Discovery och på Animal Planet. Gör erkännande om att det går att spendera en hel fredagskväll med att kolla på Animal Cops - alla olika versioner från alla städer utan att bli trött på programmet.

* Jag känner inte igen Natalia Kazmierska när hon hälsar. Skäms. Hittar på en story om att hon måste ha haft mycket mörkare hår senast vi jobbade tillsammans på Expressen. En story hon dementerar direkt men som jag håller mig till exakt varje gång vi stöter på varandra på Humlegården.

* Pagrotsky når på riktigt inte upp till skivspelare/mixer. Han fick genomgång med Per Sinding Larsen inför lördagens dj-debut. Han fick sätta på en låt också, det blev inte en taktmix om vi ska vara snälla. Riktigt snäll är jag då.

* Jag försöker övertala Fredrik om efterfest istället för vidaregång. Som argument för detta kan jag ha sagt "du får ändå inte knulla henne, hon knullar nämligen inte". Där och då försvinner Fredrik med motiveringen att han ska kissa, sedan ringer han från Spy Bar.

* Jag kommer till kön på Spy. Fine Tom Pyl vinkar in oss förbi kön. Mig stoppar vakten i tron om att jag försöker smita in med det invinkade posset, när det var bland annat mig som Tom uppmärksammade. Väser irriterat mot vakten när misstaget korrigeras från Tom.

* Grovhånglar hårt på Spy Bar med en av våra programledare i Top Model. Pojkvännen vid sidan vågade inte säga något.

* Bråkar med bartendern för att hon inte känner igen mig och påminner att jag ska ha stammispris - alltid lika vackert att göra det. Jag tror att jag är smidig i sådana situationer, det är jag inte.

* Taxi hem vid 04.30 och får säga/sluddra till chauffören att släppa mig ett par hundra meter från hemmet. Kastar det uppgjorda priset på honom och ramlar ut. Sedan ulkar jag som en fjortonåring som druckit för mycket Apfelkorn och står ute på en potatisåker mitt i Småland.

Lördagen hade två goda vänner 30-årsfest och det var lätt jobbigt att komma igång men efter spelning med Gustav på O-Baren var det full fart igen och hemgång vid fem från Spy än en gång.

Det kan meddelas att Vita baren lever igen! Något gott för det med sig, det där slutet på sommaren - folk hittar tillbaka och det är ett satans tryck återigen på Spy. Det gillar vi.

Förresten: Hej då, Trond Sefastsson. Du ska nog inte jobba med journalistik.

10 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

du kanske bör påpeka att proglamledaren du grovhånglade med var en man...så ingen missuppfattar något.

03 september, 2007 11:01  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Låter ju mycket roligare när man inte sade det men visst var det en man jag hångla med. En äldre man också. Han hade grov skäggstubb, det var inte skönt. Inte alls.

03 september, 2007 13:04  
skrev Anonymous Anonym:

du vill att folk ska tro att du hånglar upp andra killars kvinnor alltså...

nåväl, alla läser ju inte kommentarerna så du får väl som du vill.

har du förresten kollat kommentarnerna under er ålandskryssning? jag fattar fortfarande ingenting.

03 september, 2007 13:21  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Nej, det är just det jag inte vill. Jag vill inte att folk ska veta, att de ska fundera...

Nu ska jag kolla det där och se om jag fattar vad jag tänkte eller hade tänkt eller något sådant...

puss

03 september, 2007 13:26  
skrev Anonymous Anonym:

ha ha ha...att de ska fundera på om du är otrogen mot din tjej eller inte...?

03 september, 2007 13:40  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Bah!

Har jag varit otrogen? Coolt. Älskar dig. pusselipuss...

Nej att de skulle fundera på om det var en man eller en kvinna jag hånglat med. Det kanske är du som är en av programledarna i TM utan att du själv vet om det. Har du tänkt på det på det viset? ;)

03 september, 2007 13:42  
skrev Anonymous Anonym:

du är så härligt provokativ! "har han hånglat med en kvinna eller man? hmm...tänk om...nej, det kan bara inte vara en man. så vulgärt! så syndigt! men...han gjorde det. han verkligen gjorde det."


då måste jag varit väldigt full under den här månaden om jag missat min egen programledardebut...

03 september, 2007 13:48  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Om det fanns någon humor där från början, vilket det kanske inte finns så är det ju som bortblåst nu. hahahaha...

nej då, du har varit finfin som alltid.

puss

03 september, 2007 13:49  
skrev Anonymous Anonym:

Och vilken trevlig fest det var. Kul att se dig igen Mr Slätt... och tack för sällskap och what not bland radioheadlåtar och trasiga nagelband på J's pojkrum.

07 september, 2007 20:15  
skrev Anonymous Anonym:

Jag kunde inte låta bli:

http://marla.blogg.se/1189702469_jag_gjorde_den_smsta_.html


Så går det när man fläker ut dig! :)

Puss

14 september, 2007 00:16  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg