31 augusti 2007

Inte så bra genuskvot

Nästa program för Insider, som jag basar över, kommer inte ha världens bästa genusbalans. Låt oss säga att ämnet jag arbetar med verkligen inte slår sig in på topp 1000 av jämställda områden. Då jagar jag ändå febrilt efter det andra könet för att få lite balans på det hela, men det verkar helt dödfött.

Annars kan jag ge en hint om vad som gör en journalist - envishet stavas det. Efter tre månaders mailande fick jag intervjun jag verkligen ville ha bokad. Det blir toppen tror jag.

I övrigt: Mindre än en timme till lottningen av UEFA-cupen. Holy crap, nervknippe som spricker snart. Jag ser det framför mig som i Football Factory - Virren jag vill ha tillbaka den dvd:en - där lottningen av cupen följs av huliganerna på jobbet framför tv:n eller med hörsnäcka på flygplatsen. Jag är lätt romantisk av mig och ska följa skiten på tv och skrika högt, om vi får möta Blackburn eller Ajax. Fast stör mig att det inte hade kunnat bli Tottenham - då hade jag skrikit på äkta huliganmanér.

0 Kommentar/-er:

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg