31 augusti 2007

Dampunge, det är jag nu

Hammarby ska läsas upp i UEFA-cuplottningen och jag sitter här och håller på att dampa sönder mig fullständigt.

Lottningen ses bra genom UEFA.

Uppdatering 1: Häcken BK får möta Spartak Moskva.
Kommentar: Vem bryr sig? Det var fjärde gruppen avklarad och nu kommer Hammarby. Det var slutet för Hisingen i alla fall.

Uppdatering 2:
HAMMARBY MÖTER BRAGA!
Kommentar: På pappret bäst antar jag om vi ska gå till gruppspelet! Braga ligger tvåa i den portugisiska ligan och det måste vara det bästa laget för oss att möta om man ser till pappret, även om man inte kan något om den portugisiska ligan direkt.

Möjligen hade jag kunnat se Hammarby slå FC Rennais också, men jag är glad att vi slapp Ajax, Palermo och Blackburn.

Ok, de gick till åttondelen i förra årets UEFA-cup så de är ju inte vilket brögäng som helst. Där fick de spö av Tottenham.

Osäker på om vem som spelar hemma först men det kan också göras upp mellan klubbarna. 20/9 är i alla fall första matchen och sedan retur i oktober.

Uppdatering 3: Helsingborg får Herenveen.
Kommentar: Inte en tråkig motståndare. Svårt att avancera tror jag.

Uppdatering 4: AIK får möta Tel Aviv.
Kommentar: Kul att mötas i ett land där raketer kan hagla ner lite när som helst.

Uppdatering 5: Elfsborg får möta Dynamo Bukarest.
Kommentar: Inte den blekaste aning om vad det betyder mer än att rumänska lag inte är värdelösa, men det är nog ungefär samma läge som för Hammarby. Bästa lottningen i gruppen i alla fall ser det ut som.

2 Kommentar/-er:

skrev Blogger Unknown:

Du måste skoja. Braga är svinbra, helt klart en av de svårare motståndarna. De är betydligt starkare än exempelvis Herenveen, för att ta ett exempel (stabil 2-3 i Portugal mot 4-6 i Holland).

Lättast fick nog råttorna följt av Ellos.

Rätt intressant i övrigt att allsvenskan utvecklats till lotteri, det lag som drar längsta strået i cup-lottningen tiodubblar sina intäkter och kan leka rövare med de andra nästa säsong...and so on.

02 september, 2007 14:50  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Nej du, så bra är de inte. De kom tvåa för två år sedan och innan dess har de parkerat bakom kvartetten inom portugisisk fotboll. Bajen har aldrig gillat det där med 4-3-3 motstånd så holländskt hade nog inte heller passat oss.

det går åt helvete i alla fall, tror jag oavsett vem vi skulle möta. Ger oss 30 procent chans till avancemang och då är jag snäll.

03 september, 2007 07:34  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg