12 september 2007

Det här med jämna år

På lördag är det dags för sommarens stora societetsfest här i Stockholm, Monique Wadstedt har fyllt 50 och firar detta tillsammans med 500 personer i Fjärilshuset i Haga. Jag och flickvännen är två av dem.

Träffade härliga Monique senast i fredags på Humlegårdens uteservering och hon frågade hur en advokat kan vara kredd. Det blev en lång och fyllerolig diskussion. I den vevan tillfrågades jag om jag ville spela skivor, något jag aldrig säger nej till även om man ibland borde. I detta läge sa jag ja till att spela inför hela Stockholms societet - mer eller mindre.

Nu är det tur att vännen Gustav basar över hela spelschemat så jag kan tjata till mig en tid direkt efter Katrin Schulman. Hon spelar ABBA, E-Type och sånt. Det ska inte vara så jävla svårt* att följa upp hoppas jag. Inleder givetvis med 24 hour party people - oavsett om den spelats tio gånger av andra under kvällen.

* Eller så blir det helt tvärtom. Att göra ett stekardansgolv till ett indiegolv kan vara en mycket stor utmaning. Jag lär vara full vid den tiden så det spelar nog inte så stor roll.

Innan detta ska jag skriva manus till Insider, det ska vara klart imorgon och jag har inte börjat. Kul för mig. Ja, jag har också en inspelning kvar att göra så det blir dubbeljobb - men inte övertid för det.

Måste också hinna med att planera hela helgen som också inbegriper SPA och lugn tillsammans med kärleken.

0 Kommentar/-er:

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg