05 september 2007

När pöbeln ser idol...

...kollar jag på Cracker, säsong ett.

Tack Fredrik för detta tips. Motiveringen från Fredrik var att det är "helt klart väldigt mycket du".

Jag är fortfarande inte helt säker på om detta är bra eller ej. Robbie Coltrane som har huvudrollen spelar nämligen en försupen rättspsykiatriker som har problem med alkoholen, sitt spelande och med äktenskapet.

Är det den här bilden jag ger av mig själv så måste jag börja arbeta på det här med min persona.

Men han bor i alla fall i Manchester, favoritstad nummer två i England. Inget slår dock Birmingham. Kanske norra delarna av London borde komma in, men det är ju inte en hel stad så den räknas som en bubblare i min värld.

4 Kommentar/-er:

skrev Blogger Eric Goesta Rosén:

Nej nej, pöbeln kollar Cracker, vi andra har redan sett det. Plus den sämre amerikanska varianten "Fitz".

Men visst - Bra som fan är det.

05 september, 2007 11:03  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Nej Eric. Alltså Idol, forgive me men det är så mallat och sönderkört format att jag tröttnar bara jag ser det. Fler personer som vill bli "känd" på youtube som sjuk i huvudet än riktiga "idoler". Det har aldrig varit bra i den aspekten, däremot ett bra tv-format eftersom det tydligen finns idits där ute som tror att musikbranschen funkar på det viset.

Men vill man så kan man se det. Att jag är sen med Cracker, det är en annan sak. Pöbeln spanar inte boxar, de har spelat in det på vhs.

05 september, 2007 11:36  
skrev Blogger Eric Goesta Rosén:

Ja, Idol i år är verkligen ovanligt regisserat, jag är helt med dig där. De dräpande kommentarerna, Swartlings manér och deras gemensamman uttåg ur studion var mer ospontana än någonsin. Jag håller helt med dig.
Därmed inte sagt att jag kan låta bli att kolla.

Och, okej, VHS för pöbeln då. Men ännu hellre VHS-box som tar enorm plats i stereoracket (intill vitrinskåpet).

05 september, 2007 12:33  
skrev Anonymous Anonym:

Vad fan är Idol egentligen?

15 september, 2007 21:48  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg