18 juni 2008

Jävla fittor!

Jag sitter i Malaysia fortfarande, men med mina superöron så har jag fått ta del av följande citat som uttalats vid Riksdagens stora entré.

"De var mina vänner, vilka jävla fittor!"

Så är det, utan att nedvärdera kvinnliga könsorganet som jag förstås älskar.

Jag återkommer senare med listan på personer som kan dra åt helvete.

28 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Förutom de uppenbara kan du ju ta Marcus Svensson också.

18 juni, 2008 15:38  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Anser personligen att det är en väldig skillnad att vara politiker och ledarskribent. Vi har olika åsikter men ingen av oss har verklig möjlighet att påverka de i riksdagen så därför vill jag inte be marcus dra åt helvete, men åsikten om att FRA-lagen duger den kan man be alla dra åt helvete med utifrån ett frihetligt liberalt perspektiv.

Jag har en lista på nio ledamöter som jag än så länge anser ska dra åt helvete och så får vi se om de sista "säkra" korten orkar med eller om det blir elva.

18 juni, 2008 15:43  
skrev Anonymous Anonym:

1. Fredrik Federley
2. Annie Johansson


gissar jag på.

18 juni, 2008 15:50  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Kvalificerad gissning kan jag säga, men det finns många fler förstås som ska dra åt helvete.

18 juni, 2008 15:57  
skrev Blogger Ssargon:

Jag vill fylla i en kommentar jag skrev angående Annies tal när hon blandade in Rand:

När i "När Världen Skälvde" går Miss Taggart med Staten och inser att samhället måste ha sin enorma kontroll över invånarna? Jag vet att hon -fejkar- det vid ett tillfälle för att rädda konspirationen mot Staten men hon går aldrig med.

Också värt att inflika är att i "The Fountainhead" (en annan bok utav Rand i samma politiska agitationstema) så viker sig huvudrollsinnehavaren aldrig. Även när de som vill korrumpera honom erbjuder en kompromiss.


Annie Johansson bör bli påmind om detta varje gång hon hon uttalar sig! Hennes hyckleri och förräderi ska kommas ihåg och tas upp vid varenda tillfälle hon går ut offentligt om något i framtiden!

18 juni, 2008 16:31  
skrev Blogger Lucas Regnér:

Men ärligt, överdriven kommentar.

Du påstår att de som de borgerliga nej-sägarna är absolut nonsens, och till ingen nytta alls? Jag håller med om att det inte var tillräckligt, men låt oss vara realistiska, även sossarna var för lagen och den skulle ju onekligen någon gång röstas igenom. Ska Nej sägarna då helt ställa sig utanför eller vara del av processen i att förändra lagen?

För nu har man ju ändå lyckats att få in en del förändringar som hanlar just om möjligheten att förändra den under den kommande tiden. nej sägarna köpåte inte bara tid igåd till idag, utan tid för de kommande 3 åren att förändra och möjlighet att slopa lagen.

Följer inget positivt till de menar du?

18 juni, 2008 17:18  
skrev Anonymous Anonym:

Fredrick och Annie kämpade hårdast av alla för att undvika det här. Jag är också besviken, men det finns 347 andra i riksdagen som är verkligt sorgliga.

Dessutom är det bara ett fåtal människor som vet vad som hände under de långa förhandlingarna. Trots att du inte vet ett skit om detta dömer du hårt.

Politik är uppenbart ingen söndagssegling. Jag hade hoppats på bättre utgång, men Annie och Fredrick är fortfarande way bättre än ALLA andra politiker i Sverige.

18 juni, 2008 17:44  
skrev Anonymous Anonym:

Hörde inte talet och har inte hittat något utdrag med ovan nämnda citat, så jag vet inte vad som avses, men som jag kommer ihåg det så går hon aldrig med staten någon gång. Visst när hon staten och "iglarna", men hon arbetar bara för sig själv, sin passion (järnvägen) och sin egen övertygelse.
Någon som har tillgång till citatet?

18 juni, 2008 19:20  
skrev Anonymous Anonym:

Federleys rubrik på sin blogg idag onsdag "Ett stort steg framåt" kommer att bli klassisk. Påminner om hur Ny Dag en av de sista dagarna i augusti 1939 utropade att nu blir det inget krig, Fader Stalin har rAddat oss, under rubriken "Ny Dags triumf" (jo, det är sant - de ansåg sig ha fått rätt mot alla andra!) Den triumfen varade så där tre dagar, sen var Stalins dubbelspel uppenbart för alla.

Tack för löftet att lägga ut allt material från den förra omröstningen 2007.

18 juni, 2008 21:14  
skrev Blogger Anton Kylhbäck:

"Federley. Riksdagsledamot för Centerpartiet. Grön liberal som eftersträvar frihet, ansvar och en god miljö."

HELVETE DÅ?!

18 juni, 2008 22:36  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

tobbo och lucas: ni kanske inte vet detta,men INGET av remissen hade med annie och fredrick att göra. INGET av det som finns med i nya proppen kommer från dem. De är ena lismande jävla mediahoror som försöker ta cred från folkpartiet.

Det finns i dag bara en hjältinna och hon heter Camilla Lindberg, folkpartiet.

Och; vad fan har sossarna med det här att göra, jag röstade inte på dem. Hade det varit de som genomfört det hade det varit en annan sak men nu är det en påstått liberal regering som gjort det...

18 juni, 2008 23:04  
skrev Anonymous Anonym:

Att du inte tar och drar åt helvete själv.

18 juni, 2008 23:31  
skrev Blogger Ssargon:

Wow, en anonym person som tycker att blogginnehavaren ska "dra åt helvete själv".

Jag tycker att denne (riksdagsledamot?) kan vara lite mer kreativ om den vill klanka ner på någon som är förbannad...

18 juni, 2008 23:38  
skrev Anonymous Anonym:

Mycket moget för övrigt att en kulturjournalist för att verka lite kultiverad ber folk att dra åt helvete på sin blogg. Wov tufft.

18 juni, 2008 23:52  
skrev Blogger Ssargon:

Det kallas känsloyttringar. Något helt nytt för Sverige. Här är det naturligtvis vanligare att stå och muttra lite apatiskt i ett hörn för att det är "finare".

Jag tycker det är bra att någon vågar säga vad dom känner.

19 juni, 2008 00:00  
skrev Anonymous Anonym:

Jag för min del tycker att Slätt varit en av få som talat allvar om allvarliga saker. All heder till honom.

(Dock undrar jag en aning över hur man kan vara så naiv att man trodde att Federley et consortes var liberaler?)

19 juni, 2008 03:36  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Jag har aldrig någonsin hållt inne med mina känslor när det gäller samhällsfrågor och kommer aldrig göra det. Om jag känner inne i mig att jag vill be någon dra åt helvete så kommer jag skriva det, eller är det bättre att knyta näven i fickan och gå vidare - lite lagom sådär?

Twain: Jag trodde för att jag ville tro, naivt kanske men det fanns faktiskt ett tillfälle där jag inifrån både centern och fp vet att det fanns minst sex nejröster och fler som skulle avstå. Det var mindre än ett dygn före omröstningen. Då ville jag tro och skickade kärleksmail till de berörda. Sedan vände de på en femöring och min tro försvann, nästan.

Camilla är min hjältinna, men henne kan jag inte kryssa om jag inte folkbokför mig i annat län ju.

19 juni, 2008 08:32  
skrev Anonymous Anonym:

Jag bryr mig inte om vems tilläggen är. F & A har inte sagt att de är sina. De har bara accepterat att rösta ja pga tilläggen och antagligen ytterligare anledningar som varken du eller jag känner till.

Eftersom jag respekterar båda dessa personer till fullo utgår jag från att de gjort rätt beslut.

Att kalla dem fd vänner är nedrigt. Hade du verkligen varit en vän hade du åtminstone försökt ta reda på alla aspekter av soppan.

Rikta din ilska mot Statsministern istället och kräv att få veta varför vi ska ha skiten. Jag är övertygad om att det finns ett argument vi inte får del av.

19 juni, 2008 19:31  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

tobbo: Mig veterligen så stiftar inte statsministern lagar, det gör Riksdagen.

Jag vet mer än vad många i den här soppan vet oc hdet är därför jag ber ett gäng före detta vänner dra åt helvete. Jag kan inte berätta allt eftersom jag då kan röja källor men de personer jag ber dra åt helvete finns det minst sagt goda anledningar till.

Om du respekterar Annie och Fredrick efter detta så är du inte en liberal person. Du har heller ingen som helst aning om vad Fredrick sa till mig i en intervju med kameran rullandes om vad han verkligen anser om att ge FRA möjligheten att lyssna på all kabelburen information. Han är en hycklare utan dess like och alla med någon koll på vad som hände i riksdagsgrupperna vet att förslagen till förändringar kom från fp som sedan annie och fredrick försökt ta cred för. Jag anser själv inte att det finns någon cred att hämta förvisso men om det är något jag verkligen hatar så är det personer som försöker spela det politiska spelet även när loppet är kört. Det är ett gäng kappvändare och ryggradslösa människor vi har att göra med.

Och detta är de snälla orden om mina före detta personliga vänner. Återigen kan de dra åt helvete.

19 juni, 2008 19:37  
skrev Blogger Ssargon:

Jag vill gärna höra Fredrik prata från dina band. Det vore också en väldigt bra sak att ha inför nästa valrörelse eller för vidare debatt i ämnet!

Personligt ansvar!

19 juni, 2008 20:53  
skrev Blogger Lucas Regnér:

Mr. Slätt

Jag är mycket medveten om att Folkpartiet var de som lyckades lägga till ett par punkter till det usla förslaget, jag är själv folkpartist.

Men det spelar ingen roll, det hjälper ju knappast att offentligt kalla Federley och Johanssoon mediehoror.

För jag är itne säker på om du fattat det, men man ska nu berör förslaget i riksdagen igen till hösten. Så då finns alla möjligheter att påvperka det. Så istället för att bete sig som en liten barnrumpa så kan man nu istället försöka påverka politken och ledamtöerna så att det vid nästa tillfälle faktiskt säger NEJ till skiten. Patetiskt av dig.

Men en sak har du rätt i: Camilla Lindberg är en hjälte. Fullständigt jävla grym! =D

21 juni, 2008 23:12  
skrev Blogger Liberal:

Hej Redaktör Slätt!
Jag hoppas verkligen att du postar Fredricks kommentarer framför kamera (eller en utskrift) på bloggen som du lovat.

Det kommer att bli oerhört intressant att se/läsa dem.

22 juni, 2008 01:23  
skrev Anonymous Anonym:

Lucas Regnér:

Att offentligt kalla Fedreley och Johansson för mediehoror kan visst hjälpa! Det väcker nämligen en DEBATT! Att göra det du föreslår är att göra som den vanliga fega svensken - sitta hemma i soffan och gnälla utan att ett skit blir gjort lagom tills nästa val då alla glömt av vad som hänt!

Nej fy fan för såna som dig med den inställningen! Fram för fler Mr. Slätt och fler fransos-inspirerade människor som vågar stå upp för vad de tycker och väcka en debatt! Svenska folket har alldeles för lätt att glömma! Det syns tydligt i politiken där förtroendevalda m.fl klantar sig rejält men allt som oftast tillåts återvända. Suck!

Mr. Slätt! Keep up the good work! Vi behöver fler som du!!!

22 juni, 2008 13:08  
skrev Anonymous Anonym:

"MEDIEHOROR" var ett träffande uttryck !
I mitt fall anser jag att Birgitta Ohlsson i folkpartiet är den som verkligen förtjänar epitetet MEDIEHORA.
I FRA-affären lykades hon både äta kakan och ha den kvar.
Det är inte första gången i hennes fall

22 juni, 2008 13:56  
skrev Anonymous Anonym:

Vill bara säga till herr Slätt att jag är långt ifrån hans politiska sympatier och synpunkter men sympatiserar starkt med hans uttryckta fraser gentemot några liberala politiker som tyvärr råkade bli hans vänner och har blivit historiska för sitt svek och förräderi. Jag är inte svensk och anser att detta är högst en inre angelägenhet för det svenska folket, men eftersom jag har rösträtt och bor här sedan många år, berör det förbannade FRA-lagen mig också, min frihet och min integritet. Jag kan bara tycka att det är oerhört att det svenska folket gett upp sin personliga integritet så platt, så enkelt och utan motstånd. Jag vill inte påstå att andra i världen inte har gjort likadant, gett upp sina rättigheter och friheter utan kamp men det är dags att ni vaknar, ni bor i ett överskyddat och överkontrollerat politiskt system som är genomrutten och som ni blint tror på! Jag är gäst här och kan bara rösta. Ni kan göra mer än så!

22 juni, 2008 15:55  
skrev Blogger Gun Svensson:

Jag tycker inte att man ska okväda sina medningsmotståndare, men det hindrar inte att man uttrycker sin besvikelse, även genom att använda svordomar. Men, om du älskar det kvinnliga könsorganet, får du sluta jämföra detta med dessa riksdagsledamöter, som inte stod upp för dem som hade gett dom sitt stöd. Men domen måste bli hårdare mot de politiska ledare, som gjorde denna fråga till en kabinettsfråga och som låter deras ledamöter avtala bort sin lagliga rätt att rösta efter sitt eget samvete. Det fanns ingen säkerhetsventil kvar, och det får nu hela svenska folket lida för. Alla avtal vilar på avtalslagens grund som säger: Ingångna avtal ska hållar och kan inte ensidigt ändras av endera part. Det innebär att de stod i ett rättsligt ansvarsförhållande till sitt parti. Att partier har rätt att göra så, borde vara förbjudet i en demokrati.

22 juni, 2008 19:12  
skrev Anonymous Anonym:

Jeezus. Ni "frihetliga liberaler" är verkligen läskiga. Fanatiska, överspända, hatiska. Jag får rysningar när jag läser era bloggar. Totalitära vibbar lång väg. Man mår illa... Förut tyckte jag att politik i Sverige var anständig och vettig och lite tråkig, efter att ha bott i flera länder i Europa och jämfört. Nu när jag börjar syna ert gäng, så har jag förstått en sak: Den stora demokratiska kampen under den närmsta tio-årsperioden är att stoppa s.k. liberaler med totalitära tendenser. Så bered er på kamp, småborgare.

PS. Får man extra-poäng i era kretsar om man har taget efternamn? Jag tror aldrig jag sett en sån samling låtsas-fina namn utanför en polisstation. Ankersjö, Gardebring, Falkvinge (sköna fascistvibbar på det sista) Jag menar - hur ska man kunna lite på en person som inte ens litar på sitt eget efternamn...

J D
Stockholm

23 juni, 2008 01:11  
skrev Blogger Ssargon:

Lustigt att Anonym själv skriver ett inlägg som är fyllt utav otrevliga insinuationer om andra och i detta klagar på att -dessa- är hatiska.

Anonym kanske borde läsa sin egen text först?

Att uttrycka sin åsikt är helt okay och även så att uttrycka sin avsky över en person pga dennes politiska handlingar. Om inte så kan man ju undra om man ens får avsky Hitler eller Stalin...

25 juni, 2008 14:15  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg