18 augusti 2006

Avgå. Alla. Nu.


Helt ärligt. Jag kan respektera jävelskapet från Rhoddan, men detta är på allvar sista gången på otroligt länge som jag tänker besvara en utmaning. Detta är inte en ”Mina vänner” som på mellanstadiet.

Kött eller fisk?
Kött. Jag har också tillstånd att döda mitt eget kött om så skulle behövas.

Vin eller öl?
Öl. Som jag skrivit tidigare så gärna halvt avslagen på matchdag. & ja, det bara för att man får den så i London.

Fotboll eller ishockey?
Är detta en fråga ställt på fullaste allvar? Fotboll, även om Bamsingarna behöver allt stöd de kan få på Hovet.

Katter eller hundar?
Jycke, som sagt tidigare. De här utmaningarna är inte vidare fyndiga och originella.

Trivial Pursuit eller Risk?
Så enkelt Risk. Strategi kan jag bli manisk av. Fast helst Axis & Allies tillsammans med Ekman, Johan och Björn.

PC eller Mac?
Mac. Jag gillar också att högerklicka.

City eller Metro?
Jag och en man, Nils Schwartz, från Kulturen här pratade om det på lunchen igår. Hans ställningstagande är rätt vackert. ”Jag vägrar att ta i dem för att de förstår journalistiken i slutändan. Det är konsumenterna som får betala för det och därmed så vägrar jag vara en del i statistiken som höjer deras upplagor.” Konservativt, visst men konsekvent också.

Flickor eller pojkar?
Girls, girls, girls som redan The Rolling Stones sjöng och många andra.

Höger eller vänster?
Liberal.

Stockholm eller Göteborg?
Jag har brutit en förlovning för att få stanna i Stockholm så gissa själv. Ja, det var annat som låg bakom också givetvis.

Köpa eller ladda ner?
Beror helt på. Köper om jag vill ha plattan, men enstaka låtar laddar jag ner eller om inte skivbutikerna är öppna så laddar jag.

Böcker eller filmer?
Böcker, något mer bestående än filmer.

Sött eller salt?
Sött och salt. De där rödsvarta bumlingarna man betalade 30 öre för när jag var liten. Jag låter äldre än jag är. Kolabönorna kostade 10 öre styck.

Te eller kaffe?
Kaffe, numera med mjölk. Tjugo koppar om dagen, minst. Har fått akut blödande magsår en gång på grund av för stort kaffeintag. Det var i och för sig i kombination med noll mat i skogen under militärtjänstgöringen.

Dusch eller bad?
Bad med kvinna, dusch ensam. Även om dusch med kvinna också är trevligt.

SonyEricsson eller Nokia?
Hail Ericsson.

Israel eller Palestina?
Tvåstatslösning. Hur det löses är en svårare fråga.

Förhållande eller singel?
Detta är en väldigt svår fråga just nu. Förhållande är det vackraste som finns, men jag är singel av en speciell anledning just nu. Jag hittar henne inte.

Guld eller silver?
Vitt guld.

Harry Potter eller Sagan om ringen?
Hm, eh, humm, ahhh, asch, meh, låt mig va.

Salt eller peppar?
Salt.

Spara eller slösa?
Allvarligt, måste vi prata om sådant här?

ICQ eller MSN Messenger?
MSN men på STRIX övervakas datorerna på ett sjukligt vis att man måste köra via webmessenger och det är bara så kasst så det finns inte.

Vackra ögon eller snygg kropp?
ALLA som svarat på den här utmaningen skriver ögon, men eftersom ögon inte är min fetisch alls så säger jag snygg kropp. Annars leenden. Ler du så hela ditt liv syns så kan du ge dig på att jag gör en mental anteckning om att jag troligtvis är lite kär i dig.

Sommar eller vinter?
20 minus på Beiruts läktare med horisontell vind och snöblandat regn eller bar överkropp på vackra Söderstadion med en svalkande öl. Ja välj själv.

Premier League eller Serie A?
Premier League. Har faktiskt aldrig haft ett lag jag känt på riktigt för. Man U för Cantona. Annars ligger det mest sympatier hos West Ham för att de är Englands svar på Bajen. Lite för Tottenham Spurs för deras ligistfraktion ”The Yids” som en gång i tiden startades av en majoritet judar. Haja, judiska huliganer.

Norge eller Finland?
Norge.

Mozzarella eller parmesan?
Parmesan. Grovriven.

Ödmjuk eller självgod?
Ödmjuk.

Lars Leijonborgs ögonbryn eller inga ögonbryn?
Är detta som ett val mellan Thomas Bodström och Johan Persson så vägrar jag svara.

Drama eller komedi?
Åh jättegärna iranskt drama utan subtitles.

Gmail eller Hotmail?
Jag har faktiskt ett jobb. Expressen.se, expo.se och strix.se når du mig på.

MUF-fester eller vänsterfester?
Just nu väljer jag MUF-fester. Förr valde jag MUF-fester. Men jag gillar vänsterfolk rent generellt bättre. De är inte så förbannat stiff som en del i MUF. Men MUF är väldigt annorlunda beroende på var i landet man befinner sig. Hade lätt valt Umeå-Muf förr.

Ostbågar eller chips?
Chips.

The Simpsons eller Family Guy?
Family Guy.

Allsång på Skansen eller Allsång på Debaser?
En person som gör fåniga rörelser till ”Stockholm i mitt hjärta” eller betala 150 spänn för att sjunga tillsammans. Låt mig vara.

Party eller hemmakväll?
Beror ju givetvis var i livet man står. Singel = mer party än hemmakväll. Förhållande = mer hemmakväll än party. Även om jag tycker att det inte borde vara så, men det blir ändå så.

Loka eller Ramlösa?
Ramlösa.

George W. Bush eller Fidel Castro?
Bush. Även om Aftonbladet fått för sig att Cuba är en republik. HA! Det stavas diktatur bladet.

Expressen eller Aftonbladet?
Expressen.

Letterman eller Leno?
Leno.

WinAmp eller iTunes?
iTunes.

London eller Paris?
London. East London om vi ska peta.

Fritt knark eller totalförbud mot rusmedel?
Det är ju en fullständig ickefråga. I grunden ska folk sluta hetsa upp sig så mycket.

Flyg eller tåg?
Flyg.

Coca-Cola eller Pepsi?
Coca-Cola.

Schack eller backgammon?
Schack.

Sunkhak eller finkrog?
Finkrog. Eller nej, finbar. Bättre musik, bättre service och allt sådant. Ofta dock sunkhak för att man kan snacka och dricka billigt.

Passa vidare till tre andra bloggare eller till fyra andra bloggare?
Tror ni på allvar att folk ska behöva utsättas för sådant här mer? Detta borde Bush införa på Guantanamo som ytterligare ett tortyrmedel. Folk kommer erkänna vad som helst för att slippa ytterligare en bloggutmaning.

Tillägg: Jag vet i alla fall att förra posten letat sig till Riksdagen. Frågan är om det är rätt personer som spanat. 18 timmar efter att jag skrev posten så kom någon in på sidan genom riksdagens serversystem. Fem minuter senare klickade någon på direktlänk till inlägget. Det får mig att tro att någon läst bloggen och kopierat direktlänken och skickat i ett e-post till någon som gått direkt till det aktuella inlägget. Frågan är bara vem denna någon är. Internet är fan läskigt.

2 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Dina svar förvånade mig måste jag säga! Har alltid trott att du varit plakat-vänster. För att reda upp begreppen.

Plakat-vänster - Kalle Larsson
Vänster - Magnus Linton

Den senare delen helt ok även om jag inte anser mig själv vara vänster.

21 augusti, 2006 11:43  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Hej anonym:
Tror du att jag hade fått jobb på Expressens ledarsida om jag var "plakatvänster"? Nope, hör hemma till höger men partipolitiskt har jag det jobbigt nu för vet verkligen inte vilket parti som är värd min röst.

Kul i alla fall att man kan visa "nya" sidor för folk.

21 augusti, 2006 13:17  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg