17 augusti 2006

Lite kär igen - i Roberta

Hon har en vacker len röst, med ett driv som gör att man ser ögonen lysa - även genom telefon. Jag fick en förevändning att ringa henne när min vän sa att även moderaterna har kick off för sin kampanj på lördag. Var ju tvungen att kolla tider, plats och sådant.

Det visade sig vara Stockholmsmoderaterna som har avspark, men Reinfeldt ska tala så jag susar förbi Skeppsholmen också.

Nu börjar mitt helgschema på jobbet bli lite väl tjockt.

Fredag kväll:
Soft med lite tåg och Göran Hägglund i Uppsala.

Lördag:
11.00 Kd avspark på Hötorget. Väldigt snabb instickare och kommer felparkera så det sjunger om det.
12.00 C har möte i Jakobsberg och maudan ska signera böcker.
14.00 M har avspark för Stockholm på Skeppsholmen.
14.00 Fp har avspark i Kungsan.
18.00 Försöka sammanfatta artikelmaterial för att jobba vidare med på måndag morgon.

Det blir lite svettigt, men det ska gå. Måste till vaktis och kvittera ut en bil bara, för kollektivt går det aldrig att få ihop det där.

Trist dock, Roberta ska till Göteborg för sin sista lilla semester innan valet. Det tar alltså lite tid innan jag får se henne igen. Under telefonsamtalet kunde vi konstatera att hon är från Enskede och håller på Djurgården. Klart som fan. Uppvuxen på klassisk bajenmark och bli indoktrinerad till att hålla på ett lag från Skansen. Ja, det är ju i alla fall inte Solna, konstaterade jag krasst. Varpå hon var glad att jag tassat fram på tunna fötter och inte anklagat henne för att vara gulsvart.

Tillägg: Jag hoppas att alla förstår att jag skriver det här inlägget mest för att se hur lång tid det tar innan det letar sig till Helgeandsholmen och moderaternas kansli på Riksdagen.

Efterlyses: Mer fakta om denna Roberta skulle vara trevligt. Bor du i Enskede och gick i plugget med henne så skicka ett mail.

Roberta: Om du läser detta, jag är inte en stalker. Lovar.

9 Kommentar/-er:

skrev Blogger Widde:

Se till att hitta en bild på kvinnan. Jag blir så nyfiken!

17 augusti, 2006 19:28  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Elin: Jag jobbar på det, men det går inte bra.

Tim: Meh! Jag vill inte prata om det.

18 augusti, 2006 11:39  
skrev Blogger Widde:

För en ansenlig summa pengar, eller ett par öl, kan jag stalka henne med min kamera.

18 augusti, 2006 12:29  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Låt oss se vad moderaternas underrättelsecentral kan göra först. Jag förutsätter att det finn komprometterande bilder eller bilder i största allmänhet någonstans.

18 augusti, 2006 13:20  
skrev Blogger gudmundson:

Stalker.

19 augusti, 2006 10:22  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Gudmundsson: Jag vet. Jag är hemsk. Men du har inte sett henne så du förstår inte varför. Eller herregud, det här har ju blåst upp alldeles för mycket kan man lugnt konstatera.

19 augusti, 2006 17:04  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Apropå det Gudmundson kom jag att tänka på en viss post på gudmundson.blogspot.com som handlade om en pk där du skrev väldigt öppet om dina tankar om america vera zavala, så kom inte här och stänk ;)

20 augusti, 2006 01:39  
skrev Blogger Widde:

Jag vill ligga med Roberta!
Jqag är full!
hEJRÅ!

20 augusti, 2006 07:38  
skrev Blogger Widde:

Men... eh... alltså... skrev jag det där?
No more data för mig på fyllan.

21 augusti, 2006 14:24  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg