14 augusti 2006

Att bli lite kär - en gång om dagen

Jag är mästare på att förälska mig minst en gång om dagen. Fråga mig inte varför, troligtvis går det att analysera ner till att jag säkerligen är rädd för att binda mig och att jag därför hittar någon ny att fokusera mig på för ett par timmar eller någon dag.

I lördags blev jag först lite kär i Roberta Alenius, pressekreterare på Moderaterna, när vi satt i en båt ut till Waxholm där Reinfeldt skulle hålla tal. Hon var löjligt vacker när hon log. Hon hade apsnygga svarta byxor och ett orange armband var en lysande färgklick. Jag tänkte förstrött på revolutionen i öst.

Expressens politiska reporter Cecilia Garme har sett likheter mellan Roberta och Jade Jagger. Det säger väl allt. Att inte Roberta tog sig in på topp tio på snyggaste i Almedalen är ett under. Jag ska ta en kaffe med Niklas Svensson och reda ut det där. Det finns annat att diskutera på den listan. Att Nina Larsson är "värd" en högre placering, att Metso ska ner någon och att även om Ella är supersöt så nej, inte nummer ett.

Jag skrev så mycket jag kunde på laptopen om samkvämet med Reinfeldt, som mest blev till en traditionell presskonferens. Misstänker att det mer avslappnade hänget med honom skedde på vägen hem med båten men eftersom den inte skulle anlända i Stockholm förrän avsparkstid på Söderstadion så tog jag bussen som gick snabbare in till staden.

I dag är jag lite kluven. Tror jag är lite förälskad i Hanna och Roberta. Hanna för att hon ringde igår och ville träffas. Hon är singel igen. Och Roberta för att det kom ett mail här för ett par minuter sedan.

Säg mig, är det dåligt att bli förälskad i varje kvinna jag finner det minsta intressant?

Som någon säger lite för ofta till mig: Du är fan sjuk i huvudet, på riktigt. Jag vet. Skjut mig.

Tillägg: Det stör mig löjligt att det inte finns någon bild på Roberta Alenius så ni kan förstå vad jag menar. Inga pressbilder. Ingenting. Jurist till yrket också, hur hett är inte det på en skala.

2 Kommentar/-er:

skrev Blogger Widde:

Jag tror det är bra.
Men det är bara för att jag är likadan. Jag blir t o m förälskad i människor jag finner helt ointressanta, bara för att.

14 augusti, 2006 17:07  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Nja, jag måste bli fysiskt attraherad först, normalt i alla fall men sedan kan det vara polare som jag inte tänkt på men blir det efter ett tag. Då är det oftast hjärnan som gör mig sugen. Normalt försöker jag att låta det stanna där.

14 augusti, 2006 17:10  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg