15 augusti 2006

Ja fest blir det i alla fall



Det var då bövelen. Jag ville ha en fest med hela redaktionen från första säsongen av Studio Virtanen, men det blir i alla fall med nygamla gänget på Insider. Alltid något och även om jag inte jobbade förra säsongen så hoppas jag snylta mig in, på ett eller annat sätt. Och de där festerna brukar vara bra, men har ingen erfarenhet av Kristallen - däremot är Aftonbladets TV-pris extremt festfyllda.

Förra året trampade Michael Nyqvist sönder Kattis Ahlströms tå på den där Kristallen. Kattis pajade dessutom sin kristall på vägen hem. Det kan/bör ha med visst alkoholintag att göra, och en krossad tå.

Svårt att tippa när det är en jury som utser vinnaren, men det är ju ett under om det inte blir storslam för SVT. Ni vet, finkultursjuryn skulle aldrig ge pris till program på TV3.

Tillägg: Jag förstår sådant här. Kan inte hjälpa det. Jag hade vägrat köra Mats Rubarth om han försökte komma in i min bil om jag körde taxi.

2 Kommentar/-er:

skrev Blogger ...grönvita sidan upp!:

Om Alm eller Hoch hade satt sig i taxin - vad hade du gjort då?

20 augusti, 2006 10:08  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

grönvita: det där är ändå inte en schysst jämförelse. Visst ser du också en skillnad i det?

Alm måste jag älska med tanke på 1997, inte så mycket att säga om det.

Jag är iofs väldigt pragmatiskt lagd i dagsläget till personer som går mellan klubbar. Det är en annan värld än för 20 år sedan då klubbhjärta var något självklart, dagens penningstinna värld leder givetvis till ett annat tänk inom fotbollen - vilket jag köper vilken dag som helst.

Det är väl iofs det läget som gjort att man älskar de som verkligen visar sig ha ett hjärta för en klubb, som Runström senast. Eller Hella, de är få men de får mer kärlek än förr i tiden, iaf tror jag det - det känns så.

Allt grundar sig iofs i att jag blev lurad hårt förra året av en tjej på hemmaderbyt mot Djurgårn. En vansinnigt vacker tjej i grönvit prickig klänning steg på tuben samtidigt som jag med destination söder. Grönt diadem, vita öronhängen. Klädd till tänderna för match. Hon hoppar av medis, vi singlar vidare till skanstull. Efter vinsten ses vi igen på Kvarnen och lite love uppstår. Delar taxi hem söder om söder, samma förort och när hon öppnar dörren - där mitt framför ögonen hänger en STOR affisch på Rubarth. Jag repade mig aldrig riktigt efter det.

20 augusti, 2006 14:18  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg