14 augusti 2006

Utmaning två

1. Tre namn jag lyssnar till:
Richard, Slätt och Redaktörn.

2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Att jag inte tar allt på blodigt allvar, tror jag i alla fall.

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Att jag har lite för lätt att bli maniskt insnöad på ett ämne och anser att alla runt omkring mig borde förstå vikten av att bli lika insnöade som jag.

4. Detta är jag rädd för:
Ett liv utan kärlek. På allvar. Vet att ingen kommer tro mig.

5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Kaffe, serieledning och gå från jobbet nöjd med arbetsinsatsen. Den sista fallerar för ofta, av pedantiska inslag i min hjärna.

6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Vara snäll för sakens och lugnets bästa (diskussioner), hålla tillbaka könsord på matcher, leka pretto även om det säkert hade lett framåt i livet.

7. Detta tycker jag om att göra:
Träffa nytt folk, öl med vänner och jobba. Älskar bokstavligen att jobba.

8. Detta vill jag göra just nu:
Få till den där lysande meningen i en text som gör att andra påpekar hur jävla bra den meningen var. Det går sådär.

9. Bästa känslan:
Kärlek har jag upplevt flera gånger. SM-guld har jag bara kännt en gång, så SM-guld.

10. Värsta känslan:
Ångest.

11. Följande egenskaper ser jag gärna att min partner har:
Självförtroende. Intellekt. Fotbollsintresse, skadligt fotbollintresse. (och jag har a thing för leenden och häckar).

12. Är jag kär just nu?
Nej du. Inte alls för tillfället om vi pratar riktigt kär. Förälskad blir jag varje dag som jag skrivit om tidigare.

13. Jag vill gifta mig:
Varför inte. Varför. Vem vet. Jag vill ha barn också.

14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:
Uppleva demokratisering på plats i Iran, se aids slås tillbaka i Afrika, och komma ihåg ett SM-guld och efterfesten hela natten.

15. Min käraste ägodel:
Pappas examensring från universitetet.

16. Något jag vill ha i present:
Blommor skulle göra sig i min lägenhet. Ett köksbord skulle funka i köket sägs det också.

17. Detta har jag på mig just nu:
Lacosteskor (vita), svarta strumpor, skjorts (märke nära på okänt), brun boomerangtröja, grå tisha och för dagen nyrakad skalle. Ett positivt omdöme, ett negativt. Som vanligt.

18. Favoritkläder:
Jeans, vit skjorta, svart smal slips, svart kavaj. Så jäval Moz. Eller Magnus Carlsson. Och ni bör förstå vilken Magnus, inte dansbands-Magnus.

19. Favoritdjur:
Amstaff. Jycke alltså. Fast kanske helt finsk viltstövare.

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Gubbrock.

21. Tre av mina favoritlåtar för tillfället:
Varje morgon: Kenta - just i dag är jag stark
Varje lunch: Libertines - What a waster
Varje kväll: Tom Petty - Free Fallin´

22. Skola - roligaste/tråkigaste ämne:
Historia utan tvekan det roligaste. Nördade ner mig fullständigt tillsammans med bästa vännen Marcus i Vietnamkriget och skrev alltid om slaget vid Dien Bien Puh (enda slaget då ett u-land slagit ett i-land i regelrätt krigsskådespel, fast på riktigt). Vi ska inte prata om naturvetenskapliga ämnen.

23. Stjärntecken:
Jungfru.

24. En bok jag gillar:
Läs förra posten.

25. En film jag gillar:
Reservoir Dogs.

26. TV-program jag gillar:
Simpsons, Alias, Dark Angel. Allt med coola brudar. Självständiga och hårda.

27. Favoritdoft:
Nyklippt nyvattnad gräsmatta i en hemmapremiär.

28. Detta äter jag gärna:
Om ensam, allt som går att köpa klart. Om med andra, laga crossover mellan svenskt och franskt, åh plus chili och citrongräs.

29. Dricker helst:
alltid: kaffe. ofta: öl och järn. måltid: vatten eller lingondricka.

30. Favoritgodis:
Hata socker. och säger någon frukt slår jag ihjäl den personen.

31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Alltid USA. Dröm att göra kust till kust med ett par vänner i en bil från väst till öst.

32. Färgen på mina ögon:
Gröna. Typ.

33. Min längd:
193.

34. Jag tror på:
Individen.

35. Jag spelar:
Gärna fotboll.

36. Person jag beundrar:
Micke Hellström, nummer nio.

37. Så här bor jag:
Söder, bostadsrätt. Tvåa. Ja så.

38. Antal döda krukväxter i hemmet:
Har faktiskt bara bott där typ sex månader så håna mig inte för att jag inte köpt några. Funderar på att låta Mags May göra det åt mig. Mot betalning.

39. Det här tänder mig:
Tjejer med självsäkerhet på krogen. Finns inget, inget som går upp mot det.

40. Det här gör mig avtänd:
När jag blir dizzad, fast då kan jag bli väldigt målmedveten om att jag minsann ska ha den personen. Det är lite onödigt.

41. Favoritfärg:
Grått.

42. Favoritcitat:
"Omöjligt är ett ord som bara finns i dårars lexikon." - Napoleon, vem annars.

43. En hemlighet jag vet:
Eh och sådant tror ni att man skriver bara för att man får frågan. Jag tar betalt för att avslöja saker.

44. Den bästa present jag fått:
Återigen, ringen som min mor gjorde om till min storlek till min student. Det enda jag fysiskt har kvar av min kära far.

45. Senast köpta skiva:
Har förbeställning på Tom Pettys nya, ska nog kolla om den fan inte kommit än. Annars kommer det mesta gratis till redaktionen.

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Ögonpartiet. Och ganska nöjd över min huvudform.

47. Det jag är minst nöjd över med mitt utseende är:
Ja, det är väl det där med träning och muskler, men jag läser hellre en bok än tränar.

48. Udda förmåga/egenskap:
Jag kan låta som Hitler och recitera ett helt tal av honom med hjälp av lite cellofan. Det är sällan uppskattat. Jag anser att folk har dålig humor och är väldigt pekå.

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
Amöba? Va fan detta har spårat ur.

50. Två personer jag vill ska göra detta test:
Jag vill inte att någon ska behöva slita sig igenom sådana här saker så vägrar för all framtid att skicka vidare utmaningar. Jag kommer som den idiot jag är att svara på allt, typ.

Tack Rhoddan även för denna utmaning.

9 Kommentar/-er:

skrev Blogger Widde:

Hitlerhumor är skitkul! Du får visa upp den talangen någon gång.

14 augusti, 2006 16:45  
skrev Blogger Loo:

men slätt då, din SLAMPA! :D :D

14 augusti, 2006 16:51  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Elin: alla gånger.

Loo: Jag vet men se till att hon blir singel. Typ nu då. Jag skämtar inte när jag säger att jag vill ta henne på date. Fast ingen tror mig.

14 augusti, 2006 17:02  
skrev Anonymous Anonym:

vad hände med hasch&kokain?

15 augusti, 2006 10:35  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Jag hade jävligt svårt att komma på vad det tredje jag lyssnade till var så drog till med den gamla ramsan tills jag kom på att det faktiskt på allvar finns de som kallar mig redaktörn.

Därför försvann "Bajensvin - hasch&kokain"

15 augusti, 2006 12:32  
skrev Blogger sakine:

Hur kommer det sig att du får säga Rhoddan??

17 augusti, 2006 14:29  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Saki: se så här. Jag lärde känna honom FÖRE han fick för sig att han hette Krohnman och eftersom jag vägrar gå med på att man ändrar namn hur som helst så fortsätter jag att kalla honom för Rhoddan. Han heter Rhoddan. Rhoddan är hans namn och så vidare. Det är mitt försvarstal och det köper Rhoddan.

17 augusti, 2006 17:06  
skrev Blogger sakine:

Meh! Det gjorde jag också...men han hotade mig jätteläskigt (du vet, så där aslack som bara Rhoddan kan bli).

Jag är för snäll.

17 augusti, 2006 20:09  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Eh, Saki. Som du säkert vet finns det ett inneboende aggressivitet inom mig som även lilla Rhoddan skräms av. Endast Aaron som utmanar om den positionen så Rhoddan skulle inte våga annat än låta mig kalla honom Rhoddan. Men du har ju helt tappat bort dig, du säger ju Kronisch när du är full ;)

18 augusti, 2006 11:42  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg