01 augusti 2006

Hålla handen på nya jobbet

Samma känsla kommer alltid över mig när jag ska göra första dagen på ett nytt jobb. Den där, hålla handen känslan som ingen riktigt bekräftar. Ingen håller mig i handen. Jag står där naken mest. Men det var en fin dag igår. Alla supersnälla och sådant där och skönt att få köra igång direkt, hoppa över den där introduktionsdelen som är så vanligt förekommande i min värld.

Det blev det här i dagens tidning.

Uppdatering: Jag ber i förväg om ursäkt för att jag inte kan ta beröm på ett normalt sätt. Jag känner mig skitfånig när jag blir uppskattad för något. Kan inte förklara det, men jag älskar er alla och blir glad över mail och telefonsamtal. Mest av mamma.

Uppdatering 060803: Al Intiquads artikel med Jan Myrdal finns här och här. Det var många som letade efter den där Myrdal berättar att han tycker att Hizbollah är modiga.

10 Kommentar/-er:

skrev Blogger rasmus:

Alldeles strålande!

01 augusti, 2006 11:29  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Man tackar Rasmus. Det tog liiiiite tid att få en bra översättning. Men sju resor värre har man varit med om. Man får tacka för inspirationen också. Hade det inte varit för ljudfilen hade jag nog inte ens trott att det som sades verkligen sades.

01 augusti, 2006 12:16  
skrev Blogger CiNEZiLLA:

Du hade gärna fått hålla min hand, det hade vart en ära!

Din ledare gjorde dina vänner i Hammarbyhamnen stolta.

Rockon
J.

01 augusti, 2006 13:50  
skrev Blogger Widde:

Applåder!

01 augusti, 2006 14:47  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

asch va söta ni är. *rodnar lite faktiskt*

Förvånansvärt många som tycker att det är bra, hade väntat mig hårdare reaktioner. Fast visst en del knas också, men de flesta har gått utmärkt att resonera med på telefon och mail.

Hammarby sjöstad har bättre krubb än här mot Essingen till kan jag berätta jason. Saknar er kan jag säga, men vi ses om en månad så inte så långt dit.

01 augusti, 2006 15:04  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Roddan: Klart jag vet att du kan, men en förolämpning från någon på Gärdet kan aldrig vara tillräckligt elak för att mätas med kärleken från min mor :D

Har ramlat in så mycket hyllningsmail att jag inte riktigt fattar det, eller jo att skriva på en av de största tidningarna har väl med det att göra men ändå liksom.

Tack, roddan.

Ikväll: åhhhh soffan! SOFFAN! Jag orkar inte mer, vill ha soffa nu. Sa jag nu? JA NU!

01 augusti, 2006 17:00  
skrev Blogger sakine:

Grattis, grattis!

Heh...ska bli kul att höra vad du fått för samlat intryck av folket (via reaktionerna) efter ett tag.

:o)

02 augusti, 2006 08:07  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Kransen: 425 ml, mest på hela sidan så utrymmet går inte klaga på som jag ser det.

Saki: Ja, men herregud. Jag menar ju tack till alla vänner som hört av sig och haft sig, med släkt och annat. The haters har ju funnit sedan ett rätt bra tag i min telefon och mailbox.

02 augusti, 2006 09:21  
skrev Anonymous Anonym:

Möjligen årets mest insiktsfulla ledare. Det är bara att tacka och bocka. Mycket bra jobbat!

02 augusti, 2006 15:41  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Alltså hold all the horses in the stables eller något. Jag får hybris av allt detta. Eller, nej det får jag inte. Kul att folk uppskattar vad man lägger ned tid på.

Nytt ämne imorgon, men åh va jag gillar rubriken. Så klassisk kvällstidning som man bara måste älska. Bildkombinationen till den är också att älska för en bild- textjournalist. Det är en bra kombo.

02 augusti, 2006 15:52  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg