06 augusti 2006

Kreativ journalistik


Tidningen Expo 16/6 2006.

Aftonbladet 6/8 2006.

Jämför! Ja, titta igen på datumen. Aftonbladet avslöjar my ass. Är det detta som kallas kreativ journalistik? Att avslöja något som en annan tidning avslöjade för nära på två månader sedan?

Oisín för bövelen! Jag måste uppdatera dig på sådant här, men sommaren har haft andra tillhåll än lilla baren på Riche så vi får ta det snart. Och två som är glada är i alla fall de som lyckades kräma ur lite researchpengar på Expos nota, men sådant bekommer mig faktiskt inte.

Men man undrar lite hur de tänker på Aftonbladet.

Snart hör ni mig i P4, mellan 13-14 där jag ska sitta i något telefonväkteri och svara på lyssnarnas frågor om sådana här saker misstänker jag. Tune in, cop out.

Tillägg: Anna Åhlund är ett geni, Maggie har redan konstaterat det.

0 Kommentar/-er:

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg