10 augusti 2006

Underbart är kort

I dag skriver jag kort i tidningen om Sjöbocentern som går igen. Nej, inte som spöken eller andra paranormala väsen utan bokstavligen, men i Landskrona.

Här är originalartikeln från Helsingborgs Dagblad igår. Här och här är anledningen till Ingemar Petterssons avhopp från listan för en månad sedan.

Man undrar ju varför ingen i partiet sa till honom att hålla sig långt borta. Bondeförbundets arv går vidare. Fast det är oschysst att säga på det viset. Jag tror bara inte gräsrötterna har hängt med i att centerpartiet ändrat sig väldigt radikalt de senaste åren.

Tillägg 15:40. Nu har han hoppat av - igen. Hoppjerka får en ny betydelse.

Och som Gustav brukar säga, till det som nio av tio av er hatar att läsa om. Mobius har skrivit ett inlägg på Svenska Fans som ger mig gåshud, och illamående ska tilläggas. Läs det här om ni gillar Allsvenskan, Fotboll och i synnerhet Hammarby.

Sista tillägget för den här posten: Apropå hybris och sådant så är det kul att googla sig själv, eller knuffa sig själv. Jag gör det, alla gör det. Alla andra, ja de ljuger. På google tror jag det fanns typ 1000 träffar på mig före det här jobbet på Expressen. Nu löjliga 22 000 poster på ett eller annat sätt, de flesta givetvis dubbellänkade genom tidningens arkiv - men ändå. Genomslagskraften på en stor tidning är stor, mycket stor. Min brevlåda kan prata till er i timmar om detta. Jag är nog mest förvånad över att det mesta är glada tillrop i mailen, säkert 75 procent. 25 procent neg är ju ingenting. Jag måste göra något fel tror jag.

0 Kommentar/-er:

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg