20 augusti 2006

Underdogen i mig oroas


Har socialdemokraterna gett upp? Nu börjar det bli läskigt många som räknar ut det maktbärande partiet när det fortfarande är en månad kvar av valrörelsen. Kom ihåg att den började faktiskt för mindre än två veckor sedan.

Olle Svenning: "Om en månad väntar moderat segerfest"

Lotta Gröning: "Nu förlorar de valet"

Lena Melin: "Reinfeldt golvade Persson"

Sådana här gånger hugger min grönvita kropp av skälvande oro. Hammarby leder Allsvenskan i år, men experter och andra talar mest om Elfsborg. Det passar oss väldigt bra, kommer haussen så kommer förlusterna som på löpande band för Hammarby. Vi har lärt oss det, accepterat situationen och i vissa fall kommit att älska myten om Hammarby. En del säger att en bit av själen dog 2001, när första SM-tecknet kammades hem till Söders Höjder.

Vi har aldrig vunnit cupen, aldrig tagit SM-Guld, Hammarby, men det skiter vi väl i, alla vet ju vad vi är, vi är Bajen Fans och i från Södermalm.

Så nu ber vi till alla gudar som finns där att någon ska göra oss till underdogs igen. Herregud, de flesta i alliansen är vana vid det här tänket - de är djurgårdare. Som bajare mår jag bara dåligt vid tanken på vinst, för den ska infinna sig tidigast efter vinst - oftast kommer den först efter ett par öl efter slutsignal.

7 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Tss. Vi djurgårdare har redan börjat kräva folks avgång. Avgå, alla, nu! Helst igår.

20 augusti, 2006 15:55  
skrev Blogger Zaida:

Haha! Lycka till!

Jag gissar att du inte följt djurgården så mkt. Mer oengagerad läktarpublik får man ju leta efter. Vad beror nu detta på? Typ: "gäsp, vi vinner ju ändå i slutändan". Herregud vad boring. Och likheterna ligger inte allt för långt i från borgarna faktiskt. Även om ni inte har pampat runt på rosenbad på två mandatperioder styr er nyliberala ekonomiska politik ändå hela världen. Grattis!

Så i själva verket är det ni som fejkar underdogismen. Just det.

20 augusti, 2006 21:58  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

ok Z, get a fucking grip baby!

Det är ju det som är hela grejen med att jag anser att det börjar bli djurgårdenvarning så det skriker om det. Alla ser oss som vinnare och jag gillar det inte, läs om Z.

pyss

20 augusti, 2006 23:26  
skrev Anonymous Anonym:

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

21 augusti, 2006 02:59  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Jag var hur nykter som helst när jag skrev senast, tror jag. Meh! måndag och jobb. Nu kör vi.

21 augusti, 2006 10:19  
skrev Anonymous Anonym:

Oj, den posten var inget annat än språklig & innehållsmässig missär. Minnesanteckning: blogga inte på tokfyllan. Jag avgår promt.

21 augusti, 2006 14:06  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Bra att du sa det själv, så slapp du bli förnedrad av alla andra.

Jag avgick i morse när 193 cm Slätt hade fått plats på en hälften så stor soffa.

21 augusti, 2006 14:16  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg