18 september 2006

Drömmer jag?

Är det sant att Sverige har fått en borgerlig regering?

Är det sant att svenskarna har röstat fram en borgerlig regering mitt i en högkonjunktur?

Är det sant att svenskarna för första gången på 25 år röstat fram en majoritetsregering bestående av högerpartier?

Är det sant att moderaterna gjort den största uppgången som ett parti någonsin gjort på ett val?

Är det sant att Göran Persson som första socialdemokratiska förlorare någonsin deklarerat sin avgång?

Är det sant att stockholmarna gett centerpartiet två mandat?

Är det sant att världens bästa Federley sitter i riksdagen från och med nu?

Är det sant att FMSF har de bästa efterfesterna, i jämn takt med ungcentern?

Är det sant att det var centerbrudar som höjde stämningen till max på moderaternas fest på Nalen?

Är det sant att jag lever?

9 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Japp och allt (kanske inte festerna) bara pga att alliansen använde sig av vänsterretorik (enligt vänsterföreträdare däribland "höjdarna" Lars Ohly och Ali Esbati)! Äh, låt oss strunta i dem och deras "analyser" och istället glädjas åt Federley. Det är otroligt kul att han kom in.

18 september, 2006 15:57  
skrev Anonymous Anonym:

Piss, det är vad det här valet var... "nya" moderaterna My YelloW Ass *pft* nytt skitsnack är vad jag skulle säga haha =P


Nope I so just don't like them Borgerliga partierna =)

18 september, 2006 16:32  
skrev Anonymous Anonym:

Det enda osofta med detta är att löneutbetalningar i högre utsträckning kanske kommer att ställa krav på motprestation. Detta kan bli en av mina sista kommentarer på denna blog på vardagar mellan 9-18.

18 september, 2006 18:10  
skrev Blogger sakine:

:oDDD

Jakob, latmask! Det här är bättre än turkisk nyhetsrapportering och allt knark i världen.

19 september, 2006 07:57  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Min lilla guling: Jag sa ju att vi skulle vinna, det är straffet för att du gjorde min vita vägg röd ;)

Jakob/Saki: Meh! Svartjobbare?

Weeee, fortfarande glad som en liten iller men tror inte riktigt på det här. Det osofta med det här valet: 200 mandat i typ 80 kommuner för sverigedemokraterna. Reichstag nästa säger jag nog redan nu, eller nej - jag håller lite med prognoser och spådomar.

19 september, 2006 09:37  
skrev Anonymous Anonym:

Att SD går starkt fram just när det blir en borgerlig regering är säkert bara en slump, precis som NyD '91. Eller?

19 september, 2006 10:39  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

bam:

Som Krohnman redan påpekat och som jag skrivit mängder om tidigare (dock ej här) så är det alltså inte borgare i första hand som försvinner till sverigedemokraterna. Räcker att gå in på val.se och studera var s går bak och om inte sd ökar i samma omfång ungefär.

Socialdemokraterna har tappat fokus på detta, det har gått åt helvete för dem sedan Ulvskog bestämde att F! var ett större hot mot socialdemokraterna än sverigedemokraterna de facto var. Jag tippar att Ulvskog kommer ryka på grund av detta, det var hennes uppgift att göra ett strategiskt val - och det blev fel. Stjernkvist borde göra comeback för sossarnas bästa.

19 september, 2006 11:02  
skrev Anonymous Anonym:

Sakine:

Javisst är det lajbans. Synd bara att vi vaknade upp med Mordorväder dagen efter. Nåväl, det ska bli intressant att se vad denna förstafyra kan åstadkomma. Jag är helt till mig av energi. Hoppas även på en utveckling inom de respektive regeringspartierna. I förlängningen måste två bort, annars blir detta regeringsalternativ tyvärr nog endast ett uppehåll/semesteraffär i Sveriges Amour Fou-relation med Sossarna. Först och främst ska vi stoppa Vallentunaborna från att komma hit med bilen ostraffat.

19 september, 2006 12:52  
skrev Anonymous Anonym:

Krohnman: Kul att du föregår med gott exempel och avgår efter 36 timmar vid makten. Fler borde ta sitt ansvar och följa dit exempel ty jag har varken sett regering eller minskad arbetslöshet under dessa 36 begynnande timmar, och om inte nu, när då?

Avgå. Alla. Nu!

19 september, 2006 23:10  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg