14 september 2006

Popen som bortspolad i valet

Gunilla Brodrej skriver på Expressen Kultur om de partier som fått för sig att de är bra på musik.

Jag åberopar research-cred för detta knäcket, fast jag gillar att dela med mig av saker jag inte själv är sugen på att skriva om. Jag sitter hellre med Krohnman över en platta öl och skrattar häcken av mig åt eländet.

Jobbigt att erkänna: Sverigedemokraternas är bäst (till de börjar sjunga) och sedan Miljöpartiet (om de hoppade över den usla rappen).

Skönt att lätta mitt hjärta: Moderaterna skulle hållt sig till det gamla på den här punkten, hålla käften om saker man inte kan något om.

4 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Min morbror skrev en gång i tiden slagdängan "Sverige behöver en socialdemokratisk regering igen. Sverige. Behöver. En. Socialdemokratisk. Regering. Igen. Vad behöver Sverige? Sverige behöver en socialdemokratisk regering igen. Sverige. Behöver. En. Socialdemokratisk. Regering. Igen. Det behöver Sverige!"

Jag är ett barn av arbetarrörelsen och jag har, som du hör, rytmen och musiken i blodet.

14 september, 2006 23:29  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Åsa (misstänker jag rätt Åsa?):
Vi andra kallar sådant indoktrinering ;)

Krohnman: Låt oss bespara de som inte kommit i kontakt med satan, några kan ju faktiskt gå att rädda trots allt.

Puss

15 september, 2006 09:16  
skrev Anonymous Anonym:

Med tanke på att jag hörde denna hit! första gången på SSU:s valläger 1976, då jag låg i mammas mage, så ja kanske. Indoktrinering. Å andra sidan vet du vilken fin mamma jag har.

15 september, 2006 13:28  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Gud ja, hon är überfin! Vi är alla indoktrinerade, vissa av oss är bara medvetna om det - det är skillnaden mellan pöbel och eliten... ehhh, ja eller något sådant...

15 september, 2006 13:47  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg