24 oktober 2006

Fokuserad redaktör - bekymrad polis

Sex timmars stakeout i regn och rusk betalade sig till slut. Vi är ensamma tillsammans med Expressen om att konfrontera Leif Jennekvist, före detta chef för Länskriminalen i Stockholm, om uppgifterna om polisens infiltratörsarbete. Igår hade Rikspolisstyrelsen och agenten Peter Rätz advokat kallats till förhandling av Justitiekanslern. Rätz kräver många miljoner i skadestånd, polisen förnekar att de använt Rätz som infiltratör.

På torsdag, 22.00, i Insider ser ni vad Jennekvist sa. Tack till mer kyliga Expressenpojkarna Andreas och Magnus för hämtmat i wicked pasta med köttfärssås och någon timme senare för kaffet. Vi får hooka upp i regnet någon gång framöver så bjuder jag tillbaka.

I övrigt: Fruktansvärt sjuk, hostar som en dåre och har feber, men inte någon tid att vara sjuk förrän efter torsdagens sändning. Jag misstänker att jag kommer få ledigt på fredag och ligga och dra mig, dricka whiskey med kokhett vatten, poppa i mig piller till bristningsgränsen för att senare på kvällen bege mig ut i vimlet än en gång. Hon har faktiskt ett namn, inte vimlet utan en person.

Hammarby vann igår mot Elfsborg. "Peking och Borås är lika med Bearnaisesås. Alla vägar bär till Rom (endast skogsstigar till Borås)." "Det finns bara ett lag i Sverige..." var gårdagens fyndigaste och vackraste. José Monteiro, herregud - tänk om han varit 17 istället för 23, men nu är han bara gudabenådad - fast det duger rätt bra det med.

8 Kommentar/-er:

skrev Blogger CiNEZiLLA:

Sjukt spännande det skall bli att se programmet. Krya på dig, och jag kan tipsa om köra varm c-vitamin & Echinea det brukar funka på mig.

Rock on.

24 oktober, 2006 19:02  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Det blir som vi säger bra tv, det kan jag lova. Ohhhhh, sedan ska jag få vara sjuk på riktigt, inte sitta och skriva manus, göra research och ringa en massa med runt 39 graders feber, snörvlande och spottande massa slem. Det ska bli skönt, får se om jag kan vara borta mer än en dag i alla fall.

25 oktober, 2006 12:47  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

slartibartfast: Ja, det är jag. Fan är jag så olik mig på bilden eller?

25 oktober, 2006 20:15  
skrev Blogger Johannes:

Då var det dags ikväll då. Ska bli kul att se :)

26 oktober, 2006 09:00  
skrev Anonymous Anonym:

Tycker du liknar Luuk i "Arga leken" på bilden... Kanske är det vädret...?

26 oktober, 2006 14:37  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Johannes: ja, det var det... en månads dygnetruntarbete och sedan efter 48 minuter tv var det över. Ja, bara sådär och det känns väl inte helt kul kan man säga, men nu har jag ett par dagar ledigt att bli frisk och på onsdag senast kör jag igång igen och då är det dags för nya projekt. Men det ska jag inte tänka på förrän nästa vecka. Nu blir det kurera, lite fest och hänga med vänner ikväll/inatt. Ligga i soffan hela morgondagen, kolla fotboll och sedan ta sig i kragen, rulla utanför tröskeln och se vad natten erbjuder. Söndagen är det städning med bostadsrättsföreningen, weee va kul... ehhhh, särskilt sedan en efterfest som typ alla klagat på till styrelsen men bara min direkta granne som sa det till mig... ja, de är sådana - barnfamiljerna, livrädda för konfrontation.

gh: Eh, alltså Luuk är typ gammal, men får jag sova med Carina Berg så är jag lätt på att ta över hans roll och jag ser normalt inte så jävla arg ut, men fem timmar i regn och rusk gör en rätt stingslig kan man säga...

Jennekvist bästa kommentar på frågan "Men du har ju själv varit med och döljt sanningen för domstolar?"

"Det kan man säkert diskutera..."

Om det nu är ett svar då eller kommentar.

27 oktober, 2006 17:41  
skrev Blogger Johannes:

Kan lova att jag hade kommit och bankat på dörren ifall jag tröttnat :) Å andra sidan är jag glad när mina grannar väsnas lite, för då slipper man ta det så lugnt själv alla gånger.

30 oktober, 2006 18:28  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Nöjd nu då kungen efter min monsterbloggvecka, typ?

03 november, 2006 12:33  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg