16 oktober 2006

"Av folkhälsoskäl..."

Ni är ta mig fan dumma i huvudet, skattekåta as! Och strategiskt fullständigt dumma i huvudet. Ska ni inte ta och höja skatten på alkohol också? Fan, höj alla skatter så det blir ordning på det här landet. Vi har ju bara världens högsta skatter redan så ingen klagar väl om ni slår på lite extra på konsumtionsvaror också.

Alltså, det kan inte ha varit jopperökaren Anders Borg som lagt fram detta förslag. Visste att det skulle straffa sig att ha kristdemokrater i regeringsställning. Nu säger jag det öppet, jag kommer köpa smuggelcigg och se det som en ideologisk rättighet/plikt att agera på detta vis i enlighet med så kallad civil olydnad. Jag har en rak ryggrad i alla fall, till skillnad från en kvinna jag älskat hårt fram tills för en vecka sedan - Cecilia Stegö Chilò. Om någon, gudbevars, skulle göra mig till minister skulle jag stå för att köpa smuggelcigg, se bara till att smuggla sjuka mängder blå camel så priserna håller sig nere.

Uppdatering: Skrev först moralisk rättighet/plikt och hänvisning saknas, eller så förklarar blodfläcken i betongväggen här på kontoret varför jag inte hade full koll på vad jag gjorde för ordval.

Sedan hoppas jag att någon kopierar Grov Snus på pricken och öppnar stora jävla fabriker utanför EU och smugglar in det också. Jag lovar att jag ska stödja er verksamhet till jag dör.

Är detta onyanserat med tanke på att budgeten tar upp viktigare frågor än så här? See if I fucking care. Jag är sne nu.

8 Kommentar/-er:

skrev Blogger sakine:

Fan då Krohnish, kunde ni inte hitta en Timbroit till folk(o)hälso-posten??

16 oktober, 2006 22:05  
skrev Anonymous Anonym:

Stackars Richard...Snart kommer väl en motion om långpromenader också. HÄ HÄ!

17 oktober, 2006 08:25  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Alltså, folkhälsominister? Hör ni vad det är de egentligen säger?

"Medborgarna är så dumma i huvudet att vi måste ta hand om dem så att de inte gör några dumma saker, för de vet ju inte bättre. Bra att vi har en folkhälsominister som kan se till att hålla medborgarna borta från dumheter med tobakskatt och fettskatt..."

Miffon är det enda jag har att säga till dem.

Marla:
Du, jag väntar bara på den dagen och då sticker jag till Kuba. Där vet man i alla fall om att det inte är en liberal demokrati, här blir man ju bara förvirrad...

17 oktober, 2006 09:09  
skrev Anonymous Anonym:

Kan man säga R på Kuba?

17 oktober, 2006 09:56  
skrev Blogger Zaida:

Gud vad det är synd om snusarna. Jättesynd. :)

17 oktober, 2006 10:16  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Marla: Meh! ;)

Zaida: Skattekåta as ;)

17 oktober, 2006 13:36  
skrev Anonymous Anonym:

Förutom att fp inte kunde leva upp till sitt enda egentliga enpartivallöfte (det radikala Skattestopp!) så är väl det enda som egentligen är störande, att priset på ett paket kommer att höjas från 40 kr till 41:60. Småmynt i mängder, alltså.

19 oktober, 2006 12:39  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Anonymous: Det handlar om en ren principfråga det här. Skatter ska inte höjas, de ska sänkas. I detta fallet är det värre med snuset sett i kronor och ören, men det är som sagt en principfråga för min del.

19 oktober, 2006 15:55  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg