19 oktober 2006

Vad är det med exflickvänner?

Jag har i de allra flesta fallen löjligt bra exflickvänner. Det har inte varit enkla uppbrytningar, men de flesta har jag fortfarande väldigt bra kontakt med - en del är riktigt goda vänner i dag.

Så finns de andra, de löjligt dåliga breaken. De där inget sägs på ett rätt sätt, ingen situation hanteras på vettigt, där båda parter blir sårade - oftast en mer än den andra. Sådana slut definieras genom att mobilnummer raderas obönhörligen från telefonen, man vill inte göra misstaget att ringa mitt i natten och försöka förklara varför det blev som det blev - för allt är redan över. Tiden går och man glömmer, vare sig man vill eller inte.

Personer som är på flykt eller som gömmer sig undan misshandlande män eller brottslingar brukar alltid säga att det inte går att gömma sig i Sverige, det är för litet. Stockholms barer och klubbar är alldeles för få, visade det sig igår.

Sitter med ett större sällskap på Tranan. Klubben Romeo har börjat, Chelsea har slagit Barcelona i Champions League och jag har gått upp till marknivå för att fylla på med lite nikotin. Ett par sekunder tar det innan allt har registrerats och bekräftats av hjärnans centrala delar - visst är det ett av de där exen som står där. Hon lika förvånad som jag säger vi hej, hå och vädret i det blå. Inte mer med det och jag vänder ner till Tom Pyl för att vädra min lilla ångest en del. Vännerna strömmar till och vi tar ett bord uppe på hyllan, längst in i hörnet till vänster.

Med tiden glömmer jag bort henne och har det soft, trevligt och jadda jadda...

ni läser inte detta för att få reda på vad som hände vid bordet, så snabbspolning framåt.

Hon kommer fram, fullkomligt ignorerar hela mitt sällskap och frågar om vi kan gå ut och prata lite. Sure, fine, lugnt säger jag - intet ont anande. Fast det blir inte så mycket prat om väsentligheter, mest att skumt att ses igen och har du det bra. Fick reda på att hon börjat plugga och var glad för hennes skull, att hon börjat tro på sig själv mer än när vi var tillsammans. Inte mer med det och jag ansluter till sällskapet igen.

Snabbspolning en timme typ...

Hon ignorerar återigen mitt sällskap och ber om att få utbyta ett par ord till, ute i luften än en gång. Trottoaren är helt öde och klockan är strax efter midnatt. Så slår hon till med släggan.

- Jag vill bara att du följer med och knullar. Inget mer, bara sex. Jag vill att du knullar mig, säger hon kallt beräknande att jag skulle nappa.

- Eh, du jag tror inte det vore en bra idé, hasplar jag ur mig helt ställd.

- Alltså, jag vill inte ha något annat - bara sex, så tittar hon på mig med en blick som säger "jag menar allvar..."

- Eh alltså jag tror inte det, säger jag och försöker ge henne en puss på kinden innan jag vänder ner mot källaren och mitt sällskap. En puss hon verkligen inte vill ta emot. Bli påsatt absolut, men inte en hej då trevligt att ses puss.

Messy breakups har alla haft, men detta var nog första gången jag var med om en sådan här sak. Bizarroland kallas det, Stockholms uteliv. Jag kanske ska emigrera. New York är fint.

14 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Ha ha ha ha! Du har det inte lätt du... Satan i gatan! :D Bättre lycka nästa gång! kram

19 oktober, 2006 19:37  
skrev Anonymous Anonym:

Jag villl bara meddela alla som undrar att det inte var jag.

19 oktober, 2006 20:03  
skrev Anonymous Anonym:

Förresten Herr Slätt så hoppas jag verkligen att hon inte hittar hit! Stackarn har ju inte gjort annat än att ställa en uppriktig fråga. Den som man själv fått ett antal gånger av drängiga snubbar. :)

19 oktober, 2006 20:07  
skrev Blogger gudmundson:

We want names!!!

19 oktober, 2006 21:18  
skrev Blogger sakine:

Hahaha! Läskigt...

Då vet vi vem den skyldige är om något händer dig :p

19 oktober, 2006 21:24  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Hon är så anonymiserad att även om hon läser den här bloggen så kan hon inte bli mer arg på mig än hon varit tidigare, och jag bestämde mig för att vara lite självutlämnande över vad som faktiskt händer där ute på ställena. Det är ju inte något ovanligt, bara ovanligt att ett ex gör det när man sitter med massa folk.

Anonymous:
Jag vet att det inte är du, för jag vet vem du är. Roskilde 1995 eller hur? ;)

Gudmundson, smutsiga du. Mycket smutsiga du. Hade hon varit åtminstone semioffentlig hade jag kunnat hänga ut henne men eftersom du inte ens hänger nere på Riche så vet du nog ändå inte vem det är för du har inte träffat oss tillsammans kan jag säga.

Sakine: Du vet mycket väl vem det är och håller snattran. Hon som du kunde tänka dig att bli lite pseudolesbisk för på Spyan. Puss

20 oktober, 2006 09:01  
skrev Blogger sakine:

Vaaa...hon!?!

Hjälp. Jag lovar att lära av dina misstag och akta mig för snygga tjejer framöver. De är luriga juh.

Fast på ett sätt är det smygsexigt med smågalna brudar som trackar män. Liiite, i alla fall. Håll med om det.

20 oktober, 2006 10:01  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Jupp, HON!

Lär av mina misstag utan att begå dem själv, fan kan jag inte ta betalt för sådant här? Jag tar på mig all crap och sedan slipper andra göra det? Hmmm, ska registrera ett nytt bolag tror jag. PRV here i come - again...

Alltså sådär smygsexigt får jag säga, i den situationen som det uppkom. Vill inte gå in på detaljer så berättar när vi ses varför det var weird.

20 oktober, 2006 10:09  
skrev Anonymous Anonym:

Richard, skicka dem till mig. Same, but different, du vet.

20 oktober, 2006 13:59  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Peter min vän:

Nästa gång hon kommer fram till mig med det förslaget så vet jag vart jag skickar henne. ;)

Du skulle inte klaga utseendemässigt kan jag lova dig. Hon är fin också, men inte för mig. Saki kan som sagt intyga hennes snyggma.

20 oktober, 2006 14:10  
skrev Anonymous Anonym:

Det är jag igen. Den här gången vill jag meddela att det inte var jag som grattade dig efter Insider heller. För jag har raderat ditt nr också ;-)

20 oktober, 2006 15:20  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Gah, då är jag ju rädd att jag vet vem det är också. Eller finns väl fler än en person som raderat mitt nummer misstänker jag, men nyfiken i en hatt är jag i alla fall. Så maila eller outa dig här på bloggen. Annars sätter jag spårning på alla som besöker bloggen och så försöker jag lista ut vem det är, eh ja som om jag hade kunnat det eller något.

20 oktober, 2006 16:20  
skrev Blogger Isobel Hadley-Kamptz:

Meh, vad är det för psykat med det? Hon var kåt och visste att du kunde erbjuda något hon gillade. Så hon ställde en enkel fråga. Och fick ett enkelt svar, som hon uppenbarligen accepterade. Jag är helt på exets sida. Särskilt som ni säger att hon är snygg.

21 oktober, 2006 15:22  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Före den här kvällen: Ville hon inte veta av mig, alltså hateshit efter breakup. Plötsligt vill hon veta av mig igen, jag köper inte svängarna och hade det bara handlat om sex så hade jag kanske gjort det men det tror jag inte på. Iso du vet också vem det är.

21 oktober, 2006 18:27  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg