10 oktober 2006

Bästa sushin finns i Odessa

Nu går ögonen i kors. Känns som det var en veckas inspelningar i Odessa, Ukraina, men det var bara ett dygn. Resultatet ser ni senare i höst, kan inte säga mer än så förrän det blir mer officiellt.

Intryck från Svarta havets kuststad i norr är som följer:
- Ingen pratar engelska, alltså typ ingen inom servicebranschen i alla fall.
- Verkar finnas mer herrelösa katter och hundar än invånare (fyra miljoner invånare).
- Det där med demokrati är det lite si och så med fortfarande.
- Hotel Black Sea har den bästa sushin jag ätit på minst fem år.
- Istället för att renovera och hålla efter sina hus, bygger de nya och låter de gamla förfalla.
- Går man med videokameror så tar det tio minuter så har man spanande ungdomar på sig.
- Det verkar inte finnas någon medelklass alls, antingen snorrik - eller fattig.
- Inte en turiststad, även turistkartorna är skrivna med kyrilliska bokstäver.
- Grym pepparvodka.
- Ett paket Marlboro kostar fem svenska spänn.

Nu ska jag officiellt dö i ett par timmar. Jag finns inte. Ring inte. Jag måste sova.

3 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Jag har bott på samma hotell, men missade sushin. Ja, vad sjutton gör man i Odessa i en vecka...ytterligare en remake av barnvagsscenen i Pansarkryssaren Potemkin kanske. :-)

21 oktober, 2006 10:28  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Ah David, det var ju inte en veckas inspelningar utan ett dygns inspelningar som tog på krafterna mentalt. Oron över att komma hem med otillräckligt material som inte går att göra om är påfrestande, men vi fick allt vi behövde (tror jag fortfarande)... Kul att sitta på jobbet efter en helnatt med efterfest och nu dags att skriva manus och imorgon bitti ska jag klona mig själv så jag kan sitta i redigeringen och samtidigt boka synkar och till sist göra synkarna. Ska bli spännande att se om jag löser det...

22 oktober, 2006 14:45  
skrev Anonymous Anonym:

Kom hem ifrån Odessa samtidigt som dig verkar det som utav datumet men jag hade inga problem med engelskan.
Både folk som jag träffade ute på stan och på krogen pratade engelska eller tyska likaså då jag körde ifrån Simferopol till Odessa och tillbaka till Sevastopol.
Var där i en vecka och åker tillbaka nu i december igen.

25 oktober, 2009 06:48  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg