11 oktober 2006

Den stora konsten - hyckleriet

Hammarby - Djurgården
Förbundsstyrelsen har vid sin prövning av ärendet kommit fram till att Hammarby brustit i sina skyldigheter att säkerställa ordningen vid arrangemanget.

Brasilien - Ecuador
Fotbollförbundets evenemangsansvarige Bosse Sundström säger att han är nöjd med säkerheten.

Så ett fotbollförbund kan inte på den svenska nationalarenana säkerställa säkerheten till den nivån att man kan förhindra ett tiotal supportrar att "storma" planen, men ställer det kravet på att en allsvensk klubb ska klara det.

Regeln om poängavdrag måste bort, eller så ska poängen dras när säsongen är över.

4 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Det här är ett intressant perspektiv du belyser...

11 oktober, 2006 23:35  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Lena: Jag tycker det, men att tro att Svff skulle bry sig är ju föga troligt.

12 oktober, 2006 08:45  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Kungen: Du har ju så rätt. Tycker det är sjukt mycket mer rätt att straffas inför en säsong än under en säsong - sedan är jag ju sjukt opartisk i allt som har med det här att göra ska ju tilläggas.

Väntar fortfarande på svar på mitt mail till Svff: Vem drar ni poäng av nu?

13 oktober, 2006 08:51  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Formellt är det väl ändå Svff:s arena eftersom det är vår "nationalarena", men hey jag behöver inte vara objektiv - minus tre för icke-sthlmslag tackar jag alltid för :D

16 oktober, 2006 12:28  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg