20 oktober 2006

Friskt gonatt, sjukt gomorron

Hon var ett när jag ramlade ner i sängen i natt. Programmet hade gått utmärkt. Robban var on edge och advokat Johan Eriksson var suverän. Som Tove sa:

- Du pratar inte som en av de där tråkiga advokaterna.

Eriksson log och tackade för "komplimangen". Efter det till Big Ben för en efter-sändnings-öl och intern vadslagning. 20 spänn satte jag på tittarsiffran 415 000 och det vet jag inte om det blir, det har varit lite kämpigt på 22.00-sloten den här hösten på trean. Hur som helst så fick jag massa sms från folk jag känner och ja, från mobilnummer som jag inte har en aning om vems det är. Kanske något ex nummer som jag raderat? Bäst att inte kolla upp det närmare. De tyckte alla att det var ett bra program. Läser Aftonbladets Klas Lindberg och även om tv-kritiker, i etablerad press, normalt inte står högst i kurs på kunskap om tv så får vi väl sträcka på oss.

"TV3:s "Insider" spöade skiten ur TV4:s "Kalla Fakta" igår. Trevligt.

Taxi från Renstiernas gata till sängen. Värmen var underbar & sömnen tog snabbt hand om min lätt slutkörda kropp. Får väl sex timmars sömn och vaknar rätt pigg till ljudet av SVT:s morgonsändning. Då, harkel, host - eh va fan! Förkylningen har slagit till mot hals och snokjävel. Detta är symptomet av att slappna av. Första programmet avklarat och normalt vet man att det är kanske två månader till nästa knäck man är inblandad i ska i luften, då slappnar man av och det kommer alltid någon åkomma fort som fan. Men det har man liksom tid med just då.

Problemet den här gången är att det är sex dagar till nästa program och jag har verkligen inte tid att vara sjuk. Fan för mig som slappnade av i ett par timmar efter sändningen.

Uppdatering 10.16: MMS är snabba i dag och det var som jag befarade inte några 400 000 som tittade. 335 000 med flest kvinnor i share och merparten i huvudmålgruppen 15-39 år. Ok, men inte mer. Näst mest sedda Insider för säsongen säger de andra och att jag ska slutta muttra. Nästa vecka får vi se om det blir som jag vill ha det.

0 Kommentar/-er:

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg