03 november 2006

Bara i Sverige

Mail från projektledaren för någon timme sedan:

"Idag är det dag före röd dag och arbtid förkortad till 5h. / Monica"

Ibland älskar jag det här röda landet. Till och med på ett penningstinnt produktionsbolag bryter man inte mot "reglerna". Här blir det alltså fika klockan två och sedan hemgång. Känns... märkligt.

10 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Vad är märkligt med att arbetsgivare och arbetstagare kommit överens om arbetstiderna? Känns ganska grundläggande.

03 november, 2006 11:42  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Det märkliga i min värld är varför i hela världens namn man kommer överens om en sådan sak som att bara för att det är röd lördag så ska man korta ner arbetstiden. För min del så ser jag gärna att sådana här saker inte regleras alls, utom mellan arbetare och arbetsgivare - som i individ. Att när man förhandlar sitt kontrakt att man då säger:

"Jag vill ha kortare arbetstid på dagar före röd dag, och för det är jag villig att ge upp si och så mycket i cash."

Kollektiva lösningar har aldrig varit min pryl, helt enkelt.

03 november, 2006 11:59  
skrev Blogger CiNEZiLLA:

jovisst, men ändå sitter vi alla här klockan fyra och jobbar på...

03 november, 2006 15:51  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Hahaha, det är ju det som är det mest komiska i allt. ALLA vet att de "får" gå hem, men ingen jävel gör det. Det är komiskt tycker jag. Men nu loggar i alla fall jag ur och beger mig hemåt.

Ha nu alla en grym helg, i will.

03 november, 2006 15:56  
skrev Blogger motherfakka:

Ja några lediga dagar eller gå tidigare har jag aldrig hört talas om varken på Julafton eller dag före röd dag. Ack...

03 november, 2006 20:14  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Motherfakka: Du läser som du vill. I min värld så förhandlar varje person till sig sitt kontrakt, det vill säga hur många lediga dagar man har och när de dagarna infaller. Det baseras inte på när någon gammal tomte dog på ett kors eller när han for upp till himlen. Är du med nu då?

06 november, 2006 10:14  
skrev Blogger motherfakka:

öhhh...ja?

07 november, 2006 15:39  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

motherfakka: Jag var väck igår, helt sönder efter helgen så jag läste dig helt fel. Läste det som att det var ironi i ditt inlägg, så sorry helt enkelt. I dag är jag lite mer människa...

07 november, 2006 16:05  
skrev Blogger motherfakka:

Aha då är jag med. Förstod inte varför reaktionen blev så stark men då är jag med.Cool att du säger sorry...godtaget.

07 november, 2006 17:10  
skrev Blogger motherfakka:

dessutom har jag satt ett bokmärke här i försoningens tecken. Allt gott.

07 november, 2006 17:13  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg