01 november 2006

Snälla lägg ner allting

För boende utanför Stockholm, med intresse för klubbar, kommer detta vara ett i-landsprobleminlägg - ber om ursäkt för det. Men, det är ett helvete med alla förhållandevis bra klubbar i den här staden för tillfället. Måndagar och tisdagar ligger jag numera helt i dvala, våren var inte snäll mot kropparna för tre män på Studio Virtanen. Planen var därför att utgång är lika med helg, så var planen för hösten och så blev det givetvis inte.

Måndag/Tisdag: Alldeles för många allsvenska matcher spelas på måndagar/tisdagar, det betyder Blecktornskällaren vid bortamatch och Söderstadion + före och efter vid hemmamatch. Resulterar alltför ofta i fylla.

Onsdag: Romeo har flyttat från Riche till Tranan. Det bästa med det är att de stänger vid ett och det är långt ner till Spyan så blir ingen vidaregång.

Torsdag: Centro har jag upptäckt nu sent om sider och Sally varannan med Gelin är jag rädd för kommer bli en stor vana med mycket allsång.

Fredag: Riche, O-baren, Spyan (Victoria & Vita), efterfest.
Lördag: En förbannad upprepning på fredagen.
Söndag: Soffan, tack och lov. Ingen får få för sig att skapa en bra klubb på söndagar och finns det redan vill jag inte bli tipsad om det.

Virtanen sa till mig i våras en sak som gjorde mig heligt förbannad, och som jag nu inser är lite sant.

"Du trivs bättre här på Stureplan än på Söder", var den harmlösa repliken som störde mig till vansinne. Den är inte sann, men jag går mer och mer ut på Stureplan än jag går ut på Söder. Det är inte lika mycket trashöl på Carmen som det är mellis och järn på Riche/O-baren/Spyan/East nu för tiden. Har jag förått mitt kära Söder? Nej, Baba finns kvar, även om jag inte varit där på evigheter känns det som. Marie Levau finns kvar, men jag är inte där längre. Folkoperan står där, men är inte där längre.

Faktum är att jag verkligen gillar Stureplan. Jag gillar folket (& nej, jag pratar inte om Köketfolket eller liknande) som bara den. Jag gillar de fullständigt meningslösa folkölsefterfesterna när alla ändå är aptrötta men vägrar att låta sömnen ta över utan ett par klunkar ljummen. Kärleken som många hittar för en natt, många som försöker men inte får till det alla kvällar. Gillar att få sliskiga shots av en nattklubbschef, att slippa kön. Det är ju sådant alla älskar, att få känna sig som någon fast man inte är någon alls - egentligen. Vad gör jag? På en säsong gör jag typ tre timmars tv, och för det är jag någon - fast inte någon alls. Inte många vet vem jag är och jag trivs med det. Jag har tackat nej till jobb på grund av att jag då skulle stå framför kameran och jag trivs bättre bakom.

Gubbjäveln verkar ju ha rätt, eller så är det bara en fas man måste igenom.

Snart kommer gubben komma och säga att jag visst vill stå framför kameran, och så om något år står jag väl där.

Söder, ni har mig alla matchdagar i alla fall. Jag tror ni får nöja er med det för tillfället.

& just det, inte missa humorprogrammet på SVT2 klockan 22.30 som producerats av Strix. Galet galet bra. Själv får jag ta en DVD på det för jag kommer stå och dricka Fernet och Mellis på Tranan. Kanske be Malmqvist om att de ska förlora mot Elfsborg på söndag så att guldet hamnar i det där knalleland, jag tror det här blir en bra kväll också.

Två personer har nu på mycket kort tid hört av sig med anledning av gårdagens inlägg. "VEM ÄR HON?" Some knows, andra inte. & jag gillar att inte säga det rakt ut är heller, ni får ringa eller maila.

6 Kommentar/-er:

skrev Blogger gudmundson:

Ok. Tranan ikväll då.

01 november, 2006 13:55  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Så ja, ses där herr gudmundson. Du tar din gammel, jag tar min fernet.

01 november, 2006 14:05  
skrev Anonymous Anonym:

Ja, vi ses där. För jag vill också vara med och Leka med er.

01 november, 2006 18:45  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Anonymous: Var du framme och lekte med mig igår? Annars vet jag ju inte alls vem du är, men hoppas att du hade en mycket trevlig kväll.

02 november, 2006 09:05  
skrev Anonymous Anonym:

ett: seven i uppsala har en sjukt bra söndagsklubb.
två: AIK tar guld iår. ; )

//http://vinternollsex.blogg.se

02 november, 2006 20:49  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

j.

Tack gode gud att det inte var i sthlm i alla fall. Annars hade jag stått där. Jag är helt hopplös.

Nummer två: Sorry, tror iofs att ni vinner men det gör även Elfsborg. Sedan förlorar Helsingborg så får vi lilla silvret. Du läste det här först. ;)

03 november, 2006 12:31  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg