13 november 2006

Hobbyelektrikerna fick rycka in

Torsdagen börjar med att bilen fastnar i en propp i riktning mot staden i höjd med Södertälje. Fotograf-Andreas och jag färdas ett par hundra meter på en dryg halvtimme. Vi suckar mest och förundras lite över fenomenet köer, hur de uppstår och hur de upprätthålls. Det blev i detta fall formulär 1 A, en bil som stod stilla i vänsterfältet. Ok, hade det varit en stor stadsjeep eller liknande så hade jag kunnat förstå trafikstockningen - inte när det handlar om en Fiat minibil. Vi kunde passera till höger om den utan att ens gå över i höger körfält. Fuckt up. Gullmarsplan beträds i alla fall en kvart innan avspark på Söderstadion. Varit nyfiken hela året på spelare som Guterstam och Lagerlöf, lite adept och mästare känns det som.

Vad fick man se i det där kvalet egentligen, undrar jag i efterhand. Slutsatsen att Häcken var så dåliga att de inte var värda att stanna kvar. Därför gick Brommapojkarna upp i Allsvenskan som jag ser det. Totalt blev det 4-1 i de två matcherna till BP, och det sextionde laget genom tiderna får se det allsvenska ljuset. Betyder med all sannolikhet att Bajen tappar sex poäng nästa säsong, läs lex Gefle och lex Öis för att vidare förstå detta resonemang.

Efter en halvlek har kylan bitit så långt in på min tunna kropp att jag tar taxi ner till Skånegatan och Popquiz på Pet Sounds Bar och möter upp Terry, Gustav, Hanna och Cissi (som snart vandrade därifrån, sistnämda alltså). Får plats i laget och det känns bra under tävlingen. Topp fem gastar Gustav och vi nickar instämmande. Terry får väl anses som den som knäpper flest, inte helt stolt dunkar jag in Guns ´n Roses "Civil War" på introt. När de rätta raderna läses upp börjar vi hänga med huvud, axlar, knän och tår. Topp 15 är sista tipset från någon i gänget. Det visar sig dock bli en femteplats och slut på finöl och here we go Carmen. Ett och vidare till Spyan där Gustav vill att jag ska hetsa mot Christian Falk om att jag är hans beskyddare. Får någon line jag ska dra och packad gör jag det. Får svaret att jag nog inte ska skratta när jag säger det för att trovärdigheten ska vara någorlunda.

Gustav får reda på att han hamnat på plats 100 på Stureplans hetaste singellista. Sista plats och inte ens bjuden på festen. Han var upprörd, typ. Att han inte fick gratisdricka allstå.

Femrullning och sedan hem till Gustav. Där uppstår en situation som leder till att den där Gurkbasurken inte kan blogga eller hålla kontakten på ett normalt sätt - alltså via nätet. Jag och Stellan spelar övertygande hobbyelektriker medan Gustav mest har ångest, med halvöppna ögon. Jag hamnar till slut på jobbet och Gustav och Stellan drar till Claes Ohlsson för att köpa en sockel. Det löste inte heller problemet har det visat sig.

Fredagen var lugn till en början och sedan snabbt ökande i tempo med förfest, ragglande till en tub och inhoppandes i Vita Baren ännu en kväll. Det bizarra fenomentet DJ-Battle fick en ny innebörd den där kvällen. Konceptet: Sätt två väldigt (läs sjukt) olika människor i ett DJ-bås och se vad som händer. Fienden-Christian och Christian Remröd lyckades både hålla sams och lyckas hyfsat med musikbyten från electro från 1983 till hip hop producerad förra veckan i New York. Remröd lättade snabbast från båset och Fienden-Christian hade en tanke på att kvart i fem kan man väl dra. Uppmärksammad av mig och Anna så förstod han att det kanske inte var den bästa tanken i världen, han höll ut den där berömda sista kvarten.

Eftersnack hemma hos Fredrik på Lilla Essingen och hemrullning vid åttarycket. Någon spydde upp chips innan vi somnade, det var inte jag.

Lördag & Söndag bestod i rekreation. En vanlig helg, minus utgång på lördagen.

2 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

"Får någon line jag ska dra och packad gör jag det."

Var tvungen att läsa två gånger. Som tur är förstod jag den rätta innebörden till slut. :D

13 november, 2006 11:08  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Hahahaha, ja det är en vokal som skiljer de begreppen åt - som tur är...

13 november, 2006 11:16  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg