07 november 2006

Att skapa nya svar

Niklas Svensson är tillbaka på banan och det är bara för mig att säga grattis. Det finns många haters, jag gillar Niklas och det är en man som skriver snabbare än någon jag känner på en iBook. Vi var ute tillsammans och bevakade Göran Perssons minivalturné som inledde socialdemokraternas valspurt i höstas. Han bevakade för nyhetsredaktionen och jag för ledarsidan.

I skräddarställning i en jävla värme laddade han upp iBooken och hamrade nästan sönder tangentbordet när Persson började tala. Den saten hade sedan ordagrant hela talet och kunde skriva korrekt till tidningen. Själv har jag ett helvete att tyda mina kyrilliska saker till meningar och bokstäver efteråt ett sådant tal. Svensson har en exceptionell nyhetsnäsa, en sådan näsa som föraktas av morgontidningar och av public service - med några få undantag. En av dem som bjöd in Svensson till TV har slutat där, nu återfinns han i Svenska Dagbladet. Grattis till Gudmundson också.

Niklas Svenssons avslutning till Dagens Media är verkligen underbar. Tidigare var han på defensiven när han blev indragen i spionskandalen runt Socialdemokraternas intranät. Nu går han på offensiven och det går inte annat än att älska det.

Du käkade lunch med Metros nyhetschef förra veckan?

- Det kan jag inte dementera.

Åh, mediageggan - fucking love it!

2 Kommentar/-er:

skrev Blogger Marcus Friberg:

Nu väntar vi bara på att han ska återuppta sitt bloggande.

07 november, 2006 18:00  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Ja, men det lär nog inte ske på mången år tyvärr.

10 november, 2006 11:24  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg