02 januari 2007

Slutet gott - allting gott

Det var den helgen det. Det var en mycket bra helg, för att vara höjd till skyarna som årets bästa festhelg. Fredagen lyckades jag med konststycket att hålla mig hemma, detta trots samtal i stil med:

P:
- Är du med?

R:
- Eh, vi har precis handlat och på väg hem. Vadå med?

P:
- Men är du med?

R:
- På vad?

P:
*Censur*

R:
- Soffan som gäller.

Duktigt Richard. Mycket duktigt att tacka nej till en helkväll ute. Sedan visade det sig att både jag och Gustav hade karaktär på lördag eftermiddag. Hammarby Hockey är i ständig kris, men nu stod fogden med en fot inne på kansliet och skulle motas bort av oss aktiva supportrar. Drygt 3 000 personer tog sig till Globen. Gustav och jag försökte minnas när vi senast satte foten i den där bollen. Vi kom fram till när det inte var i alla fall. Morrissey var på Hovet, Oasis likaså. Jag kom fram till att det kanske var en K1 gala för ett bra tag sedan, men kan även ha varit Hovet för det var innan MMA/K1 blev särskilt stort i det här landet.

Återupptäckte också att hockey kanske inte är så förbannat tråkigt ändå, endast någon gång i andra halvlek tröttnade jag på sporten i sig och blev mer apart till hela fenomenet. Men vaknade till liv när vi plötsligt låg under. Solnatattarna hördes då för första gången och rösten fick aktiveras lite mer för att få grönvit sång att åter dominera. Det där med karaktären stavades att det inte rann ner en droppe alkohol i samband med matchen, inte heller före eller efter. Det var bra jobbat, handlade främst om att vi skulle spela skivor sedan på natten mellan midnatt och fem på Spy Bar. Min session vid skivspelarna sträckte sig dock endast till fyra, sedan blev flickan ombedd att lämna etablissemanget. Planen var att hämta ut pengar till henne och sätta henne i en taxi, det ville hon inte veta av och när mascaran transformerat henne till The Crow tackade jag Gustav för att han körde sista timmen själv och åkte hem med älsklingen. Om lördagsnatten på Spyan kan sägas att det nog var den märkligaste kvällen sedan Nya Spyan slog upp dörrarna för min del. Bara turister, utländska. Alla män. Det var inte lätt att dra igång med indieracet kan jag lova. Gustav och jag inledde istället ett battle om vem som kunde köra största svenne banan-hiten. Jag körde Ebba Gröns Ung & Kåt. Gustav följde upp med Stooges. Jag anser att jag redan där vann svenne-tävlingen.

Nyår var nyår. Som alltid.

0 Kommentar/-er:

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg