08 februari 2007

Svenskhet

Margareta Sandstedt, ledamot partistyrelsen Sverigedemokraterna:
- Surströmming.

Roger Hedlund, enligt Sverigedemokraterna deras stora stjärnskott:
- Midsommar.

Alltså, vill inte raljera för mycket men om man inte har bättre svar än så här så hade jag hållt käften. Slingrat mig, lekt politiker. Alla politiker får frågor som de omöjligt kan svara enkelt på, de snärjer sig ur det hur lätt som helst. Inte Sverigedemokraternas toppskikt och det är väl naivt fint på något vis, men är den politiska analysen så fattig att det som anses behöva försvaras på politikens högsta nivå handlar om midsommar och surströmming då blir man ju rädd för de som röstar i det här landet.

Dock är det inte därför folk röstar på Sverigedemokraterna, läs mer hos Expo.

Min flickvän hade en annan analys på varför folk blir sverigedemokrater efter att ha sett suveräna Karin Swärdhs dokumentär på TV4 igår.

De är fula och har alla blivit mobbade. Oskulder är de också hela högen, det ser man på dem.

Nyansrikt så det förslog hemma i soffan från min kärlek.

11 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Jag är övertygad om att din flicka är sanningen på spåren. SD-folket borde ta hela partistödet (40 mille) & tjacka prozac & solterapi till medlemskåren för hela slanten.

08 februari, 2007 11:41  
skrev Anonymous Anonym:

Var den där dokumentären verkligen så suverän? Nej.

08 februari, 2007 11:54  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Ah, jag tycker att den hade sina stunder faktiskt. Lågmäld och trevande, inte så forcerande som om det hade varit jag själv som gjort den. Gillade den tillbakalutade stilen måste jag säga. Sedan kanske inte något nytt direkt, men det är en annan sak tycker jag.

08 februari, 2007 11:55  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Dessutom skriver jag inte det utan att jag tycker att Karin är grym och har tyckt sedan gästspel på Kalla Fakta för några år sedan.

08 februari, 2007 11:56  
skrev Blogger Jonathan Leman:

Tony

Jag gillar att du ställer frågan och sen svarar på den själv. "Vill du veta någonting så fråga... dig själv"

08 februari, 2007 14:28  
skrev Anonymous Anonym:

Haha..bra svar Jonathan. :)

08 februari, 2007 17:30  
skrev Anonymous Anonym:

Drägg utan studieskulder röstar på SD. Förfinat rasistdrägg med högskoleutbildning röstar på FP.

10 februari, 2007 14:38  
skrev Blogger Rollx:

Lite lustigt att vi har demokratiska val där folket får rösta på "precis" vilket parti dom vill.

Men röner ett parti med fel åsikter framgångar. Då börjar den politiska korrekta kören sjunga, och klappjakten påbörjas på de som har fel åsikter.

Nu har jag inte sett dokumentären, men jag anar att den färgas av den rätta tron. Och SD är ondskan !.

Redaktör Slätt. Tänk om någon av dina kollegor skulle erkänna att han lade sin röst på SD i valet. Vad skulle hända ?. Skulle denna person bli utfryst, eller rent av få kicken ?.

Varför inte göra ett experiment, där någon exempelvis basunerar ut på en arbetsplats att han/hon är sverigedemokrat. Och se vad som händer ?. Detta vore intressant att se.

Jag röstade på FP i valet. :)

11 februari, 2007 21:26  
skrev Anonymous Anonym:

Jag tyckte att det var gulligt av TV4 att stoppa in en reklamsnutt för dvdn ”nazismens offer” i anslutning till dokumentären.

12 februari, 2007 00:10  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Rollx: Jag har faktiskt en kollega som röstade på Sd här på Strix, även om personen kanske inte ställer sig och skriker ut det på fredagsfikan så tror jag att det inet skulle leda till avskedning här på Strix. Dock tror jag det hade kunnat bli lite dålig stämning på vissa redaktioner, men det är en annan sak. Vi pratar så gott och kan skilja på sak och person. Samma sak gäller när jag träffar sd:are, även om det är mindre av de sammanträffandena nu för tiden än förr.

r - röstar alltid liberalt, aldrig på samma parti än så länge. (eller? Gah, måste tänka över och gå igenom gamla listor för jag kommer inte ihåg vem jag rösta på första gången...)

12 februari, 2007 08:52  
skrev Blogger Rollx:

Eftersom jag såg dagens ljus för första gången i norr. Så blev man till en början sosse, det är väl forfarande rätt rött däruppe forfarande. Men med tiden har man blivit ljusblå (FP). Jag kanske har blivit fördärvad genom att bosätta mig söderut ? :).

Redaktör Slätt. Det känns lite tråkigt att det inte går att prata om invandrings/flykting politiken på ett balanserat och intelligent sätt. Där man tar upp både fördelarna, samt nackdelarna. Av någon anledning spårar det ur hela tiden. Synd !.

12 februari, 2007 17:11  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg