19 mars 2007

Mental härdsmälta

Enligt Uppdrag Gransknings projektledare Nils Hansson kan det vara generellt svårare för kvinnor att arbeta som reportrar på en redaktion där det centrala är konfrontation av makthavare och utkrävande av ansvar.

Jo men se goddag då. Nils Hansson har ju en skön syn på kvinnor. I hans värld ska de nog hellre hålla på med knyppling, fredagsbilagor eller kultur. Inte hård granskning, de verkar inte vara byggda för det om jag ska tolka Hansson.

Skönt att det är bättre klimat på Strix och Insider. Jag tror att det är merparten kvinnor här när jag blickar ut över redaktionen. De är alla grymma.

2 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Han verkar dela Hare Krishnas kvinnosyn. Jag var på besök i templet (allt för att skjuta ledan åt sidan) och snubben jag samtalade med tyckte det var en självklarhet att kvinnor inte kan göra karriär för deras psyken är inte lika starka som mäns. "Kvinnor går in i väggen vid 30, män - om alls - långt senare."
Jävligt tokigt.

19 mars, 2007 09:54  
skrev Anonymous Anonym:

Det var antagligen Nils Hanssons sätt att försöka ta kvinnorna som upplevde diskriminering på allvar. Fungerade inte helt klockrent tyvärr..

19 mars, 2007 14:38  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg