22 mars 2007

TV-gala, fylla och jakten på en adapter

Såg ni en man i kavaj, vit skjorta och slips löpa runt som om jordens undergång var förestående på Birger Jarlsgatan, Nybrogatan och Riddargatan så kan jag berätta att det var jag. Klockan var 22.30 ungefär. Nu kan ni på Öster sluta oroa er för att det var en järnspettsman som var lös. Det var bara jag, på jakt efter en adapter till hörlurarna.

Att spela musik utan lurar, det går inte. Eller det går, men man kan bara välja låtar där man kan intro/takt fullständigt utantill. Igår kunde jag nog inte dra mig till minnes varken takt eller intro på grund av någon tv-gala där vi inte vann något pris.

Tack ni tre krogar som hjälpte mig med adaptrar. En av dem funkade utmärkt efter att jag brukat kniv och visst våld på att föra samman dem. Jag tror att det var adapter nummer två som jag erhöll på Soap Bar, tack tack tack. Ni räddade mig och Dana på ett förträffligt vis.

Redaktionen är öde, bara jag och en praktikant på plats. Alla andra är fulla. Det är nog jag också men jag sitter fan här och mår dåligt. Alla andra mår dåligt i sina varma mjuka sängar.

0 Kommentar/-er:

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg