28 juni 2007

Den magiska känslan

Tystnaden lägger sig på Söderstadion. Hinner bara säga ett ord till Chris:

Lolo.

Jag säger det där i 22:a minuten. Det är inte en bön till övriga frisparksläggare att ta ett steg bort från bollen. Det är en spådom, kanske till och med att jag har åkt till framtiden - för jag vet att det är mål innan bollen är slagen.

Långt innan Chanko sätter höger innersida mot bollen. Långt innan den går över muren. En jävla evighet innan den borrar in sig i nätmaskorna.

Den magiska känslan är så självklar när den infinner sig. Inte ens Martin Ingvarsson kan göra något åt det, det är avgjort redan i förväg.

3-1 mot Glenn.

Magi kallar vi första 45. De andra var det bara att stänga ner skiten även om jag fortsätter att hävda att det nog inte finns ett sämre lag än Hammarby än att spela på resultat.

I övrigt, F5 på officiella för att se om undrens tid är förbi eller ej. Richard Kingsons vara eller ej i klubben avgörs i dag.

Uppdatering 070629: Richard Kingson lämnar, det visste man väl. Kuken. Skit samma, Erland kommer bli bra (hjärnmanipulation påbörjad). Alltså han kan bli bra. Riktigt bra. Bara han slutar med den där tabben som behövs för att det ska vara Erland i varje match. Sluta upp med den och det kommer bli alldeles lysande. Inser ni fullgarderingen jag gjort nu.

Anywho: Viktigast i artikeln är Henrik Appelqvists avslutande citat anser jag.

- Nej, det här var en helt individuell lösning för Richard, berättar Henrik Appelqvist.

Den meningen läser jag som att det finns riskkapital att tillgå för framtiden. Det var onekligen på tiden och mycket välkommet. Viktigast nu när Silly anländer, se till att göra allt för att behålla spelartruppen och lura hem Runström i ett halvår eller något på lån. Paulinho och Björn på topp igen. Undrar dock vad den lönen skulle gå på.

1 Kommentar/-er:

skrev Blogger Unknown:

Ni skulle gett fan i bananerna helt enkelt. Klart han inte kände sig välkommen.. =)

Men om jag ska vara seriös för en sekund, skönt att Kingson inte står mot Kalmar. Han har gett trygghet till er nykomponerade backlinje. Jag är fortfarande rädd för att ni ska spela bort oss från guldstriden, taggade till tusen efter förra årets 6-2. Men nu kanske försvaret rasar som ett korthus. Det vore välkommet.

29 juni, 2007 13:11  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg