18 juni 2008

Ni kan dra åt helvete!

Fredrick Federley, centerpartiet
Annie Johansson, centerpartiet
Fredrik Malm, folkpartiet
Nina Larsson, folkpartiet
Henrik von Sydow, moderaterna
Tobias Tobé, moderaterna
Karl Sigfrid, moderaterna
Anna Bergkvist, moderaterna

Du kan dra halvt åt helvete:
Birgitta Ohlsson, folkpartiet

I rätt många fall har jag sett på er som vänner. Jag har hållit tal på ett bröllop för en av er. Jag har suttit rätt många nätter och pratat politik och framför allt integritet med er. Jag har krökat med er. Jag har slappat med er i Almedalen. Jag har verkligen trott på era deklarationer om vikten av en verklig integritet. Jag har kryssat en av er i förra riksdagsvalet efter långa diskussioner om integritet på tu man hand. Jag har stöttat i personvalet en person jag inte röstade på till slut.

Till er vill jag nu säga följande:

Ni kan dra åt helvete!

Så övergår vi i det enda ljuset i den frihetliga högern som nu bara har en enda representant i Riksdagen.

Hennes namn är för historieböckerna: Camilla Lindberg, folkpartiet. Den enda borgerliga ledamoten som stod för sina ideal och vägrade att böja sin rygg inför partipiskan. Den enda verkligt frihetliga liberalen som orkade med att rösta efter sin övertygelse.

Camilla, du är en hjältinna utan dess like.

Ni andra, återigen kan ni dra åt helvete!

69 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Över ideologiska och partipolitiska gränser har vi alla stått enade: Vi vill behålla vår demokrati! Vi vill behålla vår personliga integritet!

Trots det massiva motståndet från i stort sett alla Experter, Ungdomsförbund och Journalister har förslaget röstats igenom.

Ett stort antal svenska politiker har våldtagit vår demokrati, våra grundläggande rättigheter och vårt samhälle!

Detta är ingenting som faller i glömska, slaget har bara börjat!

18 juni, 2008 23:28  
skrev Anonymous Anonym:

KAN BARA HÅLLA MED! Fy fan. Det handlar om mediakåta politiker inget annat..,

http://lesbiskhankatt.blogg.se

18 juni, 2008 23:46  
skrev Blogger Claes:

3 "dra åt helvete" åt folk som du sett som dina vänner? Jag delar din besvikelse men jag tycker det är jättetråkigt att det blir så hårda ord...

19 juni, 2008 00:05  
skrev Anonymous Anonym:

Claes,

Du kan också dra åt helvete!

Well put, redaktörn!

19 juni, 2008 00:38  
skrev Anonymous Anonym:

claes: Är de verkligen värda något annat?
Fyra personer krävdes. En ställde upp.

En nedlagd röst är inte mycket att hänga i julgranen, tycker gott att Birgitta Ohlsson, folkpartiet är värd ett helt dra åt helvete hon också.

19 juni, 2008 00:38  
skrev Anonymous Anonym:

Undrar just hur stämningen i MUF och LUF - och relationerna med deras moderpartier - kommer att se ut framöver. Det är ju ingen tvekan om att ungdomsförbunden är starkt emot lagen (med all rätt) och är extremt besvikna på t ex Malm, Sydow och Federley, så blir det en exodus och räfst uppifrån till hösten?

19 juni, 2008 00:43  
skrev Anonymous Anonym:

Här jäklar har vi nån som har integritet och står för sina åsikter! Jävligt imponerande och bra. Tack!

Finns ett par politiker som skulle behöva en lektion eller fem, men tyvärr är det redan försent. Good riddance!

19 juni, 2008 02:07  
skrev Anonymous Anonym:

Claes: Redaktör Slätt är väldigt vänlig när han låter det stanna vid hårda ord.

Jag känner ingen av dessa personer, men jag har begått samma misstag som redaktör Slätt, nämligen satt ett kryss på ett ställe som visade sig vara alldeles uppåt väggarna fel.

Så jag instämmer i ett ur hjärtedjupet känt DRA ÅT HELVETE - PÅ RIKTIGT! Och dessutom bidrar jag med ett löfte: Kriget har bara börjat - varje meddelande om att motståndet ska upphöra är falskt!

19 juni, 2008 02:12  
skrev Blogger u-tone:

I can't fucking believe it is true that even in the (former) democracy of Sweden the politicians are fading the citizens.

19 juni, 2008 07:28  
skrev Anonymous Anonym:

Hårda ord, kanske berättigat. Ännu mer berättigat mot de som bara tyst röstat igenom lagen dock.

19 juni, 2008 09:08  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Självklart, men detta är alltså personer som jag tidigare har pratat med om detta och de har alltid stått på nej-sidan - tills röstningen. Därför kan de speciellt utifrån min synvinkel dra åt helvete.

19 juni, 2008 09:11  
skrev Anonymous Anonym:

Fler hjältar: vänsterpartiet, miljöpartiet, socialdemokraterna. Oppositionen alltså. De verkliga liberalerna i riksdagen, på riktigt, i handling.

19 juni, 2008 09:28  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Jacob: Hade s suttit vid makten så hade de röstat för den, från början är det bodströms idé. V hade nog också hängt på, tyvärr. De enda jag litar på i denna fråga är mp.

19 juni, 2008 09:36  
skrev Anonymous Anonym:

Jag är mållös. Politikerföraktet har nått höjder jag inte trodde var möjliga. Hur feg vågar en folkvald vara? Hur feg får man vara och hur mycket ska vi acceptera egentligen?

19 juni, 2008 10:03  
skrev Blogger Wille:

Väl talat redaktören! Jag är mer än lovligt förbannad idag...

19 juni, 2008 11:18  
skrev Anonymous Anonym:

ähh, lägg av. Vi måste kunna åsiktsregistrera demokratins fiender. Ett liberalt samhälle måste försvaras mot vänsterpack och islamister.

Jogge

19 juni, 2008 12:08  
skrev Anonymous Anonym:

Kan bara hålla med..så himla fint sagt, för lenare ord finns inte i denna fråga.

19 juni, 2008 13:15  
skrev Anonymous Anonym:

Jogge - Låt oss då använda spaningen mot demokratins sanna fiender - JA-röstarna.

19 juni, 2008 13:31  
skrev Anonymous Anonym:

Kampen går vidare, som sagt.

Midsommar firar vi med flaggan på halv stång, för Sverige i folkstyrets och integritetens namn.


Sprid vidare!

19 juni, 2008 13:33  
skrev Anonymous Anonym:

Federley och de andra rövslickarna ska brinna i helvetet! Fyfan, jag är så besviken att jag bara sitter och stirrar in i väggen. Jävla landsförrädare!

19 juni, 2008 15:48  
skrev Blogger Enok:

Gott att höra detta någon som känner personerna i fråga.
Nu får man väl hoppas att ngn drar det till eu-domstolen..

19 juni, 2008 17:53  
skrev Anonymous Anonym:

Inledningsvis kan jag tycka att NEJ-sidan varit lite väl enkelspårig och onyanserad i sin kritik. MEN:

Just i Federleys fall känns det extra beklämmande. Har man själv sagt att FRA-lagen kommer vara den värsta integritetskränkningen i Sverige i modern tid och trots detta viker han ner sig för partipiskan.

Om man inte står upp för något som man själv tror på så starkt så förtjänar man ingen respekt.

Ohlsson förtjänar all skit hon med, hon gjorde det bara på ett fegare/snyggare sätt.

På det stora hela tragikomiskt att några av de allra mest kända och medialt mest framträdande politikerna svek.

19 juni, 2008 17:54  
skrev Anonymous Anonym:

Jogge: "ähh, lägg av. Vi måste kunna åsiktsregistrera demokratins fiender. Ett liberalt samhälle måste försvaras mot vänsterpack och islamister."

Själv hävdar jag att ett friheterligt samhälle snarare omfamnar både vänsterpack och islamister. Åsikts- och yttrandefrihet är inte till för att skydda de bekväma åsikterna som alla är överens om, som att kattungar är gulliga, utan de obekväma. Som att Allah är stor.

19 juni, 2008 18:21  
skrev Anonymous Anonym:

Jag tycker nog detta är en sorgens dag för alla. Att Birgitta Olsson, Fredrik Federley och den här Annie Johansson gjorde ett nummer av det den här händelsen är ett otroligt hyckleri och svek.

Jag förstår också att parti-piskan från toppen svider. Men att sätta första spiken i kistan för en lag som bryter mot mänskliga rättigheter och grundlagen visar på hur ryggradslösa dessa personer är.

Att Sossarna var dem som sparkade i gång detta säger rätt mycket.

Jag undrar verkligen hur jag ska rösta valet 2010 för att få bort borgligheten. Priatpartiet, Mp, Sd, Fi, Junilistan...

Det blir nog piratpartiet för mig ändå.

Reza, fd Allians-supporter

19 juni, 2008 19:31  
skrev Anonymous Anonym:

Väl svuret, redaktörn. Mycket väl svuret ... Förbannade ynkryggar är vad de är.

19 juni, 2008 19:37  
skrev Anonymous Anonym:

Du har så rätt i det du säger!!! Jag har inte engagerat mig så mycket i politik, men min 8 årige son tycker också detta är helt jävla åt helvete med att storebror ska kunna övervaka allt jag gör (kanske dom gör det nu) Jag menar han ogillar redan att jag som förälder lägger mig i hans surfande ska han nu också vara orolig för att staten ska övervaka honom och hans kommande pubertetssurfande??

Vad jag tror har hänt är ju inte enbart partipiskorna om rättning i ledet utan äver former av mutor för kommande eller liggande motioner!

Det är ett av de vanligaste formerna av överenskommelser i den politiska världen, att ge och ta som det även kallas.

Politikerna spelare skenspel med att ge och tar igentligen för oss som allmänhet som litar blint på de falska ansiktena som säger att dom tycker som jag!

Vart stannar det Fredrick Federlay? Hur många gånger ska du gå ut och bilda "opinion" för att sedan vända kappan efter vinden för dina partikamrater (som jag förövrigt röstade på i det avgörande valet)

Ett sjukt system som blir sjukare för var dag, symtomet är avsaknad av ryggrad och infektionen är greed!

Thats my two cents

19 juni, 2008 20:13  
skrev Blogger Peter Vigren:

Slätt: Vänsterpartiet har väl alltid varit emot Bodströmsamhället så jag förstår inte riktigt varför du tror de skulle hänga på. Visst, jag är partisk men jag har aldrig märkt något sådant från v. Och skulle v mot all förmodan göra något sånt så skulle de troligen förlora hela Ung Vänster. Så nej, jag tror aldrig v skulle rösta för något sånt här. Sånt kompromissar man inte med. Aldrig.

20 juni, 2008 07:18  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Absolut, det är helt sant. Jag är dock inte säker på att v i koalition med s skulle välja att fälla regeringen, om det hade varit som före 2006 års val. Det var det jag menade och inte något med den ideologiska delen eller för den delen minnen av övervakning från IB-tiden eller Säpo på åttiotalet som ju drabbade vänstersympatisörer i minst sagt hög utsträckning.

Men jag är inte säker på att de skulle fälla en regering för frågans skull, det skulle dock mp göra är jag ganska övertygad om.

20 juni, 2008 08:13  
skrev Anonymous Anonym:

Uppmaning! Slösa inte era röster på piratpartiet, som inte kommer komma in i riksdagen 2010 heller. Lägg era röster på miljöpartiet och maila representanterna och förklara att FRA-lagen är en starkt bidragande orsak till er röst.
Jag har alltid tidigare röstat på s eller v och har gillat ett flertal borgerliga politiker.
Nu kan jag bara skicka min röst åt ett håll och det är mot miljöpartiet.

20 juni, 2008 09:28  
skrev Anonymous Anonym:

Jag antar att du är stolt över Smålandspostens ledare från 17 juni?
http://www.smp.se/ledare/starkt-skydd-for-integriteten(698113).gm
En ledarsida som antyder att riksdagsledamöter som inte röstar med sin regering är ett hot mot demokratin? Are you fucking kidding me? Idioter.
Du borde be Smålandsposten dra åt helvete också.

20 juni, 2008 09:31  
skrev Blogger Baudelaire:

Vet ej om min förra kommentar kom fram så jag skriver igen och sorry om jag därmed upprepar mig. :)

Jag tillhör ju dem som redan från början aldrig litade på Federley och hans läskiga nyliberala Stureplanscenter (jag fick sitta i 10 minuter och övertyga en god vän om att det ens FANNS något som hette Stureplanscenter för han trodde det var ett skämt).

En man som sitter och applåderar när han precis drivit igenom försämringar för sjukskrivna ska bara ha ett slag för örat (hallå, FRA, jag har precis hotat en riksdagsledamot, bitte schnell, skicka mig till Guantanamo med påse över huvudet i orange overall).

Överhuvudtaget har FF:s hela politiska karriär präglats av löjliga och överspända utspela där hans syn på "frihet" verkar handla om att han och hans kompisar ska få dra lines på Stureplan medan vanligt inte ska ha några rättigheter alls, såsom anställningstrygghet, vettig sjukvård och annat. Den jävla idiotens röstande blir i det sammanhanget bara logiskt.

Men (för att åter bli allvarlig) jag kan förstå om det gör ONT för alla er som litat på honom och jag kan bara beklaga sorgen, uppriktigt. Heder åt dig för din intellektuella hederlighet!

20 juni, 2008 10:34  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Jag har redan påpekat någonstans här i bloggen att jag tycker att det är en ganska stor skillnad på att vara politiker och ledarskribent. Att jag och Smålandsposten är extremt oense om denna fråga har jag också berättat för dem så det vet de redan.

20 juni, 2008 11:06  
skrev Anonymous Anonym:

Ja ni Svenskar.

En Diktakturs kåta dröm.

Så länge ni får ha eran fjärrkontroll till tv i fred så verkar ni vara nöjda. (fjärrkontroll = napp )

Så länge ni låter Politiker styra era liv så kommer de alldrig bli bättre bara sämre.

Jo bara för de ändrar lite här å där kommer inte förändra den dolda avlyssningen.

Fransk rev nån ??

20 juni, 2008 11:11  
skrev Anonymous Anonym:

Instämmer helt. Bra att du fick med en av de allra största ynkryggarna, Henrik von Sydow. Först går han ut i en debattartikel med den självklara slutsatsen att avlyssningsförslaget borde kastas i papperskorgen (DN 11/1 2007), för att drygt ett år senare rösta för samma förslag. Herr von Sydow har kommit oförtjänt lindrigt undan i debatten efter riksdagens beslut. Har den mannen ingen skam alls i kroppen?

20 juni, 2008 13:21  
skrev Anonymous Anonym:

Och så ett tillrättaläggande: Detta var inte alls från början ett förslag från Bodström. I stället var det något som tjänstemännen på Försvarsdepartementet kokade ihop tillsammas med FRA-chefen (som tidigare arbetat på samma departement). När dåvarande försvarsministern Leni Björklund försökte gå fram med förslaget, stoppades det av s-regeringen bl.a. efter motstånd från Bodström. Så i detta avseende skall man inte skylla på Bodström. Det finns tillräckligt mycket annat att ogilla honom för ...

20 juni, 2008 13:26  
skrev Anonymous Anonym:

helt okej att be Federley att dra åt helvete, har även mailat Forsman om hennes övergrepp, men vad jag vet så finns det en tidning som heter EXPO som ägnar sig åt storskalig åsiktsregistrering av människor de inte gillar, till exempel Kurt Lundgren , undrar om du inte har en eller annan sak med den tidningen att göra??? Är det konkurrensen du är rädd för, nu när kanske FRA börjar tillämpa samma metoder som EXPO gör??


olof den andre

20 juni, 2008 14:29  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Som jag skrivit tidigare: Om du inte ser skillnad på fri öppen journalistik och diktatoriska statliga organ så vet jag inte om du är helt med i matchen.

20 juni, 2008 15:36  
skrev Blogger LeoB:

@Slätt:

Socialdemokraterna röstade faktiskt mot förslaget - även om du tycks mena att det egentligen inte har någon betydelse.

När du resonerar så, sätter inte du också då på sätt och vis partipolitiken över sakfrågan? Precis det som du (med all rätt) kritiserar.

20 juni, 2008 17:06  
skrev Blogger chall:

Om s hade suttit i regeringsställning skulle dom och m röstat igenom det. Moderaterna har varit för större övervakning (som en konservativ säkerhet) och frågan är väl om inte kd skulle hängt på (pedofiler/fildelning/annat som är omoraliskt ochbehöver skydda sh mot).

Jag är tämligen övertygad om att V aldrig skulle rösta för - eftersom dom varit såväl internerade under andra världskriget som arresterade/övervakade under 70talet. Det hade nog varit sossar, konservativa moderater och kd som röstat igenom det....

det minskar ju sannolikheten att ett nytt regeringsparti skulle ändra eller ta bort den här lagen tyvärr.

20 juni, 2008 19:54  
skrev Blogger K:

Det är väl ni idioter som inte tidigare fattade vad FF stod för och som dajmkryssade honom i valet, som ska dra åt helvete egentligen, om man tänker efter.

21 juni, 2008 00:16  
skrev Anonymous Anonym:

Jag håller med..
Dom kan alla rulla sig i en matta och kasta sig från en bro.
Har dom aldrig hört talas om Justitiemord eller politiskt självmord kan man ju undra???


DAGS ATT AGERA KANSKE...????


Det finns ingen demokrati i detta land.
enligt en bloggare som ringde sin riksdagsman och fick ett ja för sitt fra röstande.
Men när han ställde frågan om artikel 19 satt han tyst som ett fån och man mötte bara en vägg av tystnad.

klart att man förväntar sig en vägg av tystnad när politiker medvetet konspirerar mot folket,, och vi genom våran massa, skattemedel,indoktrinering låter dem sitta på kärnvapen och dom rika bankirfamiljerna bedriva rovdrift på folk genom krig såsom WW1 & WW2 för att göra profit på människor.. Se (Zetigeist.com)

Politiker skulle aldrig klara av och hantera en debatt med folket dom lever i en avskärmad värld,,, annars skulle dom inte delta i sånthär.????



Lätt och kalla något man inte studerat ingående för konspiration,, Men vad är då att agera mot sin befolkning om inte högförädderi?
Jag heter Mike
http://calmmonkeymind.spaces.live.com/

Eller rättare sagt Michael.
.

Det var jag som postade detta som vissa uppfattade som spamm..

FICK ÄNDRA PÅ EN LÄNK

DETTA ÄR VARFÖR MAN INFÖR FRA
FÖR ATT FÖRHINDRA SANNINGEN..
FRIMURARNAS SLOGAN (ILLUMINATI) /SKULL AND BONES/PRIOR THA ZION
I strid med sanningen och naturen.
Påve över universum.
Evigt liv genom att bli ett med maskinen.
Kunskap genom att inte dela med sig.
Styra massornas perspektiv genom att styra deras känslor.
Om du undrat Varför George Orwell mm, Visste vad han visste.
Lite bakgrunds historia i dom hemliga sekter våra politiker är medlemar i.
http://www.youtube.com/watch?v=6nOd67HoNaE
Lite om Eu och vart det är påväg genom att bli Det Tredje Riket För Antichrist År 2015.
http://www.youtube.com/watch?v=Oa73hEYHS6g

Den Sista Antichrist: http://www.youtube.com/watch?v=ptufoMx7EKE

Lite om NWO: http://www.youtube.com/watch?v=m89SB59DT34&feature=related

Här deltar Vissa i Luciferdyrkandet och erkänner det indirekt efteråt dessutom.
Exponerat Av Alex Jones = ORDER OF DEATH.

http://video.google.com/videosearch?q=order+of+death&sitesearch=#

Glömde jag berätta att dyrkandet går ut på att bränna ett barn i ett bål till uggle guden Molech som finns gömd på 1 dollar sedeln som enligt bibeln beskrivs (En gud man offrar barn till)och på så sätt blir dom av med all medkänsla.. Därav ritualens namn Cremation of care.=
Kremation Av Känslorna .
Fråga er sedan om ni litar på dessa individer?
Del 2
Politiker = Konsten att vända kappan efter vinden stup i ett .
Lite om Bilderberger och deras depopulationsagendor som går ut på minska jordens befolkning genom svält,fattigdom,krig,sjukdomar osv ,, framlagt och fastslaget 1976 av Ex Cia chefen Henry Kissinger .
ENDGAME
http://video.google.com/videosearch?q=order+of+dea-#q=endgame&sitesearch=

Och dessa slutna sekter och möten deltar våra politiker i bakom våra ryggar vilket filmerna tydligt visar och sedan finns det folk som stödjer dem dessutom .
Om våra politiker och deras deltagande.

Reinfeldt
http://www.youtube.com/watch?v=t1kRxXEuZi8

Mona Sahlin.
http://www.youtube.com/watch?v=TSLpFCZAThQ

Andra deltagare är Ex Maud Olofsson som nyligen deltog i mötet säkerligen om FRA dessutom.
Även aftonbladet hade mage att ta upp dessa lite med en kort medlemslista och klassade dom för en odemokratisk rörelse för något år sedan.

Orsaken till en grogrund och låga straff för pedofiler.
conspiracy of silence
http://video.google.com/videosearch?q=conspiracy+of+silence&sitesearch=#

Orsaker till mestadels av dom tunga drogerna i Usa och Heroinet som börjat strömma in i euroap trots alla trupper i afghanistan + att dom är där pga pipelines från Bush stulna olja i iraq.
Staten smugglar knark och mördar barn.
The Mena Connection
http://video.google.com/videosearch?q=conspiracy+of+silence&sitesearch=#si tesearch=&q=Mena%20connection

Orsaken till Terrorism.
http://www.zeitgeistmovie.com/
Var inte en Landsförrädare och mot humanitet ,förnuft och sanning indirekt pga indoktrinering och okunskap ta och utbilda er om den historian skolan inte talar om BEGÄR ATT LAGEN RIVS NER.
Under tiden Fra går igenom så tar dom och röstar privat i frågan om Eu konstitutionen som resulterar i att hela EU blir buggat och en super anti terrorstat som begår ideologisk statsterrorism mot oliktänkande och sanningar förtrycks.
Samtidigt stiftas nya lagar som uderlättar staten att spåra ner och arresstera folk som namnger tjänstemän för maktmissbruk.
Man bekämpar inte terrorism med buggning utan öppenhet annars vinner ju terroristerna..”OM” man inte i själva verker begår och d'rtill planerar begå Statsterrorism gentemot folket.?
Såja det Orwelliska Stazi styret fullbordat.
Nazisterna regerar igen.


Som hos åsiktstorpeden så svarar jag till dessa att så länge man håller sig till sanningen kan det inte ses som något annat än samhällsnyttig information , eller för den delen en varning.

Vaddå skulle inte dom viljat att du blev förvarnad om någon bombade ditt hus om vi var i krig likt en varnings signal.
Tycker det låter mycket rimligt i mina öron.
Tror det även finns sånt system uppsatt som testas på måndagar över allmänheten med signalhorn.
Ingen skillnad på detta.
Alla stora sanningar börjar som hädelser.George Bernard Shaw (1856-1950)

Högförräderi är en fråga om datum Charles Maurice de Talleyrand-.Périgord (1754-1838)
Ska man bli torterad och buggad nu eller utfryst ur samhället.
Menar Fra påstår att dom söker på sökord ok ok då men,,,MEN
JAg har själv sökt på Sarin , al quida , osv osv av sina skäl såsom ta reda på att delar av kemikalier som används till kemiska stridsmedel finns i olika shamposorter,, och vem fan har inte sökt på alquida eller på olika religioner och ideologier.
Detta medfar bara att oliktänkande och kunskapstörstiga drabbas precis som i forna diktatur stater,, namn behöver nog inte nämnas osv osv..

21 juni, 2008 01:57  
skrev Anonymous Anonym:

Slätt, det hade kanske varit sant om vänstern innan, att de skulle vika sig för sossarna, men sedan man varit extremt modiga och gått i vänsteropposition i Göteborg sprider sig kanske modet i partiet.

21 juni, 2008 10:02  
skrev Anonymous Anonym:

All heder för att du sågar de som sågas ska & hyllar den enda liberalen. Det går inte lovebomba Camilla för mycket!

21 juni, 2008 10:09  
skrev Anonymous Anonym:

När Hjärnan slutar fungera kommer svordommarna fram... med andra ord ilskan tar över logiken...

21 juni, 2008 11:59  
skrev Anonymous Anonym:

hur orkar ni sitta och bry er om detta. Gå ut i solen istället! Hyr en rulle ikväll och ta ett glas rött.

Det ni säger påverkar ändå ingenting. Vi är alla bara ekorrar i ett enda stort hjul skapat av Gud himself.

21 juni, 2008 13:05  
skrev Anonymous Anonym:

Mycket bra gjort Richard. De som hävdar att du skall vårda språket, har fortfarande inte förstått vad lagen innebär för folket.

21 juni, 2008 13:43  
skrev Anonymous Anonym:

Håller med helt och hållet, förutom att jag anser INTE att Camilla Lindberg är någon hjälte.

Det verkar ha varit allmänt känt innan de tryckte på knapparna att hon var den enda som skulle trycka NEJ, så därför visste hon att hon inte riskerade att sänka förslaget.

21 juni, 2008 15:55  
skrev Anonymous Anonym:

Sammanställer en klickbar lista på de frånvarande:
http://nordicdervish.wordpress.com/2008/06/21/franvarande/

21 juni, 2008 17:02  
skrev Anonymous Anonym:

Seriöst, vilka fåntrattar ser S ovh V som fanbärare av yttrandefrihet? Hela deras historia är byggd på övervakning och förtryck. Snurrskallar och historieförfalskare!

M är lika goda kålsupare, summa summarum så är alla politiker av samma skrot och korn. Fast vissa är mer skrot än andra...

Men att tro att MP på något magiskt sätt skulle nyktra till och bli ett seriöst alternativ till ledning av ett land bara för att dom var emot FRA lagen? *fniss* Naiva stackare! Då vore det till och med bättre att kalla tillbaka Ian & Bert.

@Slätt: Jag är inte säker på att din sammantällning och kollektivskällning av politikerna tillsammans med publiceringen av ett mejl som inte är riktat till dig är i enlighet med PUL. Faktiskt. Du borde kolla med Datainpektionen. Även om jag håller med dig i sak, både avseende skällandet och i att Forsman nog måste anses vara årets Darwin awards stipendiat för lustmordet på sitt eget politiska liv (http://susning.nu/Darwin_awards), så behöver inte deras fel göra ditt fel till rätt.

Vilket fall som helst så är det glädjande att se en f.d. Expo aktivist inse att övervakning är obehagligt :) Sen kan du svajja kring en "journalistisk(?)" fri/öppenhet att registrera kontra "statlig registrering" bäst du vill, faktum är faktum: det är obehagligt och otillbörligt.

I detta fall så håller jag på dig, stå på dig och låt inte Forsman komma lindrigt undan >:-)

21 juni, 2008 23:21  
skrev Anonymous Anonym:

Känns som att de som är mot FRA-lagen antingen har terrorplaner som de inte vill ska avslöjas, eller ett alldeles för stort ego som verkar tro att någon avlyssnare skulle bry sig ett skit om era meningslösa privata mail till era töntiga bloggjetsetkompisar. Sluta med ett fåniga fjortissnack om "personlig integritet" och var lite realistiska.

22 juni, 2008 08:17  
skrev Blogger red.:

Är det tyvärr inte lite på det här sättet det fungerar inom svensk politik. Man säger en sak men gör en annan, lite som hela det svenska samhället. När ska folk börja stå för vad dom tycker! Sluta vara så jävla fega, vad är ni rädda för, att ni ska slängas i fängelse för era åsikter. Vi lever inte i Kina

22 juni, 2008 11:12  
skrev Anonymous Anonym:

Hur svårt kan det vara för Daniel med flera som försvarar den här lagen att inse att de man vill komma åt inte använder sig av okrypterade Hotmailkonton...

Den här lagen har samma brist som DRM-skydd på musik: den drabbar bara hederliga medborgare, de ohederliga tar sig ändå runt den.

Alltså är den meningslös, och dessutom olaglig.

22 juni, 2008 13:47  
skrev Anonymous Anonym:

Underbart! Tack för att du finns och för att du gör vad du gör!

22 juni, 2008 14:16  
skrev Anonymous Anonym:

Håller med föregående. Tack för att du väcker oss.
Här finns en lista på alla som kan dra åt helvete:
http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=3158&guid={0E3EEB46-2D55-4810-A44C-58DD7F4E9606}
&rm=2007/08

Jag tycker även att de som var frånvarande och de som avstod kan dra åt helvete.

Vi måste finna ett sätt att visa vår avsky.

22 juni, 2008 15:18  
skrev Anonymous Anonym:

Hej!

Håller fullt med dig Slätt! själv skickade jag e-mails till alla i regeringen men fick typ 0 svar eller ett automat svar tillbaks om hur bra FRA lagen är och varför de valde att det var värt att kränka det Svenska folket.

Frihet på bekostnad av integriteten är ingen frihet...

Av allt att dömma har motståndet till dena lag varit HELT oberoende av personliga politiska val så när de idioterna tryckte på "JA" våldtog de demokratin in i det heligaste för vad? Prestig? stolthet? Makt? ja vad fan det var var det inte demokrati i alla fall...

Man undrar om det har en BLEKASTE aning om vilka deras chefer är då de verkar inte fatta att de jobbar för sina väljare och INTE sina egna agendor...

//FD Moderat

22 juni, 2008 16:23  
skrev Blogger John:

Man undrar om dom inte har något bättre för sig att göra om dagarna för sina 50tusen kr/ månad...

22 juni, 2008 16:24  
skrev Anonymous Anonym:

Du går till attack mot de MINST skyldiga i alliansen! Var är kritiken mot alla de tysta små riksdagsrobotar som avskyr denna lag lika mycket men är för fega för att ens säga något? Visst vek de sig men de vek sig sist av alla.

22 juni, 2008 17:52  
skrev Anonymous Anonym:

skrev Anonymous Anonym:
> Claes,
> Du kan också dra åt helvete!

Nej, A-A! Dra åt helvete du! Eftersom du inte vågar nämna ditt namn!

Ang. listan av partister som nog rimligtvis borde dra åt helvete: de skapar ju sig och alla andra ett levandes helvete, så jag frågar mig om de inte är i helvetet liksom och vill sprida helvetesideologier över världen. Stalin gå och göm dig liksom...

23 juni, 2008 08:36  
skrev Blogger Radikalen@live.se:

Visst skall dem dra åt helvete, allihop små som stora. Det åstadkommer vi genom att stryka deras namn från listorna i nästa val och att aktivt motarbeta deras j-vla lagförslag genom kryptering och desinformation.

23 juni, 2008 11:04  
skrev Blogger Micael:

Vilken jævla fin kompis du ær då. Fy fan. Be sina vænner dra åt helvete ær ju sjukt moget och førbannat collt, bra før dig va. Lille gubbe egoist. Rætt och slætt en låtsas kung av liberalismen ær du.
Det har ju før fan framkommit att det inte hade hjælpt om Fredrick røstat Nej! VAD hade det gjort før skillnad?? Du hade ff. varit hans kompis men skit FRA lagen hade ju ændå varit hær. Till och med æn jævligare. Men kasta dynga på han du, gammla polare som ni ær.

Ær det ngn som ær en svikare så ær det du. Att kalla sig væn før att sedan be folk att dra åt helvete ær jævligt rakryggat, eller hur?

23 juni, 2008 11:47  
skrev Anonymous Anonym:

Den som trodde att lagen inte skulle antas är antingen oerhört naiv eller ljuger för sig själv. Men, men, FRA har nu tillåtelse att börja övervaka folk på allvar… och vi kan nog gissa oss till utvecklingen:

http://www.anus.com/tribes/snus/archive/2008-06-19/FRA_enligt_Kalle

23 juni, 2008 19:02  
skrev Anonymous Anonym:

"skrev jacob:
Fler hjältar: vänsterpartiet, miljöpartiet, socialdemokraterna. Oppositionen alltså. De verkliga liberalerna i riksdagen, på riktigt, i handling."

Vilket fullkomligt och totalt nonsens. Dessa partier har inte en fiber mer respekt för integriteten och demokratiska former. Minns hur de kuppade in en omfattande fotografering av medborgarna och registrering av deras rörelsemönster i en gigantisk databas. Trängselskatten var steget som öppnade dammluckorna på glänt så de kunde ställas på vid gavel i.o.m FRA-lagen.

Lär dig känna skillnad på posörer och rakryggade liberaler.

23 juni, 2008 21:17  
skrev Anonymous Anonym:

Detta citat av Sydow står på förstasidan av hans blogg. Vilket jävla hyckleri.
”Vi kan helt enkelt inte utgå från att våra makthavare alltid är goda - så varför då sätta verktyg på plats som riskerar bli till grundskott mot enskilda människors grundläggande fri – och rättigheter?”

24 juni, 2008 21:27  
skrev Anonymous Anonym:

Stakkars Sverige

Derre god gamle naboer som vi har et så godt forhold til, vil nå spane på all it-trafikk som går gjennom Sverige, også Norsk. Jeg husker for noen år siden at en Telia sjef kalte Norge for "den siste Sovjet stat". Vil Sverige kun leve med å bli kalt den første virkelige Nordiske Fascist stat.
Jeg håper at dere en dag tar til fornuften, i mellom tiden vil jeg desverre måtte boikotte alle svenske produkter og aldri sette mine føtter i deres vakre land.

Dere er alle selvfølgelig velkomene til Norge som it-refugees så lenge ikke Norge tar etter Sverige og blir det andre facistiske stat

aXXXL

25 juni, 2008 09:50  
skrev Anonymous Anonym:

Well, FRA-lagen är nu ett faktum. STASI-samhället med massavlyssning av alla medborgare är här, hur ofattbart det än låter så är det sant. Vad gör vi som inte vill leva i ett STASI-samhälle nu?

Jag tror att regeringspartierna kommer att försöka blidka opionen med att diskutera obetydliga "integritets" förbättringar av FRA-lagen, men inte avskaffa den.

Massdemostrationer, generalstrejeker, väpnad kamp mot STASI-kommunisterna, vad göra?

26 juni, 2008 22:54  
skrev Anonymous Anonym:

Det var inte Telia utan en svensk idiot till minister som kallade Norge för den sista sovjetstaten.Du har helt rätt i att Svergie kan gott och väl kallas för den første virkelige Nordiske Fascist stat.

Vi har fina traditioner från 30 och 40 talet här, vi lät ju Herman Göring flyga om kring med sitt plan
över Svergie och fraktade tyska soldater till fronten i Finnland.

Fina härliga traditioner sånt måste bara upprätthållas.

28 juni, 2008 03:26  
skrev Blogger Bandana:

Heja heja! Bra gjort av dig. Man ska stå för sina åsikter och inte vända kappan efter vinden hur som helst. Du är en av mina nya förebilder. Tack!

29 juni, 2008 17:37  
skrev Anonymous Anonym:

Bra skrivet. Fan att det inte ska finnas något liberalt parti i Sverige år 2008. Folkpartiet är ett skämt.

02 juli, 2008 19:38  
skrev Anonymous Anonym:

Jag säger bara en sak. Klockrent. Att det försökte cencureras var ett riktigt gott skratt när jag hörde om deras bakslag. Kämpa vidare, vi som är emot FRA uppskattar det.

05 juli, 2008 02:51  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg