28 juli 2008

Mördarhunden Emil

Emil är förkyld. Jag ringer till Årstakliniken för att boka tid.

Jag nekas först tillträde till kliniken med motiveringen att han kan ha fått kennelhosta, sånt smittar utta bara helvete.

Jag informerar att han förvisso är vaccinerad mot just kennelhosta, men först efter tio minuters övertalande så är vi välkomna. Är det bara jag som reagerar och tycker det är märkligt att man inte är så välkommen till veterinären när hunden är sjuk?

Nej, du är inte välkommen till sjukhuset - du har ju AIDS för i helvete. Det tror jag inte man skulle säga till en person. Det tror jag inte, men jag har inga belägg för det å andra sidan.

Idag känner jag mig inte så stark, men nog fan ska Bajen kunna dänga till de där från Örebro än en gång.

4 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Tröttsamt med alla jävla idioter där ute.

Satt och kollade på nåt program om nåt hundstall och de diskuterade hundarna som att alla hundar hette Jeffrey Dahmer och Ted Bundy.

Vi fimpar inte människor som föds med liknande beteende, så då behöver vi fan inte fimpa hundar heller.

Hoppas det är bra med Emil snart.

28 juli, 2008 21:51  
skrev Anonymous Anonym:

Har 08-Veterinärerna hakat på Stureplanstrenden och skaffat sig manér?
Fullständigt obegripligt. Pussa grisen från mig och Morran med förhoppning om ett snart tillfrisknande.

29 juli, 2008 00:13  
skrev Anonymous Anonym:

"Emil är förkyld. Jag ringer till Årstakliniken för att boka tid."

Jag fick ett tips av grannen mot förkylning som jag ännu tyvärr inte vågat pröva. Det ser i varje fall ut som följer. Ta sex alvedon eller ipren och svep dessa efter varandra. Därefter tar du en sexa whisky (gärna skotsk typ Grants, Chivas eller Ballantines) och sköljer ner tableterna med denna. Till sist rusar du tio varv runt huset och lägger dig omedelbart. därefter. Han garanterar att du morgonen dagen efter kommer lobba/rusa värre än självaste Calle Lewis.

Kanske värt att prova om sjukvården inte ställer för Emil?

Jag håller i varje fall tassarna att han snart blir fit for fight igen.

/Johan K

29 juli, 2008 00:37  
skrev Anonymous Anonym:

Om man har vinterkräksjuka ska man ju inte heller komma till sjukhuset. det är galet smittsamt ju. Kan tänka mig att det är samma för kennelhosta.

29 juli, 2008 10:02  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg