29 juli 2008

Skrattar bäst, som hoppar efter pinne

Ja,

Ger man sig på att leka med en pitbull i en timme där han aldrig får tag på pinnen så slutar det så här.Se så jävla nöjd jag ser ut. Jag tänker eller säger säkerligen något som duktig pojk. Hans käftar har slagit till men min hjärna har så inte hunnit känna smärtan än...
Men så slår den till, den där smärtan som jag lärt mig känna igen efter många lekar med Emil. Den är skön på något vis för han släpper exakt i samma hundradel som jag skriker till, men inte förrän då...
Emil får sin jävla pinne som han hoppat efter i en timme och jag får ont och börjar oja mig som om jag fått en käftsmäll av det hårda slaget, en krok på hakspetsen...
Sen ser ni hur jävla lite blod det blev, nästan meningslöst. Kommer inte ens bli ett ärr. Såna är de, pitbullarna. Världens bästa hund, bara man inte leker "hoppa efter pinne i en timme i sträck".

9 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Aj!

Hoppas du bet tillbaka. :-)

30 juli, 2008 05:52  
skrev Anonymous Anonym:

Oh, nej - mördarhunden slår tillbaka!!!!!!!!!
Fick alla runt omkring panik och började oja eller var du omgiven av vänner?
:-)
tesso

30 juli, 2008 08:53  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Aqurette: nej inte den här gången, uppfostrande bett tillbaka är när han gjort något fel - inte när jag varit dum i huvudet haha.

Tesso! Jo, vi var i skärgården på egen tomt med goda vänner och det var ju en olycka som bara skulle ske kändes det som och jag borde ha lärt mig, men han gillar sina pinnar så mycket så man ställer upp och låter honom tugga lite på fingrar också.

Kram!

30 juli, 2008 08:59  
skrev Blogger Wennberg:

Det är verkligen en fantastisk bild. När Emil HÄNGER i ditt finger, haha.

30 juli, 2008 21:44  
skrev Anonymous Anonym:

Blev biten av en lekande hund samma dag. Trots att jag är van vid hundar glömmer jag av vilka jävla sylar till tänder valpar har... Nåja. Får skylla mig själv.

Pitbulls är inte min starka sida, så jag kan inte genom att titta på bilderna se hur gammal Emil är. Pinnar gillas ju även av gamla hundar med nedslitna tänder! :-)

31 juli, 2008 13:40  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

De är helt galet vassa, tio månader är han och det smäller ju till när man retats med honom så länge så man får bara skratta av det efter att man skrikit en del av smärtan.

Jag tror inte hundar någonsin blir trötta på bollar och pinnar, det kan vara något i deras gener misstänker jag :)

31 juli, 2008 13:45  
skrev Blogger Unknown:

Jag tror inte hundar någonsin blir trötta på bollar och pinnar, det kan vara något i deras gener misstänker jag :)

Blir väl inte vi människor heller egentligen, vi lever bara i en tråkig värld där vi måste jobba.

31 juli, 2008 19:36  
skrev Anonymous Anonym:

Hahahaha :)
Jaadu, du är inte den enda hundägaren med blödande fingrar ;)
Been there - done that. Med samma typ av hund.

01 augusti, 2008 10:46  
skrev Anonymous Anonym:

Ooh, begriper PRECIS hur det känns!

Jenny bet mig INNE i näsan igår, och hon är bara tre månader och har sina gäddtänder kvar.

I morgon börjar hennes valpkurs, och vilket startfält: hon, hennes bror Enzo och två pitbullar, varav en rednosed. En riktig mördarkurs=)

05 augusti, 2008 20:46  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg