25 augusti 2006

Alla måste titta


I dag har de sista inspelningsdagen. Jag ska dit ikväll för att träffa tjejerna i Carl Jans Änglar som jag var castingansvarig för. Det är sju tjejer som jag genuint kommer att sakna. Igår såg jag den grova linan på program två. Program ett hade jag tårar i ögonen ett par gånger. Program två, ja ni kommer gilla det eller tjejerna ska jag nog säga. Ni kommer störa er på dem, ni kommer älska dem och ni kommer önska att allt kommer gå bra för dem i framtiden.

Jason i mitten producerar och kör sina åttiotimmarsveckor. Han ska ha en lång semester när de är klara i onlineredigeringen. Så ska han bli pappa igen också. Han är fin, riktigt fin. Calle, Maria, Anna, Lovisa, Paola och de andra som jobbade med förproduktionen med mig är också jättefina. På söndag firar vi av projektet och sedan är det dags att fira in nya produktioner.

Kanske årets citat så här långt. Carl Jan Granqvist:
"Tjejernas vokabulär är för mig okänd. När de säger 'det här ser ut som mormors inåtvända fittläppar' tror man inte vad man hör..."
(Chahad som sa förresten)

Men, som sagt. Håll ögonen öppna. TV3 och Carl Jans Änglar. Ni älskart.

Tillägg 26/8:
Dagen efter brukar det ju heta. Och i dag är det så sjukt dagen efter för sju tjejer som får stå på egna ben. Det var så mycket gråt, glädje och kramar från de här sju hårda och varma tjejerna att hela produktionen satt längst bak i mörkret och grät på slutet av kvällen. Fuck, får helt überglansiga ögon nu när jag skriver detta ju. Tjejer, om ni hittar detta så vill jag säga det jag sa tusen gånger igår till var och en av er.

My:
Oh, hoppas det gick bra i natt till att börja med. Sedan en resa utan dess fucking like. Vilken tur att du stanna, att du slapp sitta och ångra dig. Tänk, fyra veckor har på riktigt gett dig ett nytt sätt att se livet på. Visst låter det sjukt, men du sa det själv igår och beskrev det som att det tidigare var inte ett liv, det märkte du när du var tillbaka på studiebesök i tio minuter.

Chahad:
Din lilla Orre! Som sagt, det är tur att ett restaurangkök har fullständigt ohämmat språkbruk. Jag kan inte komma på en enda arbetsplats som hade klarat av din grova mun. Sluta upp med att alltid förutsätta att det värsta kommer hända. Jag förstår varför, men arbeta på det. Du lyser upp hela rum, när du vill. När du inte vill är det så mycket tråkigare. Och du kommer skratta bort det eller bli förbannad, men gud va vacker du är!

Linda:
Grattis på födelsedagen igen, i efterskott. Hoppas ni hade trevligt hemma hos mamman din efter inspelningen. Jag hoppas givetvis att den första karriären ska gå hur jävla bra som helst för dig. Jag vill komma och göra intervjuer med dig i framtiden och prata musik. Då sitter jag på många löpsedlar i min gamla research ska du veta. Nej, skoji bara. Vet att du nu slipper täras på av systemet, systemet som gjorde dig så trött. Nu finns alla möjligheter till cash och framgång.

Sofi:
Våran yngsta och utan tvivel den som är mest slängd i käften. Nyfiken och opretentiös. Släpper väder som luktar ja, inte violer. Kaxigast av alla på castingen, utan förståelse för varför du satt där. Fortsätt ställ dina helt underbara frågor när du inte förstår, det visar bara att du är intresserad av ämnet. Jag vill se dig i kocklandslaget om några år. Se dig med stora hatten som pratar om "munhålan". Jag är övertygad om att det är den vägen du kommer vandra.

Elizabeth:
Foka! FOKA! Fokuserar du kommer livet bli så jävla bra. Busunge utan dess like som jag kommer sakna hårt. Från första dagen till sista. När du gör knasiga grimaser till Robban Aschberg på första castingen. Nu har du chansen, just go for it.

Carro:
Shit, var börjar vi här tjejen? Armarna i kors, iskall blå ögon på castingen. I går, en sprallig liten dampunge - love ya! Rå historia som blir grym när du fokuserar dig. & glöm inte nu att jag och Jason kommer att käka hos dig på heta stället? Ta pyttesmå steg så kommer det gå. Och just ja, vet du exakt hur mycket du lyser upp när din snubbe kommer på tal? Satsa på att ha den känslan oavsett vad det gäller. Till sist, hundra väckarklockor löser det och ärligt, jag kan bli din väckarklocka ett litet tag. Been there, done that så förstår dig.

Rachelle:
Antagligen den med hårdast yttre skal när vi träffades första gången, och nu så öppen, varm och tacksam att jag i helvete börjar gråta nu igen. Alla bilder jag får från förort till finalmiddag på Barnvagnsfabriken. Vilken löjlig tur att jag och Maria hade bestämt oss för att ha med dig och att vi vägrade låta dig försvinna. Lär dem göra Black Chicken på ett äkta vis nu.

Till er alla:
Jag blev varnad första gången när jag tog på mig ansvaret för castingen. Många som sa att deltagare kommer fortsätta ringa evigheter efteråt. Min känsla nu, ring hela jävla tiden för jag saknar er redan. Det har bara börjat. Ni kommer tycka det är märkligt, varför finns inga kameror. Varför finns inte Hasse som fixar allt åt oss? Varför förändras folk när ni är med i TV? Ja, ni förstår att det finns mycket som kommer hända den närmaste tiden. Viktigast för er, ta det lugnt. Inga förbannade barturnéer med Brinkenstjärna. Får jag höra att någon av er hoppat på en sådan sak så kommer jag och hämtar er, lovar.

Fy fan va tomt det kan kännas.

4 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

richy baby! du är underbar..att du kom dit efter en hel fuckin natts festande o va kvar till 2!bara d räcker!att du grät när vi grät du skratta när vi skratta,o du mobba oss lite då o då but still..du smög in i rummet o kolla på första avsnittet! haha*så jäevla gulligt!
ses imorn! =) //fröken storkäft chahad* !..

28 augusti, 2006 18:26  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Tja miss big mouth! NEJ, inte tolka något sexuellt i det där. Ni är ju helt galna.

Ikväll är det väl dags att böla igen. Jag har gråtit för mycket den här veckan redan.

kram påre

29 augusti, 2006 10:39  
skrev Anonymous Anonym:

Chahad du är anledningen till att man ser det dära programmet du är ju grym vacker asså

20 september, 2006 01:23  
skrev Anonymous Anonym:

Hey Mr slätt..
trallade förbi din blogg, gamla minnen kommer upp.
du är saknad !!
´´ Din Ängel me glorian på sne.
Chahad.

28 november, 2009 16:59  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg