02 augusti 2006

Jag, en diktator


På redaktionsmötet 10.30
Ann-Charlotte:
- Nu vet jag vem det är du är lik!

Jag:
- Jaha, vem är det då?

Ann-Charlotte:
- Du är jättelik Nikolai Romanov.

Så nu är det fastslaget. Jag är en Romanov. Ska undersöka om det går att få ta del av deras arv, jag kan vara Romanovs lilla stenbecksunge. Jag nöjer mig med rätt lite.

9 Kommentar/-er:

skrev Blogger MoY:

jag får mer höra "ja du har ju ett sånt dära speciellt utseende"=skitful. Så du har det bra ändå..

02 augusti, 2006 11:48  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

moy: helt ärligt, vill du att folk ska tänka på diktator när de ser på dig? ;)

Fult, fan det tror jag är det nya lilla svarta dessutom.

Oi oi.

02 augusti, 2006 14:20  
skrev Blogger Widde:

Jag har fått höra att jag ser ut som en alkoholiserad upplaga av Drew Barrymore.
Så släng er i väggen!!

02 augusti, 2006 14:24  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Meh Elin, alkoholiserad schmerad... Det låter bättre om man säger "jag lever för dagen" Seize the fucking day som de sa i döda poeters sällskap, även om de menade något heeeeeelt annat.

02 augusti, 2006 14:34  
skrev Blogger Widde:

På tal om alkoholiserad,
du får fan kamma till dig och dricka öl med mig någon dag.

02 augusti, 2006 14:43  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

I know, för den här månaden är det jag som är low on stash så passar helt lysande att bli bjuden :D

Ikväll upptagen med Pride. Tal och sånt. Lite öl kanske. Imorgon intervju tror jag, men kanske sedan när bajen ändå spelar så måste sitta på krog och hinka.

02 augusti, 2006 14:47  
skrev Blogger Widde:

Då tycker jag att du tar och ringer när det börjar rycka i öltarmen.

Uh, öltarmen... det låter fan illa.

02 augusti, 2006 14:53  
skrev Anonymous Anonym:

Även Urho Kekkonen skrev i ett kåseri i Studentbladet 8Helsingfors) där han satt som redaktör "Jag var diktator; man kallade mig Finlands Mussolini. Jag styrde med järnhand Nordens öden.".

03 augusti, 2006 16:24  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Peter: Tungt värre! "Jag är redaktör; man kallade mig Sveriges Goebbels. Jag styrde med järnhand Nordens sinne"...

04 augusti, 2006 10:27  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg