21 september 2006

Expo + Expressen + Natur och Kultur

Bokmässan går av stapeln i dag i Göteborg och i samarbete med Expressen och Natur och Kultur ger Expo i dag ut en stor bilaga om den nationella rörelsen.

I dagens upplaga av Expressen kan ni läsa en del här, här, här och här kan du beställa tidningen gratis.

Bäst att ta det igen: Det är sådana här personer som 160 000 svenskar på flera ställen röstat in som ska besluta om kommuners framväxt. I bland undrar man om det inte är befogat att ställa sig på toppen av Sinaiberget och skrika det rakt ut:

- Folk är dumma i huvudet!, fast det gör man ju inte. Jag respekterar folkviljan och är egentligen för att man ska lämna över styret till sverigedemokraterna i någon kommun så att svenska folket får se exakt hur inkompetenta människorna som besitter mandaten faktiskt är.

Det är många på redaktionen som slitet livet ur sig för det här projektet. Daniel Poohl, Håkan Gestrin, Kajsa Lindohf, Mikael Ekman, Anders Dalsbro, Maria Blomquist och säkerligen någon jag nu glömmer bort.

I dag har första gänget anlänt till Bokmässan för en helg fylld av aktiviteter och jag ansluter i morgon kväll med ytterligare ett gäng.

Anledningen till att dessa tre företag inleder ett samarbete är ganska enkelt. Alla bildades i hopp och tro om att upplysning motar bort mörkerkrafterna.

6 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

Håller med dig. Folk är verkligen "dumma i huvudet" och speciellt då eXpoiter som du och din misstänkte mordbrännarkompis Hübinette. Underbart med sanna demokrater likt dig. Det är perverst att subversiva krafter som du och dina likar sponsras med femhundra (500) miljoner kronor per år i presstöd från det arbetande folket och oss "idioter".

22 september, 2006 04:39  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Men hej anonym, va trevligt att du läser vad jag skriver i alla fall.

Expo har inget presstöd. Expo finansierar sin egen verksamhet på egna vägar. Samarbetet med Natur och Kultur är det senaste beviset på det.

Den där Hübinette har jag aldrig träffat i hela mitt liv, och jag har inte heller hört särskilt mycket gott om honom mer än att han tydligen var en jävligt bra researcher.

Ja, så var det med det. Vill du prata mer kan du ringa eller maila, jag svarar alltid.

22 september, 2006 08:29  
skrev Anonymous Anonym:

Är det verkligen på något vis rättvist att låta denna person symbolisera SD:s lokalpolitiker? Varför inte låta moderatpedofilen som stod på valbar plats på en lokal lista symbolisera det partiet? Eller 19% av personerna på riksdagspartiernas listor som var dömda för brott (trafikbrott mfl borträknade).

22 september, 2006 13:32  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Hej igen anonym.

Nej, om han hade varit ett unikum så hade det inte varit snällt att låta honom stå i fronten för hela partiet. Men han är långt i från ensam inom Sverigedemokraterna som är dömd för grova brott.

Varför tar ni inte avstånd från honom i stället, slänger ut honom från partiet. Ber honom dra till någon gömställe? Nej, istället försvarar ni honom med att peka finger på andra partier. Ni är ansvariga för erat parti, ingen annan kan vara det åt er.

Gällande Brå:s undersökning av riksdagspartierna så säger jag bara att det skulle vara intressant att se hur det ser ut för sverigedemokraterna. Vi hittade tio procent som var dömda eller fått strafföreläggande, allt de senaste åren. Tänk va roligt om vi gjorde en granskning på sverigedemokraterna 30 år bakåt i tiden - det var det BRÅ gjorde, Expo har tyvärr inte de resurserna... ännu...

22 september, 2006 14:08  
skrev Anonymous Anonym:

Hej igen. Detta är "anonymous1". Visst läser jag din blogg.Det gäller att hålla koll på sina motståndare:-)), det vet väl inte minst du.Ang presstödet så hänsyftades givetvis på EXPRESSEN.
Att eXpo bla finansieras via SAP/LO,privata bidragsgivare på vänsterkanten,Allmänna Arvsfonden mfl är väl allom bekant.

Ha dé

22 september, 2006 22:46  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Kungen: Inte en chans i helvetet att jag sponsrar gnägget med cash. Det är en form av lockout också mot ajk av anledningar som jag inte fått riktigt grepp om - men räcker att det är gnaget.

Vi ockuperar Blecktornskällaren eller liknande hak för krubb och söderfylla.

Anonymous1: aha, jag ska ta bort det där med Expressen eftersom jag nu är tillbaka på Strix Television. Måste bara hitta det i templaten. Om du frågar mig:

Bort med presstödet helt och hållet. Produkter som inte finansierar sig själva är inte värda att finnas på en öppen marknad för att staten vill hålla dem under armarna. Dock är det nog SvD som är den stora bidragstagaren av drakarna skulle jag tro.

Angående Expo: Vi har EN gång fått pengar från allmänna arvsfonden för ett demokratiprojekt i skolorna. Det gick alltså inte till Expos kärnverksamhet utan till en massa föreläsande. Jag har varit emot att vi ska göra sådana saker som ligger utanför vårt kärnområde men var inte med på tiden man ansökte om att få göra demokratiprojektet. Om LO/SAP, moderaterna, centern, vänstern, kådisarna och alla andra vill bidra med pengar till Expo för att de stödjer oss så ser jag inte hur vi skulle säga nej. Jag ser dock gärna skattelättnader för att skänka till stiftelser i allmänhet - lite mer amerikanskt tänkande skulle leda till att de privata bolagen tog ett större socialt ansvar än det som staten nu har tagit på sig.

25 september, 2006 09:31  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg