06 oktober 2006

Playlist för lång arbetskväll och natt


Det är bara att hacka i sig det, kvällen är avsedd för det lutherska dopaminet - arbete. Det är hela helgen i och för sig och därmed ratar vi klubbar och annat. Hade planerat in en snabb runda till Riche, men jag vet ju att det aldrig blir en snabb runda så nu stannar jag på jobbet till jag springer in i väggen med slutna ögon. För att skjuta det på framtiden så mycket det går har jag skapat mig en playlist som jag tror håller ett tag.

Enjoy!

Monkeyshop - Barbara Buy A Monkey
Tiga - You Gonna Want Me
Castor - Le Metro
The Libertines - Mayday
Electric Airline vs. Qosmo.org - Spass Mit Benzin
It & My Computer - Sur Une Cigar
Lolita Strap - Videoscreen
Mediengruppe Telekommander - Untergrund
Vitalic - Poney Part 1
Yoko Ono - Walking On Thin Ice
Camera Obscura - Lloyd, I´m Ready To Be Heartbroken
The Libertines - You´re My Waterloo
Tiga - Far From Home (DFA Remix)
Tiga - Ocean Drive
New Order - World In Motion
Tiga - Hot in here (21st)
Oasis - Wonderwall
Timo Räisinen - Bollen måste dö
Jori Hulkkonen Feat. Jerry Valuri - Lo-Fiction
The Libertines - Begging
Nelly Furtado Feat. Timbaland - Promiscious
The Libertines - The Delaney
J Dilla Feat. Pharoahe Monch - Love
Montt Mardié - Modesty Blaise
The White Stripes - Seven Nation Army
Vapnet - Thomeégränd
Lightning Seeds - Football Is Coming Home
Tiga and Zyntherius - Sunglasses At Night
Tiga - Good As Gold (zdar dub)
Little Computer People - Little Computer People
The Libertines - What A Waster

Det blev en skön mix som inte alls hänger samman, men det är inte ett dansgolv utan min stationära pc på jobbet. Kommentatorfältet tar gärna emot vad som mer ska in i listan för kvällen/natten på jobbet.

5 Kommentar/-er:

skrev Blogger Widde:

Bah... erkänn att du har laddat ner ett par av dessa från min blogg?! =P

07 oktober, 2006 13:46  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Elin: De kommer från alla sjuka håll i världen, en del på mail till mig och en del från dig. En del från mina polare i staterna och sedan har jag nog fått med en del från ipoden min också.

Jag tackar för dina, Untergrund måste komma från dig tror jag.

07 oktober, 2006 15:32  
skrev Blogger Widde:

Jag blir alltid lite varm i hjärtat när jag ser att jag lyckas sprida "min" musik.
Untergrund kommer helt klart från mig. Bästa bästa!

07 oktober, 2006 16:56  
skrev Anonymous Anonym:

Jösses, mer bögelectronica åt folkgemenskapsfolket, du har ju bättre musiksmak än de flesta nazister jag känner :-)

13 oktober, 2006 15:58  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Folkmelodi: Jag vet inte hur jag ska tolka det där, de flesta nazis jag känner har inte den mest uppdaterade musiksmaken i världshistorien. Men jag tror att jag tackar, alltid skönt att veta att man har mer koll än de som gillar Völunds smed eller dylikt ;)

16 oktober, 2006 12:02  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg