21 november 2006

I am not alone

Jag får alltid be om ursäkt för att jag inte kan para ihop namn och ansikte på personer som jag bara träffat någon gång. I vissa fall räcker inte hundra gånger. Jag får alltid för mig att en person som heter Johan egentligen heter Andreas, rätt jobbigt.

Tack, för att jag inte är ensam. Posset på Spyans Nacht har hängt ut en stackars tjej som min flickvän, fast det är det ju inte. Inte ens likt, plus att hon ser very very ung ut.



Jenny tyckte inte det var komiskt på det viset som jag och började yra i soffan igår.

"Detta är en no win - no win situation..."

- Hur menar du då?

"Alltså är hon snyggare än mig så kommer alla tycka att du har bytt ner dig och är hon fulare än mig så kommer folk tro att jag är så ful som på bilden, egentligen..."

Ehhhh, näppeligen där hängde jag inte med. Men nu har det i alla fall vidarebefordrats till tunga Kornél, så att hon på bilden ska sluta få frågor om vem hon är ihop med, utan att veta om det. Och jag kanske inte får frågor i rökrutan om varför jag bytt tjej på så kort tid på fredag när det är dags för Nacht igen.

Nacht är på något vis ultimat. Jenny råälskar electro och framför allt drum and bass. Hon älskar London för klubblivet. Jag gillar electro, gillar att dansa - men mest vill jag bara träffa folk och då lämpar sig vita och området mellan vita och Victoriasalen och givetvis fucking rökrutan. Dana och jag kom fram till att nog halva kvällen spenderas utan alkohol i den där rutan, där det uppstår kölappsystem någon gång vid tretiden.

Så hon vet var jag finns och jag vet var hon finns. Ultimat och man behöver inte leta om man vill se henne, vilket man gör rätt ofta av förklarliga skäl.

Uppdatering: Som fenomenala Marla påpekar i kommentatorstråden så är detta ett utfall av den yngre generationens ironi. Tittar man på alla bilder och läser alla bildtexter uppenbarar sig detta då Karin Winter inte alls ser ut så. Skönt att vi har redit ut det här.

Uppdatering med sanningen: Från Kornél:

Alltså, de där bildtexterna är inte helt tillförlitliga. De är mest ett medel för att få ut alla aggressioner mot våra bästa gäster och vänner. Det är inte ironi, bara illvilja!

Dagens "Vi har en idiot till sportchef och alla borde avgått för länge sedan!"

GVSU väljer att vara nyanserade.

Sanningen i mitten, typ.

Principer är principer, men inte alltid tydligen. Alltså. Väljer ni att säga något, välj då för bövelen att säga allt. Inte lite, utan allt. Om ni nu ska bryta mot principer till att börja med.

16 Kommentar/-er:

skrev Anonymous Anonym:

i mitt huvud är allting klart (angående no win-no win situationen) och hon har inte ens lugg!

(jag måste komma över det här)

21 november, 2006 10:31  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Hahaha, jag har mailat och messat till Kornél så det ändras nog snart ska du se baby!

Hörs senare ikväll! Puss!

21 november, 2006 10:36  
skrev Blogger Rollx:

Det är svårt att komma ihåg folks namn, speciellt om det är ett vanligt förekommande namn.

Men jag brukar dra till med "fröken" till tjejer/kvinnor. Visserligen ett gammalt uttryck, men jag har börjat recirkulera den. Äldre kvinnor blir ofta glada åt "fröken". Kanske ordet får några tunga år, att rasa ner från deras axlar ?. Ordet är väl främst avsett för yngre damer ?.

Killar kan man klura ut lite öknamn till. mackan, bagarn, kulan, hjorten.
Alltid roligt att döpa om kompisar.

21 november, 2006 11:46  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Jo, alltså jag erkänner villigt att jag inte kommer ihåg namn men om man kör på din metod så kommer man ju aldrig få veta vad de egentligen heter och man måste väl säga att det blir pinsamt typ tionde gången man ses och säger "tja fröken", förr eller senare måste det väl bli genomskinligt? Eller kanske inte i the drunken haze ute på krogen, men om man träffas på dagen någon gång. Asch allt brukar ju lösa sig, men jag gillar verkligen inte min sida att inte kunna sätta ihop ansikte och namn i mitt privatliv. I jobbet är det hur lugnt som helst, träffar jag en person en gång så kommer jag alltid komma ihåg namn och ansikte - det är det som också förbryllar mig. Kopplar jag fullständigt av hjärnan när jag lämnar redaktionen? Troligtvis, verkar det som.

21 november, 2006 11:50  
skrev Anonymous Anonym:

Den yngre generationens ironi har vridits så många varv extra att vi tydligen börjar bli för gamla för att förstå den. Bildtexten om "flickvän" är ju inte en felskrivning utan ett skämt vi aldrig kan förstå. Det hajar t o m jag! Varför skulle bruden ovan heta Karin Winter annars? Och "Fittan" och "Knullan"?

Jenny- Du är snyggare.

21 november, 2006 13:32  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Då erkänner jag vitt och brett att I am getting fucking old! Hahaha, läste inte de andra utan hajade bara till just på den bilden. Klart att det är ironi när man kollar vidare och ser Winterbilden. Ja, those lovely youngsters...

21 november, 2006 13:36  
skrev Anonymous Anonym:

Är det tjejen till höger det handlar om? då är hon ledig med andra ord?

21 november, 2006 15:33  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Alltså ingen av dem är min flickvän. Om någon av dem är singel har jag inte heller någon aning om, känner inte dem. Så var det utrett.

21 november, 2006 15:37  
skrev Blogger Rollx:

Det är som du säger, namn frågan brukar lösa sig tillsist.

Du har dessutom ett mycket gott alibi, ditt yrke innebär väl att, du antagligen möter horder av olika slags människor. I din situation är det prompt omöjligt att minnas vad varenda liten fröken och herre heter.

Det är väl "smickrande" att en liten fröken utnämt sig till Rickard Slätts flickvän. Även fast hon är en liten grodd (ung).

22 november, 2006 15:17  
skrev Blogger Lovisa K:

hon ser ut som du gör på din bloggbild.

22 november, 2006 17:47  
skrev Blogger Dee:

D e bara du som lyckas richie *asg* ^^

22 november, 2006 20:18  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

rollx: Vist talat. Allt löser sig och det som inte löser sig, ja det kan inte vara något av större vikt.

Lovisa! Vem då? Min riktiga flickvän eller hon som står som flickvän på fotot? *förvirrad* Tack för trevligt trevligt på Theatron igår! Och ikväll, Nitty Gritty ju! & Peter hem kan jag tänka mig betyder annat än utgång. Ses i vita på fredag då jag ska lyssna noga noga när du och Alexandra spelar!

rach: Jag gör mitt bästa och det räcker tydligen väldigt långt! hahah. kram

23 november, 2006 09:44  
skrev Anonymous Anonym:

Men åh! Det här är ju en form av marknadsföring för klubben! Ta bilder på coola únga snygga folk och sen driva med de som alltid hänger på Spyan. Den lilla donnan har alltså inte själv utmämt sig till Slätts flicka. Get on oldies!

23 november, 2006 14:12  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Klart det är och den där Kornél är ingen dumskalle inte, übersmart och jag babblade om det en massa. Jag tippar på att de gör samma sak på Teatron, samma fotograf sprang runt där igår och även om jag HATAR fotografer på klubbar så får man erkänna att deras grepp är bra mycket roligare än stureplan.se sthlmsfineshitznit eller va de nu heter de andra.

Enkelt och jävligt effektivt, fucking hate unga grymma entrepenörer. Eller det gör jag ju inte, jag älskar dem men drinkarna igår på Teatron var först jävligt goda, sedan bara goda, sedan gjorde de att jag och gustav undrade om vi hade sura uppstötningar och halsbränna, efter ytterligare några åkte jag...

Också billigt sätt att få bra marknadsföring, bjud in 300 hippa sköna människor. Bjud dem på obegränsat med sprit och sedan lär de älska stället, jag också. Fast jag gillade det mest för ljudet, ruskigt ruskigt bra oavsett var man stod/satt/jivade i hela lokalen.

23 november, 2006 14:20  
skrev Anonymous Anonym:

Är du medveten om att du just kallade dig själv för "hipp skön människa"? ;-)

23 november, 2006 17:29  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

ohhh noo, hippa sköna människor är alltid under 23 år gamla. Har du inte lärt dig det Marla? Jag har inte tid att vara med på det viset... jag är glad att de släpper in mig :D

23 november, 2006 18:28  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg