15 november 2006

Talpedagog någon?

Jag har ett problem. Ett problem som inte uppstår vid onyktert tillstånd utan alltid är närvarande i min munhåla. Jag kan inte säga bardiskdansande, inte på första eller femte försöket. Det blir alltid bardansdiskande. Visst, vi med rötterna i den småländska skogen har problem med en bokstav, men inte hela ord. Detta måste lösas, börjar bli tröttsamt att säga fel alltid.

Japp, dagens i-landsproblem fick en ny mening i mitt liv. Vilka är era ordfällor?

Kvällstips för rastlösa hemmasjälar:

Romeo på Tranan med Tom Pyhl och Fredrik Virtanen. Virren som i dag fyller år, han vill ha pussar och annat av kärlekstörstande. Han säger själv att han är över den fasen, my ass.

O-Baren där Magnus Carlsson och Robert Plaszczyk spelar skivor i en hyllning till ett av de bästa brittiska banden någonsin, Oasis. De som haft tur har en biljett till Zita för premiären av filmen och så är det dags för er att tjacka in samlingsskivan.

Kriiig på H62 gästas ikväll av en del medlemmar från Slagsmålsklubben, har inte fått info om vilka men de kör i en konstellation live.

Spy Bar gör om Vita baren när Nacht-Kornél fyller 21 år. Flyger in tysk DJ och ja, det kan väl inte bli fel.

Se där, en helkväll. Frågan är hur det ska hinnas med bara.

För övrigt har Djungeltrumman öppnat upp så smått i Sthlm, under överinseende av en Gurkbasurk.

4 Kommentar/-er:

skrev Blogger Widde:

Ibland blir det tokigt när jag ska säga "tårta" och "artist", jag glömmer bort r'et.

16 november, 2006 10:36  
skrev Anonymous Anonym:

Jag kan lätt rabbla yrken som karamellburksettikettspåklistningsmekaniker men har svårare för sche-ljud. Schit i det du schnyggo!

16 november, 2006 12:05  
skrev Anonymous Anonym:

Är Gurra G din nya bästis?

17 november, 2006 13:09  
skrev Blogger Redaktör Slätt:

Nja, alltså vi träffades ute för någon månad sedan och trivs jävligt bra tillsammans, men bästis? Använder man det begreppet när man är över 12 år?

Vi har kul, gillar samma saker och hamnar inte i politiska bråk vilket är ett smått under får man säga eftersom vi står långt från varandra på den punkten.

17 november, 2006 14:24  

Skicka en kommentar

<< Hem

Creeper Bloggtoppen.se BlogRankers.com Media och Journalistik bloggar Film & TV bloggar Blogg